اخبار داغ

ابوبکر البغدادی محاصره شد

ابوبکر البغدادی محاصره شد
یک مقام نظامی کُرد می‌گوید داعش در مساحت کوچکی در منطقه البوغاز در جنوب دیرالزور محاصره شده و به زودی پیروزی نهایی رقم خواهد خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درگیری میان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) که اکثریت آن‌ها از کردها هستند با تروریست‌های داعش در جنوب استان دیرالزور همچنان ادامه دارد. منطقه کوچکی که آخرین پایگاه متمرکز داعش در سوریه محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
«لیلوی العبدالله» سخنگوی شورای نظامی دیرالزور به شبکه العربیه گفته است که درگیری‌ها کماکان ادامه دارد و پیروزی در آینده نزدیک علیه داعش رقم خواهد خورد.
,
 
,
او همچنین گفت که نیروهای قسد چند تن از فرماندهان داعش را دستگیر کرده‌اند و تنها چهار کیلومتر مربع در اطراف منطقه «البوغاز» در اشغال داعش قرار دارد و احتمال زیادی دارد که «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش در این منطقه باشد. روز جمعه، شبکه فاکس نیوز به نقل از «کینو گابریل» سخنگوی SDF‌ و فرمانده شورای نظامی سوریه، شایعات دستگیری «ابوبکر البغدادی» را تکذیب کرد و گفت که کسی که دستگیر شده با نام خانوادگی مشابه است.
,
 
,
لیلوی العبدالله در ادامه به چرایی طولانی شدن جنگ با داعش در این منطقه پرداخت و گفت که تروریست‌ها غیر نظامیان را به عنوان سپر انسانی در درگیری‌ها به کار می‌گیرند و نیروهای دموکراتیک سوریه از ابتدای درگیری‌ها چندین گذرگاه برای عبور غیرنظامیان ایجاد کرده‌اند و اقدام به ارائه خدمات پزشکی و اولیه به خصوص به زنان و کودکان می‌کنند.
,
 
,
در همین حال یگان مدافع خلق (YPG) از دستگیری شش تن از نیروهای خارجی داعش در مناطق «منبج» و «الشدادی» خبر دادند. تابعیت عناصر دستگیر شده عبارت است از مغربی، آلمانی، روسی، ترکیه‌ای، آمریکایی و سوئدی.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه