اخبار داغ

گزارش دانا از اظهارات جنجالی بازیگر زن پرحاشیه؛

انقلاب اسلامی نبود، فاطمه معتمدآریا کجا بود؟/ بنفشه آفریقایی، اوج توقف خانم بازیگر+فیلم

انقلاب اسلامی نبود، فاطمه معتمدآریا کجا بود؟/ بنفشه آفریقایی، اوج توقف خانم بازیگر+فیلم
فاطمه معتمدآریا که پس از پیروزی انقلاب اسلامی سابقه بازی در 70 فیلم سینمایی و تلویزیونی و کاندیداتوری و کسب بیش از 80 جایزه ملی و بین المللی را در کارنامه خود دارد در صحبت هایی پرحاشیه در افتتاحیه فیلم فجر از تلاش چهل ساله برای متوقف کردنش سخن گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به سیاق هر ساله این جشنواره، چند تن از هنرمندان مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند و برای آن ها بزرگداشتی گرفته شد، یکی از این افراد مورد تقدیر فاطمه معتمدآریا بازیگر با سابقه و اما پر حاشیه ای است که در طول سال های فعالیت خود در سینما، تئاتر و تلویزیون هم موفق به دریافت جوایز متعددی شده و هم این که حواشی را در این سال ها برای وی به دنبال داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

معتمدآریا پس از دریافت لوح تقدیر در جمع اهالی هنر و رسانه گفت: «در طی این ۴۰ سال، توقف برایم ایجاد کردند، این توقف باعث شده است جهش بزرگ‌تری داشته باشم، برای این‌که بگویم زن ارزش والاتری دارد، برای این‌که بتوانیم متوقفش کنیم. در این مدت، از طرف همه اهالی سینما حمایت شدم، نه کسانی که بر مسندی بودند. از همکارانم در خانه سینما که همه حقوق صنفی سینماگران را نگه می‌دارند، تشکر می‌کنم».

,

اینکه این جماعت مدام اعتراض می کنند که ما را محدود می کنند، فریاد می زنند که ما را متوقف می کنند، اما نمی گویند ما را از چه چیز متوقف می کنند؛ خود جای سوال دارد.

,

این توقف و محدودیت مورد اشاره خانم بازیگر در حالی است که فاطمه معتمدآریا در طول 40 سال گذشته از انقلاب اسلامی برنده بیش از 80 جایزه ملی و بین المللی شده است. وی در طول حرفه خود در بیش از 70 فیلم بازی کرده و با برخی از بزرگترین کارگردانان سینمای ایران از جمله بهرام بیضایی و عباس کیارستمی کار کرده است.

, این توقف و محدودیت مورد اشاره خانم بازیگر در حالی است که فاطمه معتمدآریا,

معتمدآریا برنده 4 سیمرغ بازیگری از جشنواره فیلم فجر شده و در جشنواره هایی در فرانسه، آمریکا، سوییس و..مورد تقدیر قرار گرفته است. از جمله دریافت جایزه بهترین بازیگر در جشنواره فیلم مونترال و جایزه ارزشمند هانری لانگلوا، او عضو هیئت داوران 60 جشنواره فیلم بین المللی نظیر جشنواره تورینو (ایتالیا)، جشنواره وزول ( فرانسه)، جشنواره قاهره، جشنواره دهلی، جشنواره فیلم کوتاه اصفهان، جشنواره وارش، جشنواره سینمای آزاد و جشنواره های عروسکی بوده است.

,

معتمدآریا از اعضای موسس انجمن بازیگران سینمای ایران است و در سرتا سر جهان کلاس ها و کارگاه های بازیگری برگزاری می کند؛ این در حالی است که تمام این موفقیت ها از برکات انقلاب اسلامی و در سایه فعالیت در بستر جمهوری اسلامی به دست آمده است. حالا سوال اینجاست که اگر خانم بازیگر در دوران پیش از انقلاب بود باز هم به چنین دستآوردهایی می رسید؟

,

معتمدآریای همیشه منتقد اما نمی گوید از چه چیزی متوقف شده است؛ آیا منظور وی ممنوع الفعالیت شدندش است؟ خیلی از افرادی که در فتنه 88 از جنبش سبز حمایت کردند اکنون فعالیت های زیادی دارند و در سینما مشغول هستند. نمونه بارز آن بهرام توکلی است که یکی از لیدرهای فتنه 88 بود و اکنون می بینیم که فیلم می سازد و در جشنواره فجر هم حضور دارد، جایزه هم می گیرد.

,

تنها چیزی که از این دست سلبریتی ها دیده ایم، اعتراض به محدود شدنشان است که گوشمان را کر کرده است. با توجه به پوشش و حجابشان در فستیوال های بین المللی، به این نتیجه می رسیم که دغدغه این افراد بیشتر مسئله حجاب است. زن ایرانی که در دنیا به حجب و حیا و همچنین نجابت معروف است را می خواهند بی قید و بند نشان دهند.

,

در همین جشنواره فیلم فجر 37، معتمدآریا در فیلمی به نام بنفشه آفریقایی به کارگردانی مونا زندی در نقش زنی بازی می کند که از همسر اولش جدا شده است و با همسر دوم زندگی می کند. معتمدآریا می بیند که همسر سابقش در آسایشگاه سالمندان توسط فرزندانش رها شده است، با وجود زندگی در کنار همسر دوم، او را به خانه خود می آورد؛ رسما می بینیم که یک زن در بین دو مرد قرار دارد. این اتفاق برای اولین بار در سینمای ایران توسط فاطمه معتمدآریا رخ داده است، آوازخواندن، حجاب مناسب نداشتن و تماس بدنی با بازیگران مرد هم که تقریبا دیگر در فیلم های چند سال اخیر سینما شده است.

,

در بزرگداشت فاطمه معتمدآریا، رضا کیانیان، علیرضا رئیسیان و همایون اسعدیان روی صحنه آمدند و صحبت کردند.

, .,

کیانیان در صحبت‌هایش به شوخی گفت: «برای سیمین (فاطمه معتمدآریا) خیلی دیر بزرگداشت گرفته شد، زمانی که من وارد سینما شدم، سیمین یک ستاره بود، حالا حساب کنید او چند ساله است»؟

,

 

,

 

,

گزارش از احسان رستمیان

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه