اخبار داغ

مقایسه صنعت داروسازی گیلان قبل و بعد از انقلاب؛

گیلان بعد از انقلاب به قطب تولید دارو تبدیل شد/ تولید داروهای ضدسرطان با استفاده از فناوری نانو در رشت

گیلان بعد از انقلاب به قطب تولید دارو تبدیل شد/ تولید داروهای ضدسرطان با استفاده از فناوری نانو در رشت
نخستین خط تولید نانو داروی ضد سرطان ایران هفت سال پیش در رشت راه‌اندازی شده و در این کارخانه افزون بر تولید داروهای ضد سرطان در اشکال دارویی خوراکی و تزریقی، متداول با استفاده از فناوری نانو، داروهای ضد سرطانی تولید می‌شود که دارو رسانی و اثر بخشی بر روی بافت سرطانی را بهتر و عوارض درمان را کمتر می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، خودکفایی در برخی از محصولات و ایجاد فناوری های ایجاد آنان از مهم ترین اولویت های هر کشور است، کشورهایی که عضو سازمان تجارت جهانی بوده و روابط بسیار خوبی نیز با غرب و آمریکا دارند نیز این اولویت ها را رعایت کرده تا برای تأمین این کالاها روزی به مشکل اساسی برنخورند، اما قصه ایران متفاوت است، ایران چهل سال با تحریم های غرب و در برخی امور جای پا خالی کردن شرق مواجه است، چین و روسیه که این سال ها متحد اصلی ایران بوده اند نیز گاهی مجبور می شوند از تحریم های آمریکا علیه ایران تبعیت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

در این شرایط تأمین کالاهای اساسی و ایجاد فناوری ساخت آن در داخل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌ شود، یکی از این کالاهای اساسی که بسیار در سلامت جامعه نقش دارد، دارو است.

,

 

,

** تولید داروهای ضد سرطان با استفاده از فناوری نانو در رشت

, ** تولید داروهای ضد سرطان با استفاده از فناوری نانو در رشت, ** تولید داروهای ضد سرطان با استفاده از فناوری نانو در رشت,

از انقلاب اسلامی توسعه داروسازی در تمام نقاط شکل گرفته که در این میان گیلان بیش از بسیاری از استان‌ ها در این توسعه نقش دارد. استان گیلان که تا پیش از انقلاب از داشتن کارخانه داروسازی محروم بود امروز داروهای خوراکی و تزریقی ضد سرطان با استفاده از فناوری نانو تولید می‌کند.

,

 

,

, ,

 

,

پنج کارخانه تولید دارو در گیلان وجود دارد که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اثری از آنها نبود به تعبیر بهتر این استان تا حدود چهل سال پیش، سهمی در تولید و تامین داروی کشور نداشت.

,

نخستین خط تولید نانو داروی ضد سرطان ایران هفت سال پیش در رشت راه‌اندازی شده و در این کارخانه افزون بر تولید داروهای ضد سرطان در اشکال دارویی خوراکی و تزریقی، متداول با استفاده از فناوری نانو، داروهای ضد سرطانی تولید می‌شود که دارو رسانی و اثر بخشی بر روی بافت سرطانی را بهتر و عوارض درمان را کمتر می‌کند.

,

بهمن ۱۳۹۰ با بهره برداری از اولین خط تولید نانو داروی ضد سرطان کشور در شرکت سبحان انکولوژی رشت ایران پس از آمریکا در لیست دومین تولید کننده این دارو در دنیا قرار گرفت.

,

 

,

, ,

یکی از بزرگترین افتخارات رشت، شرکت دارویی «سبحان دارو» است که یکی از با کیفیت ترین شرکت های دارویی ایران به شمار می رود. در حال حاضر فعالیت عمده شرکت در زمینه تولید اشکال دارویی است که شامل تولید محصولات دارویی، قرص، دراژه، کپسول، کرم، پماد، ژل و قطره می‌باشد و حدود ۱۱۰ پروانه تولید دارو دارد. شرکت سبحان دارو بیشتر در تولید داروهای انسانی در زمینه اعصاب و روان، قلب و عروق و داخلی فعالیت می‌نماید. سبحان دارو بزرگترین تولیدکننده داروهای اعصاب و روان در ایران است.

,

محل کارخانه در زمینی به وسعت نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ مترمربع و با زیربنای بالغ بر ۱۰۰۰۰ مترمربع در شهرصنعتی رشت واقع شده است وبیش از ۵۰۰ نفر به طور مستقیم در این شرکت فعالیت می کنند.

,

این شرکت با تولید ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون عدد قرص، کپسول و قطره رتبه نخست تولید دارو را در کشور دارد و بخشی از تولیدات شرکت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان به کشورهای عراق، سوریه و افغانستان صادر می شود.

,

 

,

, ,

 

,

برخی از این محصولات نظیر مسکن قوی دیکلوفناک و داروی اعصاب و روان سیکلوپرام از داروهای استراتژیک سبحان دارو به حساب می آید.

,

با مراجعه به چند داروخانه در پایتخت با محبوبیت این شرکت در تهران روبرو می شویم، بسیاری از بیماران مشتری پروباقرص این دارو هستند و از کیفیت بی نظیر قرص های ضدچربی آترواستاتین یا قرص های اعصاب مانند سیتالوپرام می گویند، قرص ها و ژل دیکلوفناک این شرکت اولین درخواست مشتریان تهرانی است و از این شرکت به عنوان بهترین کیفیت با کمترین قیمت در بازار یاد می کنند.

,

به گفته مدیرشرکت سبحان دارو ، این شرکت امسال ۱۹۰ میلیارد تومان در آمد داشته است و پیش بینی می ‌ شود تا پایان سال ۲۷۰ میلیارد تومان فروش کند وبرای سال آینده نیز بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان فروش پیش بینی می شود. قرار است سال آینده ۳۰ درصد ظرفیت تولیدی خود را افزایش دهد.

,

۳۱ واحد داروئی و بهداشتی و ۵ واحد بزرگ و کارخانه تولید دارو در گیلان فعال بوده و در حال حاضر گیلان با تولید سالانه ۳ میلیارد و ۱۰۰ هزار عدد دارو شامل قرص، کپسول و آمپول، ۱۷ درصد نیاز دارویی کشور را تامین می کند.

,

خاطر نشان می گردد صنعت داروسازی در گیلان برای ۱۳۲۵ نفر بطور مستقیم شغل ایجاد کرده است و این صنعت به صورت غیرمستقیم نیز باعث اشتغال بسیاری از افراد این استان شده و با توسعه کارخانه‌های داروسازی در این استان، گیلان یکی از قدرتمندترین قطب های صنعت دارو در کشور خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه