اخبار داغ

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان قم در گفتگو با دانا:

دویست ورزشکار ناشنوا در قم داریم/ فوتسال ما بهتر از فوتبال است/ بهزیستی از ناشنوایان حمایت نمی کند

دویست ورزشکار ناشنوا در قم داریم/ فوتسال ما بهتر از فوتبال است/ بهزیستی از ناشنوایان حمایت نمی کند
مصطفی علیزاده رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان قم گفت: ما در استان قم چهار هزار ناشنوا داریم که دویست نفر آنها به طور مستمر ورزش انجام می دهند.
[

مصطفی علیزاده رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان قم در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ارتباط با وضعیت ورزش ناشنوایان در قم اظهار داشت: ما در استان قم چهار هزار ناشنوا داریم که دویست نفر آنها به طور مستمر ورزش انجام می دهند. سعی کردیم رده سنی ورزشکاران ناشنوا را پایین بیاوریم و استعداد یابی کردیم به هیمن دلیل میانگین سنی ورزش ناشنوایان به زیر بیست و پنج سال رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علیزاده در ادامه در خصوص فوتبال قم خاطر نشان کرد: به طور کلی قم فوتبال ندارد و در عمل فقط فوتسال دارد، در فوتسال از فوتبال بهتر است و در ورزش ناشنوایان هم همینطور است و ما در تورنمنت خارجی هم شرکت می کنیم. تیم فوتسال ما در جام های رمضان به تورنمنت دوبی می رود. معضل کنونی ورزش ناشنوایان این است که حمایت مالی نمی شود، متاسفانه بهزیستی هم کمک نمی کند.

,

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان قم پیرامون مشکلات ورزش ناشنوایان تصریح کرد: ما نمی توانیم ورزشکاران ناشنوا را با مینی بوس جا به جا کنیم، باید برای آنها وسیله شخصی بگیریم که هزینه رفت و آمد زیاد می شود. اعضای فعلی هیأت ناشنوایان از مزایای رفت و آمد رایگان و تجهیزات ورزشی رایگان برخوردار هستند و حتی مبلغی نیز به عنوان کمک هزینه به آن‌ها پرداخت شده است اما بدون شک با توجه به گستردگی فعالیت‌های ورزشی ناشنوایان نمی‌توانیم این شرایط را ایده آل بدانیم.

,

وی در مورد مقایسه فدراسیون و هیئات ورزش ناشنوایان با سایر رشته ها افزود: باید به این نکته توجه کرد که سایر فدراسیون ها و هیئات های ورزشی تنها یک رشته هستند مثلا فدراسیون فوتبال، والیبال یا بسکتبال ولی فدراسیون و هیئات ورزش های ناشنوایان شامل همه رشته های ناشنوایان است. به همین دلیل کار بسیار سخت تری دارد، هزینه های بالاتری دارد و به حمایت بیشتری نیاز دارد.

,

علیزاده در پایان درباره رشته های فعال در حوزه ناشنوایان قم گفت:  بهترین رشته قم فوتسال است اما زنان و مردان ما در شنا، دو میدانی، ورزش های رزمی و کشتی هم فعال هستیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه