اخبار داغ

توضیحات شریعتمداری در خصوص افزایش حقوق سال ۹۸

توضیحات شریعتمداری در خصوص افزایش حقوق سال ۹۸
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش می شود تا فاصله‌ بین حداقل معیشت و حداقل دستمزد به کمترین میزان ممکن کاهش پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی امروز در جریان سفر به اصفهان و در حاشیه بهره‌برداری از طرح استانداردسازی بیمارستان غرضی در جمع خبرنگاران   با اشاره به اهمیت ارائه خدمات تأمین اجتماعی به ویژه به قشر کارگر گفت: کارگران ستون فقرات تولید کشور هستند و ارائه خدمات در حوزه کارگری در واقع حوزه تخصصی سازمان تأمین اجتماعی است که در حد خودش باید سرویس لازم ارائه کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 وی به اقدامات حمایتی دولت از کارگران اشاره کرد و گفت: در یک نگاه سه جانبه ما در جلسات شورای عالی کار و کمیته دستمزد و این شورا مباحث اولیه مربوط به فاصله گرفتن حداقل سبد معیشت با حداقل دستمزد را در طی هفته‌های گذشته مورد بحث و بررسی قرار دادیم.
,
 
,
شریعتمداری ادامه داد: بین کارگر، کارفرما و دولت تفاهم برای تصمیم‌گیری در مورد بحث‌های سال آتی وجود دارد و همان‌طور که اعلام شده، در لایحه تقدیمی به مجلس ۲۰ درصد متوسط رشد دستمزد را پیش‌بینی کرده‌ایم، طبیعتاً شورای عالی کار هم برای سال آتی در یک تفاهم سه‌جانبه که در آن کارگر و کارفرما و دولت نمایندگان‌شان سهیم هستند در مورد دستمزد سال آتی تصمیم‌گیری نهایی خواهد کرد.
,
 
,
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تلاش می شود تا فاصله بین حداقل معیشت با حداقل دستمزد به کمترین میزان ممکن کاهش پیداکند، یک توافق کلی انجام شده که این افزایش حقوق دارای یک جزء ثابت باشد که فاصله حداقل دستمزد در این جامعه بزرگ را تا حدودی کاهش بدهد و از طرفی دیگر یک درصد رشد باشد که بتواند همه اقشار و طبقات را از آن بهره‌مند کند که اگر بعد از تعیین حداقل دستمزد در خبر‌ها قرار شد تغییراتی در دستمزد اعمال بشود یک بی‌نظمی در پرداخت‌ها پیش نیاید.
,
 
,
وی با بیان این که مسلماً در سال ۹۷ کارگران با مشکلاتی مواجه بودند، اظهار داشت: کارگران خصوصاً در ماه‌هایی که به دلیل افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و این که در بین سال امکان افزایش دستمزد‌ها وجود نداشت سختی‌هایی را تحمل کردند؛ البته جامعه کارفرمایی مذاکرات زیادی را داشتیم به خصوص در همین ایام که خدمات بیشتری را به کارگران ارائه کنند.
,
 
,
شریعتمداری یادآور شد: نیازمند این هستیم که در سال ۹۸ افراد دارای درآمد ثابت مانند حقوق کارمندی و کارگری که در جریان تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه معمولاً از بار و فشار بیشتری در رنج هستند را مورد توجه بیشتری قرار دهیم؛ حمایت می‌تواند شامل توجه به حداقل دستمزد، توجه به سبد‌های معیشتی وخدمات دیگری که می‌شود به این قشر ارائه بشود مانند پوشش دادن بیشتر بیمه بیکاری برای واحد‌هایی که به هر دلیلی از فعالیت خارج می‌شوند.
,
 
,
وزیر کار تاکید کرد: ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پوشش حدود ۲۵۰ هزار نفر کارگر قرار دادیم که در واحد‌های تولیدی تعطیل شده از کار بیکار شده‌اند، تا بتوانیم دامنه این امر را برای دوره‌های موقتی که معمولاً بعضی واحد‌های تولیدی از کار خارج می‌شوند تا به کار برگردند، بیمه بیکاری را قوی‌تر کنیم.
,
 
,
وی در پایان با بیان این که روزانه یک میلیون نفر به تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند، تاکید کرد: در سازمان تامین اجتماعی نظامی را مستقر کردیم که مراجعه‌کنندگان مورد ازریابی و سنجش قرار می‌گیرد نظراتشان هم سیستم CRM مجموعه سازمان تامین اجتماعی که یک مرکزی است برای دریافت نظرات کسانی که به ما مراجعه می‌کنند، همه کسانی که خوشروتر با اشخاص ارتباط برقرار کرده باشند هر سال از آن‌ها تجلیل می‌کنیم.
,
 
,
منبع: باشگاه خبرنگاران
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه