اخبار داغ

امام جمعه سمنان:

مسئولان خود را خادم مردم بدانند/ در رژیم سابق مجلس ختم را هم محدود می کردند/ حرمت عزای فاطمیه حفظ شود

مسئولان خود را خادم مردم بدانند/ در رژیم سابق مجلس ختم را هم محدود می کردند/ حرمت عزای فاطمیه حفظ شود
امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه مسئولان خودرا خادم مردم بدانند، گفت: وضعیت ارباب و رعیت در رژیم سابق بود، در نظام اسلامی مسئولان باید خادم مردم باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های این هفته نماز جمعه مرکز استان دروغ را گناهی بزرگ خواند و گفت: دروع منشا پلیدی ها و فتنه هاست. در سال ۸۸ یک دروغ که ادعای تقلب در انتخابات بود ساختند و مدتها کشور را در به آشوب کشیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
شاهچراغی با اشاره به فرارسیدن ده فجر و دوازدهم بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن گفت: با ورود امام خمینی به کشور بعداز ۱۳ سال تبعید و با استقبال میلیونی مردم این دهه آغاز شد. شخصیت اما را باید از قول و فعل ایشان شناخت، امام چند جمله دارد که می‌تواند درسی برای حکمرانان باشد.
,
 
,
وی با بیان اینکه امام راحل خود راخادم مردم میدانستند عنوان کرد: امام فرمود من خادم مردم هستم، اگر به من خادم بگویید بهتراز اینست که مرا رهبر بخوانید. امام تواضع کرد اما خدا نام او را بالا برد و هر که غرور و تکبر کند خدا اورا زمین می‌زند.
,
 
,
امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه مسئولان خودرا خادم مردم بدانند اظهار کرد: مسئولان و مردم باید جنبه خادم به خود بگیرند. وضعیت ارباب  و رعیت در رژیم سابق بود، در نظام اسلامی مسئولان باید خادم مردم باشند، مردم اربابند و مسئولان از بالا تا پایین باید خادم مردم باشند. مدیران درس خدمتگزاری را فراموش نکنند.
,
 
,
شاهچراغی دستاوردهای انقلاب اسلامی را بی شمار توصیف کرد و گفت: دستاوردهای این نظام آن‌قدر زیاد است که اگر ‌ساعت ها بنشینیم و فهرست کنیم، بازهم قادر به بیان آن نیستیم.
,
 
,
وی مردمسالاری را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: مردم در رژیم گذشته هیچکاره بودند. شاه می گفت مردم را رعیت می دانست و صفت های ناشایست خودرا به مردم نسبت می داد، اما امروز مردم همه کاره اند  و مردم سالاری دینی برقرار است. مردم پای صندوق رای می روند و رئیس جمهور، نمایندگان و مسئولان خودرا انتخاب می کنند.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان ولایت فقیه، حکومت دینی و استقلال  را از دیگر از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در رژیم سابق،  دین نقشی نداشت و اهمیتی برای آن قائل نبودند. وابستگی شدیدی به کشورهای بیگانه وجود داشت اما امروز تنها دولتی که به هیچ گروهی، شرق و غرب وابسته نیست جمهوری اسلامی است، ایران مستقل است و مانند خورشید در دنیا می درخشد.
,
 
,
شاهچراغی بابیان اینکه در رژیم سابق خفقان شدیدی حاکم بود تصریح کرد: در آن دوران حتی مجلس ختم راهم محدود می کردند و کسی جرات نمیکرد نام رضاخان را ببرد. اما امروز به برکت رشادت های شهدایی مثل نواب صفوی که رضاخان را علنا لعنت می کردند امروز آزادی داریم.
,
 
,
وی مقابله با قدرت های زورگو از جمله آمریکا را از اقدامات مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ۲۰ شکست بزرگ به آمریکا وارد کرده، اورا به ذلت کشانده و شاخ آمریکا را شکسته است. آمریکا هرچه دست و پا میزند از ذلت و خواری بیرون بیاید نمی تواند.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با دهه فجر و جشن های پیروزی انقلاب اسلامی خواستار حفظ حرمت عزای حضرت زهرا (س) شد و گفت: ما بدهکار حضرت زهرا(س) هستیم و باید احترام خاصی برای این ایام قائل شویم، مجالس عزاداری مانند سال قبل برگزار شود در عین حال شادی ها هم در جای حود محفوظ باشد.
,
 
,
انتهای پیام/ن
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه