اخبار داغ

لاریجانی در جمع مسئولین آذربایجان شرقی:

با این وضعیت کشور نمی توان یارانه را حذف کرد/ وزرا اختیارات استانی را افزایش دهند

با این وضعیت کشور نمی توان یارانه را حذف کرد/ وزرا اختیارات استانی را افزایش دهند
لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در جلسه هم اندیشی با نخبگان، فعالین اقتصادی و مسئولین استان آذربایجان شرقی گفت: با این وضعیت کشور نمی توان یارانه را حذف کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در جلسه هم اندیشی با نخبگان، فعالین اقتصادی و مسئولین استان آذربایجان شرقی در محل استانداری با بیان اینکه امید آفرینی در کشور ضروری است و همه باید دست به دست هم دهیم، افزود:انقلاب اسلامی معجزه قرن بود که زلزله ای در خاورمیانه ایجاد کرد. از نظام  دیکتاتوری به  مردم سالاری تبدیل شدیم، این عزت بدون  هزینه نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,

وی با بیان دشمنی های آمریکا، ادامه داد: آمریکا فقط زیر توافقات خود با ایران نزده، بلکه با همه توافقات بین المللی از جمله با  اروپایی نیز چنین برخوردی داشته است و حسابی ندارند.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به موفقیت های ایران در تحولات منطقه ای پرداخته و اظهار داشت: ما نگذاشتیم  تروریست ها در منطقه جان بگیرند و به غده تبدیل شوند.

,

نمی توانیم به ۲ و نیم میلیون  کارمند بگوییم که از فردا تشریف نیاورید

,

وی به مسایل اقتصادی کشور اشاره کرده و افزود:  بودجه فربه ای در  بخش جاری کشور داریم و  دولت باید چابک شود تا اینقدر بودجه خور نشود. البته نمی توانیم به ۲ و نیم میلیون  کارمند بگوییم که از فردا تشریف نیاورید، لذا حل مشکل  چابک سازی به این سادگی نیست و علاج فوری این موضوع، آلترناتیو برای تامین زندگی آنها را می طلبد.

,

لاریجانی خاطر نشان کرد: قبول دارم  فرار مالیاتی داریم و برای حل آن باید شبکه های اطلاعاتی به هم وصل و  دولت الکترونیک راه اندازی شود و آن را الزام کنیم، البته این مهم در حال وقوع است. اگر  مالیات نگیریم پس چگونه  بودجه را سامان دهیم؟

,

خود را جای ما بگذارید؛ آیا با این وضعیت کشور می توانید یارانه را حذف کنید؟

,

وی در پاسخ به مطالبه حذف یارانه تمام اقشار گفت: اینکه گفتند  یارانه را قطع کنید، خود را جای ما بگذارید؛ آیا با این وضعیت کشور می توانید این کار را کنید؟ اگر بتوانیم نرخ  ارز را پایین آوریم شاید بتوان برای یارانه تدبیر کرد، البته این حرف فقط گفتنش آسان است.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت:  اینکه می گویند اختیارات استان ها افزایش یابد، درست است اما ما در مجلس نمی توانیم به  دولت بگوییم اختیارات خود را به استان ها دهند و این یک راه دارد که خود  وزرا اختیارات را به استان ها بدهند.

,

وی در ادامه به معضل حاشیه نشینی در تبریز و کلانشهرها اشاره کرده و گفت: تبریز هم مثل برخی کلانشهرهای دیگر با مشکل حاشیه نشینی گریبانگیر است. در بودجه ۹۸ برای  حاشیه نشینی سه راه پیش بینی شده؛ یک اینکه  بنیاد مسکن به بافت های فرسوده سامان دهد، دوم اینکه  شهرداری ها آنها را اصلاح کنند و سوم هم طرح  دولت برای ساخت خانه ها و انتقال مردم است.

,

نماینده مردم قم در  مجلس شورای اسلامی  با اذعان به اینکه  باید بخش خصوصی تقویت شود، تصریح کرد:  سیاست های اصل ۴۴ بدرستی اجرا نشده است. اصلاح های ساختاری در سال آینده باید در کشور انجام گیرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه