اخبار داغ

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی بود/ فعالیت بیش از ۲۰۰ مرکز آموزش هنری در سطح کرمان

انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی بود/ فعالیت بیش از ۲۰۰ مرکز آموزش هنری در سطح کرمان
نشست پرسش و پاسخ اهالی رسانه با مدیر کل و معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر و دین در سالن اداره فرهنگ و ارشاد برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ محمد رضا علیزاده مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان  در نشست خبری پرسش و پاسخ اهالی رسانه ظهر امروز ضمن گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی انقلابی  فرهنگی بود و بر مبنای  فرهنگ  پایه گذاری شده است. بعد از سال ۵۷ رویکرد برنامه های فرهنگی و از فرهنگ رو به انزال به فرهنگ دینی تغییر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی در بحث ماموریت ها و سیاست گذاری فرهنگ و ارشاد  بیان داشت: از جمله وظایف  بر عهده فرهنگ و ارشاد; سیاست گذاری  رشد و اعتلای فرهنگ به عنوان عناصر هویت ملی و سیاست گذاری برنامه ریزی در زمینه فرهنگ عمومی و اصول سیاسی کشور است.

,

علیزاده در خصوص حوزه های وابسته به فرهنگ و ارشاد گفت:حوزه فرهنگی در بحث کتاب، حوزه سینما و سمعی بصری، حوزه هنر در زمینه هنرهای مختلف، معاونت قران و عترت، ستاد عالی نظارت بر فرهنگ مساجد، ستاد بازی‌های رایانه ای، مرکز ارتباطات دیجیتال و… در زیر مجموعه این واحد قرا می‌گیرند.

,

وی ضمن اشاره به یحث آموزش بیان کرد: در سال ۵۷ تقریبا چیزی حدود صفر مرکز آموزشی در زمینه آموزش هنر داشتیم تعداد مراکز آموزشی الان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

,

این مقام مسئول تصریح کرد:در سطوح دانشگاهی، واحد دانشگاه آزاد اسلامی انار به صورت تخصصی  رشته های مختلف هنری آموزش داده می‌شوند .دانشگاه علمی و کاربردی هنر در سال ۹۳ راه اندازی شد. دانشگاه باهنر در سال‌های گذشته رشته‌های هنری را ه اندازی نموده است . حدود ۱۷۷ آموزشگاه هنری آزاد در رشته‌های مختلف کار آموزش را انجام می‌دهند و بالای ۲۰۰ مرکز آموزش هنری در سطح کرماندر حال فعالیت هستند.

,

علیزاده در خصوص نقش هنرمندان افزود: در اوایل انقلاب تمام تلاش ها توسط دولت انجام می‌گرفت این در حالی است که در شرایط کنونی بخش اعظم فعالیتهای هنری توسط خود مردم انجام میشود.

,

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: تعداد چاپخانه ها قبل از انقلاب حدود ۱۶  اکنون ۱۸۸ چاپخانه، درانتشارات تقریبا فاقد اتشارات فعال و الان حدود ۷۵ واحد، ۲۵۳ کانون تبلیغات با وجود عدم این کانون ها در اوایل انقلاب بودیم. تعداد نشریه ها از ۵ نشریه به ۲۶۳ نشریه ارتقا ، از سال ۷۸  چند استان به ویژه استان کرمان که جز ۵ استانی است که هیات نظارت بر چاپ ونشر آثار را دارد.

,

وی ادامه داد: تعداد سینما ها در قبل از انقلاب ۱۱ سینما الان ۱۲ سینما داریم که شیوه و قالب نمایش و فیلم تغییر کرده است امکان نمایش فیلم در کرمان بالای ۹۰ درصد است.

,

علیزاده در خصوص سینما ها اذعان داشت: در سال ۹۲ تعداد صندلی‌های سینما حدود ۲ هزار و ۷۴۰ صندلی بود که الان به ۴ هزار صندلی رسیده است. احیا سالن سینما در زرند، سیرجان ، انار کوهبنان  و در مجموع ظرفیت سینما نغییر کرده است. تعداد فیلم های اکران شده از ۴۶ فیلم به ۱۵۲ فیلم رسیده است و در سال ۹۶ حدود ۱۰۰ اجرای موسیقی و۷۰ نمایش را شاهد بودیم.

,

وی گفت: در شرایط کنونی حدود ۴۲ هزار و ۳۹۰ متر زیر بنای فضای فرهنگی و هنری غیر دولتی و ۲۷ هزار ۴۲۰ متر در حال بهره برادری، که تا سال آینده به ۷۰ هزار متر می‌رسد.

,

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: با وجود اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ باز جای کار بسیار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه