اخبار داغ

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم در گفتگو با دانا:

فعالیت قم در کشتی کم است و نوجوانان به راگبی رو می‌آورند/ تیم پایه ما بهتر از بزرگسالان است/ راگبی در قم ریشه دار است

فعالیت قم در کشتی کم است و نوجوانان به راگبی رو می‌آورند/ تیم پایه ما بهتر از بزرگسالان است/ راگبی در قم ریشه دار است
سعید توکلی رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم گفت: فعالیت قم در کشتی کم است و نوجوانان به رشته های فعال تر مانند همین راگبی رو می آورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید توکلی رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم در گفتگو با خبرنگار ورزشی در ارتباط با وضعیت رشته های ورزشی در این استان اظهار داشت: رشته هایی مانند راگبی در قم زیرساخت خوبی ندارند، دلیل پیشرفت این استان در این رشته این است که بچه‌هایی از رشته هایی مانند کشتی و ورزش های نزدیک به آن به این رشته رو آوردند و مربیان زحمت زیادی برای آنان کشیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

توکلی در ادامه در خصوص استقبال نوجوانان از رشته راگبی خاطر نشان کرد: دلیل این گرایش این است که فعالیت قم در کشتی کم است و نوجوانان به رشته های فعال تر مانند همین راگبی رو می آورند. مربیان راگبی در قم در سنین پایه تلاش زیادی کردند و این استان را به وضعیت خوب فعلی رساندند. اکنون تیم نوجوانان ما در راگبی بهتر از بزرگسالان ما است البته تیم بزرگسالانمان هم خوب بود اما به دلیل بالا رفتن سن بازیکنان کمی افت کرد.

,

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم پیرامون ریشه راگبی در قم تصریح کرد: استان قم در رشته راگبی پیشینه مناسبی دارد و پیش از این چند راگبی باز قمی در سال‌های اخیر در تیم ملی کشورمان حضور داشته‌اند. راگبی در قم ریشه دار است اما قبلا مانند الان اینقدر فعال نبود، ما در ابتدا برای راگبی مربیان به نام کشور را آوردیم اما اکنون مربیان ما در راگبی بومی قم هستند.

,

وی در مورد فعالیت این استان در سایر رشته های ورزشی افزود: قم در رشته های دیگر مربی به سایر استان ها هم فرستاده است مانند کریکت بانوان در تیم ملی. قم در رشته بیس بال که یکی از قدیمی ترین رشته های ورزشی این استان هست هم قدرتمند است و به نظرم از نظر قدرت هم این رشته یکی از بهترین رشته های ورزشی قم است. بیس بال ما ملی پوشان زیادی دارد، جز سه استان برتر کشور هستیم و سال گذشته نایب قهرمان کشور شدیم.

,

توکلی درباره توسعه ورزش قم گفت: به دنبال توسعه بیشتر در رشته‌هایی چون بیس بال، راگبی، کریکت، سافت بال، فلوربال،  ورزش‌های هوایی و دارت هستیم و خوشبختانه قم در زمره استان‌هایی است که رشته‌های ورزشی در حال توسعه در آن با استقبال مواجه می‌شود. بانوان قم اکنون در کریکت و فلوربال وضعیت خوبی دارند، یعنی عنوان دار و فعال هستیم.

,

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم در پایان اضافه کرد: سال گذشته هم تیم قم نایب قهرمان لیگ فلوربال کشور شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه