اخبار داغ

راه های درمان کبد چرب را بشناسید

راه های درمان کبد چرب را بشناسید
کارشناس تغذیه گفت: بیماری کبد چرب که نشات گرفته از افزایش آنزیم‌های کبدی است و این افزایش متأسفانه در حال حاضر در سنین پایین هم اتفاق می‌افتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: بیماری کبد چرب که نشئت گرفته از افزایش آنزیم‌های کبدی است و این افزایش متأسفانه در حال حاضر در سنین پایین هم اتفاق می‌افتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

این متخصص تغذیه تصریح کرد: ما از هر مراجعانی که داریم نگران کبد چرب آن ها هستیم و عمدتاً سؤالی که از بیماران که در گریدهای بالای کبد چرب پرسیده می‌شود این است که آیا بیمار مشروبات الکلی مصرف می‌کند.

,

وی افزود: یک نوع بیماری کبد چرب، کبد چرب نوع الکلی است و مصرف الکل باعث چربی شده است که به این بیماران توصیه می‌شود در مرحله اول مصرف الکل را کنار بگذارد.

,

صفوی در ادامه با اشاره به گروهی دیگر از بیماران کبد چرب که الکل مصرف نمی‌کنند، عنوان کرد: برای کسانی که بدون استفاده مصرف الکل مبتلا به کبد چرب شده‌اند باید بگوئیم که شیوه زندگی غلطی دارند و به آن‌ها رژیم غذایی تجویز می‌شود که عمدتاً رژیم غذایی اثر بخشی بیشتری دارد.

,

عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین بیان کرد: صرفاً کسانی که با آزمایش بیوشیمیایی و آزمایش خون مراجعه می کنند و کبد چرب دارند؛ برای آن‌ها درمان را آغاز می‌کنیم اما برای حمایت بیشتر به سراغ سونوگرافی می‌رویم تا درجه کبد چرب بیمار مشخص شود؛ درجه یک با رژیم غذایی درست می‌شود اما درجه های دو و سه حتماً باید درمان دارویی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه