اخبار داغ

بازگشت اهالی رفیع به شهر/ سوسنگرد همچنان در خطر سیل

بازگشت اهالی رفیع به شهر/ سوسنگرد همچنان در خطر سیل
مراحل اولیه ترمیم سیل‌بند آلبوعفری انجام شده و باید مراحل دیگر ترمیم نیز روی این سیل‌بند انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب ؛ چند روزی از جاری شد سیل در برخی شهرها و روستاهای استان خوزستان می گذرد و همچنان برخی مناطق در معرض سیلاب هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
روز گذشته پس از تلاش های شبانه روزی مردم و امدادگران، سیل بند رفیع که موجب تخلیه شدن این شهر شده بود، ترمیم شد و اهالی به شهر بازگشته اند.
,
 
,
فرماندار هویزه در این خصوص گفت: در حالی که اکنون میزان فشار آب ورودی به منطقه کاهش یافته است اما به علت اینکه بستر رودخانه‌ها کوتاه شده است، هنوز آب زیادی در مسیر روستاها وجود دارد.
,
 
,
وی افزود: آب در ورودی شهر رفیع جمع شده است و در حال تلاش هستیم تا این مشکلات را مرتفع کنیم. اگر بتوانیم تا بعد از ظهر (شنبه) آب را به سمت تالاب هورالعظیم هدایت کنیم، آب فروکش خواهد کرد و تقریبا از بعد از ظهر به بعد بحران تمام می‌شود.
,
 
,
قاسم موسوی با بیان اینکه اکنون خطری مردم شهر رفیع را تهدید نمی‌کند، عنوان کرد: بخشی از مردمی که منازل خود را تخلیه کرده‌اند، برگشته‌اند و بقیه نیز طی امروز و فردا به منازل خود بازمی‌گردند.
,
 
,
, ,
سوسنگرد همچنان در خطر سیل
, سوسنگرد همچنان در خطر سیل,
 
,
فرماندار دشت آزادگان با اشاره به انجام مرحل نخست ترمیم سیل‌بند روستای "آلبوعفری"، گفت: سیل‌بندهای بستان و ابوحمیظه نیز وضعیت خوبی ندارند و چند قسمت از مناطق شهری سوسنگرد نیز در معرض خطر هستند.
,
 
,
غلامعباس هزاریان گفت: مراحل اولیه ترمیم سیل‌بند آلبوعفری انجام شده و باید مراحل دیگر ترمیم نیز روی این سیل‌بند انجام شود.
,
 
,
وی افزود: با توجه به میزان بارش‌ها، رهاسازی آب و فرسودگی سیل‌بندها و همچنین عملیات ترمیم برخی سیل‌بندها، در جلسه شب گذشته که با حضور استاندار خوزستان برگزار شد، مقرر شد که اداره‌کل مسکن و شهرسازی، وزارت نیرو و اداره‌کل امور روستایی در کنار ما پای کار باشند تا چهار پنج سیل‌بند دیگر را نیز که با مشکل موجه هستند، ترمیم کنیم که اکنون این اقدامات در حال انجام است.
,
 
,
 
,
به گزارش رهیاب ؛ جاری شدن سیل طی چند روز گذشته، موجب شکسته شدن سیل بندها در روستاهای آلبوعفری سوسنگرد و شعیبیه شوشتر شده است و مردم به همراه امدادگران در تلاش برای ترمیم سیل بندها هستند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه