اخبار داغ

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران:

3 هزار خانوار روستایی تا پایان امسال از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند

3 هزار خانوار روستایی تا پایان امسال از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه با برخورداری هر خانوار روستایی از نعمت گاز برای دولت درآمد تولید می شود، افزود: تا پایان امسال 3 هزار خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت، حسن منتظری تربتی صبح امروز در آئین بهره برداری از پروژه های گازرسانی استان خراسان رضوی که بصورت نمادین در تربت حیدریه به بهره برداری رسید، افزود: تا قبل از این هر سال هر خانوار روستایی 2 هزار لیتر نفت سفید مصرف می کرد که این میزان برای دولت مبلغی حدود 10 تا 12 میلیون تومانبه قیمت  امروز  هزینه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

وی افزود: این در شرایطی است که با بهره مندی هر خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی که سالانه 250 متر مکعب مصرف می کند مبلغی حدود 5 میلیون تومان برای دولت هزینه دارد و این بدان معناست که دولت می تواند با فروش نفت سفید آن خانوار روستایی برای خود درآمد تولید کند.

,

منتظری تربتی بیان داشت: وزارت نفت سال گذشته از محل همین منابع 2 هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی اعتبار دریافت کرد و آن را در مسیر توسعه شبکه گازرسانی به روستاها و واحدهای صنعتی نیز هزینه کرده است.

,

85 درصد مردم خراسان رضوی از نعمت گاز برخوردارند

, 85 درصد مردم خراسان رضوی از نعمت گاز برخوردارند,

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی در این آئین اظهار داشت: خراسان رضوی با 31 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی و 2 میلیون و 200 هزار مشترک رتبه نخست کشوری را در این حوزه به خود اختصاص داده و این در حالی است که مصرف سالانه این خطه از کشور 11.5 میلیون متر مکعب در سال است.

,

حمید فانی با بیان اینکه 85 درصد روستاهای این استان از نعمت گاز برخوردارند، افزود: تا پایان سال آینده با اتمام پروژه گازرسانی به 550 روستا پرونده گازرسانی به روستاهای خراسان رضوی بسته خواهد شد.

,

وی گفت: به جز شهر بایگ و چند روستای بخش رخ تربت حیدریه که عملیات گاز رسانی آن در حال انجام است در حال حاضر 97 درصد مردم شهرستان تربت حیدریه به شبکه گازرسانی کشور متصل هستند.

,

بهره برداری ۱۱۳ روستای استان از نعمت گاز طبیعی، بهره برداری ۱۷۱ واحد تولیدی و صنعتی از گاز طبیعی، بهره برداری از گاز شهری سمیع آباد تربت جام و ۲ ایستگاه تقلیل فشار گاز، آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی خط انتقال گاز دیزباد به تربت حیدریه، آغاز عملیات انتقال گاز به ۹۲ روستای استان، آغاز عملیات گازرسانی به ۹۳۴ واحد تولیدی و صنعتی استان و ۲ ایستگاه تقلیل فشار گاز از جمله پروژه هایی بود که امروز در سفر یک روزه معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به تربت حیدریه مورد بهره برداری و کلنگ زنی قرار گرفت.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه