اخبار داغ

مسئول کارگروه کارگری و کار آفرینی مطرح کرد

برگزاری 34 برنامه در ایام دهه فجر/ نرخ بیکاری در خراسان جنوبی 8.9 است

برگزاری 34 برنامه در ایام دهه فجر/ نرخ بیکاری در خراسان جنوبی 8.9 است
مسئول کارگروه کارگری و کار آفرینی ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: 34 برنامه از سوی این کارگروه در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، عباس رکنی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی و مسئول کارگروه کارگری و کار آفرینی ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: قانون کار و بیمه بیکاری یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در جامعه کار و تلاش است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، عباس رکنی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی و مسئول کارگروه کارگری و کار آفرینی ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: قانون کار و بیمه بیکاری یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در جامعه کار و تلاش است,
 
,
وی با بیان این‌که در دهه ماهه اول سال ۹۶ تعداد ۳ هزار ۶۰۸ مورد نظارت بر حسن اجرای قانون کار انجام شده است، افزود: در مدت مشابه امسال نیز ۳ هزار و ۸۴۸ مورد بازدید انجام شده که دارای رشد بوده است.
,
 
,
مسئول کارگروه کارگری و کار آفرینی ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خراسان جنوبی حوادث ناشی از کار در ده ماهه ۹۶ را ۳۵ مورد بیان کرد و گفت: در ده ماهه ابتدایی امسال ۲۶ حادثه گزارش شده و کاهش داشته است. 
,
 
,
رکنی تصریح کرد: تعداد دادخواست و شکایت کارگر از کارفرما در دهه ابتدایی ۹۶ تعداد ۵۴۷ مورد بوده که در سال جاری به ۴۲۹ شکایت رسیده و ۲۲ درصد کاهش داشته است. 
,
 
,
وی تعداد تعاونی‌های تشکیل شده در ده ماهه ۹۶ را ۵۴ مورد بیان کرد و افزود: تعاونی های تشکیل شده در دهه ماهه امسال ۶۵ تعاونی است که ۲۰ درصد رشد داشته است.
,
 
,
مسئول کارگروه کارگری و کار آفرینی ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خراسان جنوبی تعداد کل تعاونی‌های استان را ۹۵۰ تعاونی بیان کرد و گفت: تعداد اعضای تعاونی‌ها در ده ماهه سال جاری یک هزار و ۴۲۷ نفرهستند که نسبت به مدت مشابه ۴۰ درصد افزایش داشته است. 
,
 
,
رکنی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۶۹ فرصت شغلی و سال جاری یک هزار و   ۳۷ فرصت ایجاد شده است.
,
 
,
وی تعداد جویندگان کار در ده ماهه امسال را 3 هزار و ۵۳۹ نفر بیان کرد و افزود: ۲ هزار ۸۳۵ فرصت شغلی توسط کاریابی‌ها ایجاد شده و تعداد یک هزار و 152 نفر به کار گمارده شده‌اند. 
,
 
,
مسئول کارگروه کارگری و کار آفرینی ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اعتبار مصوب ابلاغیه مرحله اول اشتغال پایدار روستایی برای خراسان جنوبی را ۱۱۸ میلیارد تومان بیان کرد و گفت:  بیش از ۷ هزار نفر در سامانه کارا ثبت نام کردند و تعداد یک هزار و ۱۰۸ طرح تصویب و تعداد یک هزار و 109 قرارداد با بانک های عامل بسته شده است.
,
 
,
رکنی با بیان این‌که 20 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان اختصاص پیدا کرده است، یادآور شد: در سال ۹۷ تعداد یک هزار و  ۴۵۲ طرح با ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی و یک هزار و ۲۲ طرح با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند. 
,
 
,
وی با اشاره به این‌که 34 برنامه از سوی این کارگروه در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد، افزود: اعزام ورزشکاران برتر به مسابقات کشوری، اعزام بازنشستگان کارگر به اردوهای زیارتی، میزبانی مسابقات زورخانه‌ای، پذیرایی از میهمانان توسط اتاق اصناف و  افتتاح نمایشگاه تعاون‌گران با رویکرد معرفی دستاوردهای بخش تعاون از ۲۲ بهمن ماه به مدت ۵ روز در محل نمایشگاه بین المللی بیرجند از جمله برنامه‌های دهه فجر است.
,
 
,
مسئول کارگروه کارگری و کار آفرینی ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: مراسم غبارروبی مزار شهدا، شروع مسابقات کارگران ۱۷ بهمن با عنوان جام چهل سالگی انقلاب در سالن کارگران، برگزاری کارگاه آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اختتامیه مسابقات جام فجر و مراسم تجلیل از مدال آوران کارگر کشور و راه اندازی نمایشگاه نقاشی از دیگر برنامه‌های ایام دهه فجر است.
,
 
,
رکنی یادآور شد: نرخ بیکاری در ۸ ماهه ابتدایی امسال در خراسان جنوبی ۸.۹ است که سال گذشته نرخ بیکاری ۱۱ گزارش شده بود.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه