اخبار داغ

ونزوئلا همچنان در صدر اخبار بین المللی؛

سفیر دولت خودخوانده‌ی کاراکاس به آمریکا رفت/ افشاگری مادورو از تلاش کاخ سفید برای ترور وی

سفیر دولت خودخوانده‌ی کاراکاس به آمریکا رفت/ افشاگری مادورو از تلاش کاخ سفید برای ترور وی
حوادث و اتفاقات ونزوئلا بار دیگر این مساله را ثابت می‌کند که وجود سفارت آمریکا در هر کشوری،احتمال دارد روزی به عنوان اتاق فکر کودتا علیه دولت قانونی آن کشور تبدیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، فشارهای بین المللی در قالب بسته‌های متعدد به دولت قانونی ونزوئلا لحظه‌ای متوقف نمی‌شود. تحریم،ترور و ناآرامی از مهمترین بخش‌های فشار بر علیه دولت قانونی ونزوئلا می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

دولت ترامپ قصد دارد تا به هر قیمتی، ونزوئلای ثروتمند را مستعمره خود کند تا بتواند با قدرت بر بازار انرژی حکومت کند. کمک به کودتاچیان، وعده به قدرت رساندن گوایدو، فشار به سایر دولت‌ها برای قطع روابط با دولت قانونی ونزوئلا، توقیف اموال و دارایی‌های ونزوئلا و در اختیار قرار دادن اموال دولت مادورو در اختیار گوایدو، تحریم نفتی و گازی این کشور، تهدید به اعزام نیرو به مرزهای ونزوئلا و حمله نظامی بخشی از اقدامات دولت ترامپ برای رسیدن به اهداف خود در ونزوئلا است.

,

نیکولاس مادورو در مصاحبه خود به اسپوتنیک گفته است،دولت ترامپ به دولت کلمبیا دستور داده است مرا ترور کند که البته انجام این کار آسان نیست. امروز ونزوئلا جهان را دو بخش موافق و مخالف اقدامات غیر قانونی تبدیل کرده است، آمریکایی‌ها برای پیشبرد اهداف خود سعی دارند تا دولت ونزوئلا را دست نشانده‌ی خود کنند و برای این هدف نیز اعلام کرده‌اند که حتی از گزینه نظامی هم ابایی ندارند.

,

در جریان نشست ۲۸ ژانویه در مورد تحریم‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا که شرکت نفت و گاز این کشور را هدف قرار داد، عکسی از بولتون منتشر شد که در آن یادداشتی زرد رنگ در اختیار داشت که رویش نوشته شده بود: "اعزام ۵ هزار نیرو به کلمبیا." البته وزارت خارجه کلمبیا هم از وجود این یادداشت اعلام بی‌اطلاعی کرد! مادورو اعلام کرده است تا سال 2025 امکان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دراین کشور وجود ندارد و باید همه‌ی کشورها به انتخابات قانونی کشورش احترام بگذارند.

,

ظاهرا رفته رفته دولت ونزوئلا از ابزارهای مختلف در اختیار خود برای کنترل مخالفان استفاده می کند. به گزارش رویترز، دیوان عالی ونزوئلا ضمن صادر کردن حکم ممنوع‌الخروجی گوایدو و اعمال برخی محدودیت‌های مالی، حساب‌های بانکی وی را نیز مسدود کرد. همچنین به درخواست دادستان کل ونزوئلا، تحقیقات قضایی درباره فعالیت‌های گوایدو علیه دولت منتخب این کشور و ارتباط وی با کشورها و دستگاه‌های جاسوسی خارجی آغاز شد.

,

البته بولتون جنگ طلب در آمریکا همچنان مشغول تهدید دولت نیکولاس مادورو می‌باشد و از عواقب اقدام دولت علیه گوایدو می‌گوید. بعد از آنکه مادورو اعلام کرده است که آماده مذاکره با مخالفان با حضور میانجیگران بین المللی می‌باشد، مسکو اعلام کرده است که آمادگی میانجیگری برای حل وفصل بحران را دارد.

,

حوادث و اتفاقات ونزوئلا بار دیگر این مساله را ثابت می‌کند که وجود سفارت آمریکا در هر کشوری، احتمال دارد روزی به عنوان اتاق فکر کودتا علیه دولت قانونی آن کشور تبدیل شود. شاید هم به همین دلیل است که هیچگاه در آمریکا کودتا نمی شود!چون سفارت آمریکا در این کشور وجود ندارد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه