اخبار داغ

نقدشبانه فیلمهای فجر در سیما منطقی نیست/فقدان برنامه‌ساز سینمایی

نقدشبانه فیلمهای فجر در سیما منطقی نیست/فقدان برنامه‌ساز سینمایی
حسین سلطان‌محمدی منتقد سینما از نقد شبانه فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر در برنامه‌های سینمایی تلویزیون انتقاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین سلطان محمدی منتقد سینما و تلویزیون درباره نقد فیلم‌های سینمایی که این شب‌ها در برنامه‌های سینمایی تلویزیون اتفاق می‌افتد، گفت: این شکل از نقدهای سریع چندان منطقی نیست چون ذهن‌ها هنوز خسته و هنوز از یک فیلم بیرون نیامده است، به اصطلاح می‌توان گفت مفاهیم هنوز در ذهن رسوب نکرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: همه برداشت‌ها در این روزها حس‌های لحظه‌ای است و براساس منطق دو دو تا چهارتایی درست نیست.

,

این منتقد سینما با اشاره به یکی از نویسندگان حوزه سینما در عرصه بین‌الملل عنوان کرد: برخی از این نویسندگان بین‌المللی معتقد هستند که آنچه از سینما در ذهن شما شکل می‌گیرد بعدا می‌تواند به شکل متمرکزتر نوشته شود. 

,

وی اضافه کرد: برنامه‌های سینمایی ما امروز براساس این نقدهای لحظه‌ای شکل می‌گیرد در حالی که سال‌ها پیش هوشنگ گلمکانی منتقد سینما درخواست کرد که در بازه زمانی جشنواره نقد نکنید چون این استنباط‌ها بسیار لحظه‌ای است و منتقد فرصتی برای جمع کردن و تحلیل درست فیلم ندارد.

,

سلطان محمدی درباره رویکرد برنامه‌های سینمایی تلویزیون که به چند بخش در حوزه نقد و مسایل سینما منحصر می‌شود، اظهار کرد: ما برنامه‌سازی نداریم که بتواند به ساختارهای متفاوت بپردازند. همه چیز سینما قابل خبرگیری است، اگر به الگوی هالیوود نگاه کنیم برای فیلمبرداری مجله دارند، درباره طراحی صحنه حرف می‌زنند و به حوزه‌های مختلفی می‌پردازند.  

,

وی با اشاره به اینکه دوربین صداوسیما می‌تواند به مکان‌های مختلفی برای گزارش جشنواره فیلم فجر برود، عنوان کرد: ما یک سال در بولتن جشنواره به سختی توانستیم وزارت ارشاد را راضی کنیم تا به سالن مخصوص مقامات و مسئولان ارشد سیاسی برویم و از آنجا گزارش‌های خوبی هم گرفتیم. تلویزیون می‌تواند مجوز چنین مکان‌هایی را بگیرد اما بلد نیست به دنبال رایزنی برای این کارها برود.

,

این منتقد سینما در پایان گفت: برنامه‌های سینمایی فقط به سینمای رسانه و پردیس ملت می‌پردازند درحالیکه شاید جزییات آن حتی به درد مردم هم نخورد.

,

 

,

منبع:مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه