اخبار داغ

یادداشت؛

بهترین کارگردان تمام عمر جشنواره

بهترین کارگردان تمام عمر جشنواره
همه در تلاش هستند سناریو انقلاب اسلامی را به اثر برتر این جهان تبدیل کنند همان اثری که یمن، بحرین، لبنان، سوریه و عراق و... از آن الگو گرفته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، دانیال مدبر عزیزی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند نوشت: اگر دنیا را به جشنواره فجر و دولت‌ها و ملت‌ها را به تیم‌های فیلم سازی تشبیه کنیم متوجه می‌شویم فیلم ها می‌آیند و می‌روند اما بعضی هایشان موفق می‌شوند و در ذهن مخاطب می‌نشینند بعضی‌هایشان شکست می‌خورند و مخاطبان می‌نشینند بعدها درباره علل شکستشان حرف می‌زنند.فیلم‌هایشان شکست می‌خورد چون نمی‌توانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند و تفکر موجود در فیلم را به ایشان منتقل نمایند یا اصلا این تفکر به درد مخاطب نمی‌خورد و ظاهر آن نمایانگر درون پوچ آن است.در عوض بعضی فیلم‌ها موفق هستند و مخاطبان از آن به خوبی یاد میکنند چراکه به راحتی توانسته‌اند تفکر موجود در فیلم را به مخاطب منتقل کنند و در دلش بنشینند. اما خوب که دقت می‌کنی می‌بینی موفقیت‌شان گذری است و زود فراموش می‌شوند. چراکه تفکر موجود در فیلم تنها برای یک برهه زمانی کوتاه به درد می‌خورد و یا پایه‌ای ویران دارد و ظاهری زیبا که تنها به خاطر ظاهر زیبایش مخاطب جذب می‌کند.ناگهان متوجه نوعی تفکر خاص می‌شوی که از یک ایدئولوژی قوی با پایه‌هایی محکم نشأت گرفته است و به قدری راحت مخاطب را در آغوش می‌گیرد که گویی بیننده گمشده خود را  در این فیلم پیدا کرده است، گمشده‌ای که سال ها در جست‌وجوی آن بوده است. واین فقط بخشی از اثر این فیلم است چراکه با کمی کنجکاوی پی می‌بری که عمق نگاه فیلم و تفکر غنی آن بقیه آثار را نیز تحت تأثیر قرار داده و آثار بقیه فیلم ها نیز از آن الگو می‌پذیرند.و وا عجبا از کارگردان این فیلم! کارگردانی که چنان توانسته بازیگران و مهره‌ها را جذب خویش کند که بازی کردن که هیچ، برایش جان می‌دهند! به قدری با آنان مهربان بوده و کمک‌شان کرده که مدام حرف از او می‌زنند، چنان توانسته عمق تفکر این فیلم را به آنان آموزش دهد که بعد از گذشت چند دهه حتی کسانی که او را ندیده اند و تنها به توصیفاتش بسنده کرده اند خود را وامدار او می‌دانند.فرقی نمی‌کند در چه زمینه‌ای علم باشد یا ورزش، خدمت باشد یا جهاد، نظامی باشد یا غیر نظامی، مدافع حرم باشد یا دانشجو چراکه همه در تلاش هستند سناریو انقلاب اسلامی را به اثر برتر این جهان تبدیل کنند همان اثری که یمن، بحرین، لبنان، سوریه و عراق و... از آن الگو گرفته‌اند. همان اثری که کارگردانان مطرح و قدیمی از عرض اندامش هراس پیدا کرده‌اند و در تلاش هستند با هر نقشه‌ای شده به زمینش بزنند.داورها را می‌خرند، سانس نمایش را تغییر می‌دهند، بازیگرانش را ترور می‌کنند، رسانه را برای تخریبش به کار می‌برند و....

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,


اما کارگردان معروف این فیلم می‌داند که چطور جلو همه اینها را بگیرد و الحق به کارگردان دومش که امید همه شده است، از بازیگران صحنه تا مخاطبینی که بعد خدا و ائمه اطهار(ع) چشمشان به تدبیر اوست و الحق که او نیز منتهای همه تدابیر جشنواره است.گرچه در این بین بعضی بازیگران فیلم از آنها جدا شده و خون به دل باقی اعضا می‌کنند، نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند و البته که متوجه نفوذی‌های موجود در فیلم نیز شده‌اید. اما آنچه که هست نقشه کارگردان اول بالا دست همه اینهااست که یدالله فوق ایدیهم.به همین خاطر هم می‌شود بهترین کارگردان تمام عمر جشنواره.

,
,

امام آمد

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه