اخبار داغ

ماتوانستیم 9؛

رشد 10 برابری توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در اردبیل

رشد 10 برابری توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در اردبیل
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل رشد شاخص‌های کتابخانه‌ای را در حوزه‌های مختلف قابل توجه دانست و گفت: شاخص توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در این استان 10 برابر رشد یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رباب عزیزخانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، رشد شاخص‌های کتابخانه‌ای را در حوزه‌های مختلف کتابخانه‌ای قابل توجه دانست و گفت:  قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مجموع هشت باب کتابخانه عمومی در سطح استان اردبیل فعال بود که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، اکنون تعداد کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی در این استان  به 77 باب رسیده است که نشان دهنده رشد 10 برابری در توسعه فضاهای کتابخانه‌ای است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: یکی دیگر از شاخص‌های توسعه یافته در کتابخانه‌ها منابع مکتوب اعم از کتاب و نشریات است که در این شاخص‌ها نیز شاهد رشد 20 برابری در کتابخانه‌های عمومی اردبیل هستیم به طوری که در حال حاضر بیش از 900 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل وجود دارد.

,

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل  با بیان اینکه تمامی کتابخانه‌های عمومی دارای اینترنت پرسرعت بوده و متصل به سامانه سراسری سامان است، بیان داشت: در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب،  از فن‌آوری‌های نوین در کتابداری از جمله نرم افزار کتابداری سامان، استفاده شده است.

,

وی  تصریح کرد: هم اکنون 15 باب کتابخانه عمومی در روستاهای استان اردبیل فعال هستند که این روند با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.

,

 عزیز خانی کتابخانه مرکزی استان اردبیل به عنوان نگین فرهنگی استان دانست و گفت: این کتابخانه جزو افتخارات فرهنگی استان است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ساخته شده و در سه شیفت کاری خدمات کتابخانه ای ارائه می‌دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه