اخبار داغ

مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

افزایش 290 هزار نفری بیمه‌شدگان در استان بعد از انقلاب/ متقاضیان دریافت بسته حمایتی استعلام میشوند

افزایش 290 هزار نفری بیمه‌شدگان در استان بعد از انقلاب/ متقاضیان دریافت بسته حمایتی استعلام میشوند
سمساری گفت: هموطنان می‌توانند از طریق اپراتور همراه اول با شماره‌گیری *۱۴۲*۸# ثبت‌نام و با شماره *۱۴۲*۹# استعلام بسته حمایتی را انجام دهند، همچنین از طریق اپراتور ایرانسل و رایتل ثبت‌نام از*۱۴۲۰*۸# و استعلام از طریق *۱۴۲۰*۹# انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، جعفر سمساری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان غیردولتی و وابسته به واریزهای مردمی است و به همین دلیل دارایی‌های این سازمان نیز به افراد تحت پوشش تعلق دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: پیش از انقلاب ۹ شعبه در استان وجود داشت و امروز ۲۸ شعبه مشغول به فعالیت هستند همچنین تا به امروز در ۹ ماهه اول سال ۱۸۵۲ میلیارد تومان از تعهدات بلندمدت و بالای ۳۰ میلیارد تومان برای تعهدات کوتاه مدت پرداخت کرده‌ایم.

,

مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی با اشاره به پرداخت بالای ۱۷۳ میلیارد تومان مقرری بیکاری در استان عنوان کرد: کل بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان ۶۷۷ هزار نفر بیمه شده اصلی و بالای دو میلیون نفر تبعه تحت پوشش هستند که شامل ۵۳ درصد از جمعیت آذربایجان‌شرقی است.

,

وی افزود: پیش از انقلاب ۹۲ هزار نفر بیمه شده اصلی در استان وجود داشت که حال به ۳۸۵ هزار بیمه شده اجباری رسیده همچنین پیش از انقلاب دوازده هزار نفر مقرری از سازمان تامین اجتماعی دریافت می‌کردند که حال به ۱۷۳ هزار نفر رسیده است.

,

سمساری گفت: پیش از انقلاب ۱۲ هزار کارگاه تحت پوشش بیمه بودند که امروز این رقم بالای ۴۸ هزار کارگاه است می‌باشد.

,

وی با اشاره به برخی اقدامات سازمان تامین اجتماعی بعد از انقلاب نیز ابراز داشت: اهم مقررات برای کمک و تسهیلات به بیمه شدگان شامل اعطای کمک دولتی به کارگاه‌های تحت پوشش، تصویب قوانین مشاغل سخت و زیان آور که در استان بالای ۲۵ هزار بازنشسته دارد، اجرای قانون حمایت از خانواده برای پوشش زنان بعد از فوت همسر، قانون بخشوگی جرایم تاخیر پرداخت کارفرمایان، قانون نوسازی صنایع و مکانیزه کردن اطلاعات بیمه شدگان از جمله قوانین تصویب شده بعد از انقلاب اسلامی است.

,

مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: ۳۰ خدمت غیرحضوری و الکترونیکی، پرداخت متمرکز مستمری بیمه شدگان، طرح ارتقای سلامت بازنشستگان و سالمندان نیز از جمله طرح‌های دیگری می‌باشد که بعد از انقلاب اسلامی تصویب شده‌اند.

,

وی در خصوص پرداخت بسته حمایتی دولت به خانوار نیز اظهار داشت: بسته حمایتی به خانواده‌های تحت پوشش تامین اجتماعی که دریافتی کمتر از سه میلیون دارند و به ازای هر خانواده یک بسته به حساب سرپرست خانواده واریز شده که مبنای پرداخت نیز ثبت نام در سازمان هدفمندی است.

,

سمساری ادامه داد: هموطنان می‌توانند از طریق اپراتور همراه اول با شماره‌گیری  *۱۴۲*۸# ثبت‌نام و با شماره *۱۴۲*۹# استعلام بسته حمایتی را انجام دهند، همچنین از طریق اپراتور ایرانسل و رایتل ثبت‌نام از*۱۴۲۰*۸# و استعلام از طریق *۱۴۲۰*۹# انجام می‌شود.

,

وی در پایان در خصوص بیشترین طلب این سازمان در استان گفت: بیشترین بدهی را شرکت واحد اتوبوسرانی با ۵۰ میلیارد تومان بدهی به سازمان تامین اجتماعی در استان داراست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه