اخبار داغ

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان خبر داد؛

آغاز اجرای ۱۱۴۵ پروژه زودبازده و محرومیت‌زدا از امروز/ تا مردادماه سال آتی، 150 نیروگاه خورشیدی در استان ایجاد می‌شود

آغاز اجرای ۱۱۴۵ پروژه زودبازده و محرومیت‌زدا از امروز/ تا مردادماه سال آتی، 150 نیروگاه خورشیدی در استان ایجاد می‌شود
جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان از آغاز اجرای یکهزار و 145 پروژه زودبازده و محرومیت‌زدا از امروز و اتمام آن تا مردادماه سال آتی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سرهنگ منصور شوقانی جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان صبح امروز با همراهی جبار دوستمحمدی رئیس بسیج سازندگی استان سمنان طی یک نشست خبری به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های مرتبط با ایام‌الله دهه فجر پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

شوقانی در ابتدای این نشست با یادآوری اجرای 320 پروژه در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی با رویکرد محرومیت‌زدایی در قالب رزمایش کاروان خدمت در سال جاری اظهار داشت: افزون بر این به شکرانه چهل سال ایستادگی، مقاومت و افتخارآفرینی ملت بزرگ ایران در برابر تمامی توطئه‌های استکبار جهانی، طراحی و اجرای 40 هزار طرح عمرانی زودباده و محرومیت‌زدا از ساعت 14 امروز، سیزدهم بهمن‌ماه به طور متمرکز آغاز خواهد شد.

,

وی با بیان این که از مجموع 40 هزار پروژه یادشده، یکهزار و 145 پروژه در 28 موضوع متعلق به استان سمنان است گفت: 70 درصد از این پروژه‌ها با محوریت آب و اشتغال‌زایی به انجام خواهد رسید که از جمله پروژه‌ها می‌توان به ایجاد نیروگاه کوچک و خانگی خورشیدی، ساخت خانه برای محرومان و احداث کتابخانه اشاره کرد.

,

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با تأکید بر این که تمامی پروژه‌های مذکور تا مردادماه سال 1398 به بهره‌برداری خواهد رسید گفت: به ازای هریک از این یکهزار و 145 پروژه به طور میانگین 100 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است و تلاش می‌شود تا این پروژه‌ها با توان گروه‌های جهادی، مشارکت مردم و هم‌افزایی و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی به انجام برسد.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان نیز در این نشست ساخت 40 واحد مسکونی در سراسر استان برای افراد واجد شرایط تحت پوشش کمیته امداد را از جمله پروژه‌های مهم آغازشده در دهه فجر عنوان کرد و گفت: کلنگ‌زنی این پروژه 20 روز قبل در روستای طرود شاهرود انجام شده و بنا داریم با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) و دیگر دستگاه‌ها ساخت این واحدها را طی 6 تا 7 ماه به پایان برسانیم.

,

دوستمحمدی با یادآوری استقرار 356 کانکس شامل 100 کانکس اهدایی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: افزون بر این به واسطه تعامل با بهزیستی 16 واحد مسکونی نیز در کرمانشاه ساختیم که آورده استان به انضمام کمک‌های مردمی برای هریک از این واحدها 30 میلیون تومان بود.

,

وی در ادامه از افتتاح 40 پروژه از جمله 5 سد خاکی در دهه مبارکه فجر امسال خبر داد و گفت: بزرگ‌ترین پروژه در دست افتتاح، یک استخر ذخیره آب در منطقه بیارجمند است که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی برای مردم این منطقه احداث شده است.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان وسعت استخر مذکور را 6 هکتار عنوان کرد و گفت: هرساله حجم زیادی از آب منطقه بیارجمند هدر می‌رفت که با احداث این استخر ذخیره آب، حجم آب بالایی در زمستان ذخیره خواهد شد و در تابستان مورد استفاده مردم قرار خواهد گرفت.

,

دوستمحمدی اتمام لایروبی و بهسازی 25 رشته قنات را از دیگر پروژه‌های در دست دهه فجر عنوان کرد و در پاسخ به پرسشی در ارتباط با طرح ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در استان گفت: از مجموع یکهزار و 145 پروژه در حال آغاز در دهه فجر، 150 پروژه مربوط به ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در استان است و کار در این حوزه از هم‌اکنون آغاز شده و در روستاهای استان اقداماتی در این راستا در حال انجام است.

,

وی افزود: در بخش کارگاه اشتغال 30 پروژه، بهسازی معابر 15 پروژه، طرح هادی یک پروژه، پل روستایی یک مورد، مرمت، بازسازی و ساخت مساجد 38 پروژه، خانه عالم 15 پروژه، مجموعه فرهنگی 20 پروژه، خانه بهداشت 8 پروژه، آبرسانی روستایی 100 پروژه، فاضلاب روستایی 30 پروژه، بهسازی و مرمت مدارس 120، لایروبی و مرمت قنوات 170 پروژه، انتقال کانال‌های کشاورزی 100 پروژه، احداث جایگاه دام و طیور 40 پروژه، انواع آب‌بندها 30 پروژه، استخر ذخیره آب 27 پروژه، تسطیح زمین‌های کشاورزی 200 هکتار و سالن‌ها و زمین‌های ورزشی 30 پروژه تعریف شده است که تا مردادماه 98 به انجام خواهد رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه