اخبار داغ

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرند:

سریع ترین رشد علمی جهان مربوط به ایران است/ سهم دانشجویان بخش مهارتی تا پایان برنامه ششم توسعه به ۳۰ درصد می رسد

سریع ترین رشد علمی جهان مربوط به ایران است/ سهم دانشجویان بخش مهارتی تا پایان برنامه ششم توسعه به ۳۰ درصد می رسد
رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرند گفت: بنابر گزارش معتبرترین منابع علمی، سریع ترین نرخ رشد علمی جهان مربوط به ایران است که 11 برابر نرخ رشد میانگین جهانی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلام‌ رضا مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: امروز به حول و قوه الهی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای چهل ساله این یادگار ماندگار بنیان گذار انقلاب اسلامی بازخوانی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرند تصریح کرد: به گواه کارشناسان منصف، ما شاهد رشد و توسعه همه جانبه ای در تمام زمینه ها بوده ایم؛ آموزش عالی و دانشگاه ها نیز از این گردونه عقب نبوده و در بسیاری از شاخص ها، ایران جز برترین های منطقه و جهان اسلام به شمار می اید.

,

وی افزود: بنابر گزارش معتبرترین منابع علمی، سریع ترین نرخ رشد علمی جهان مربوط به ایران است که 11 برابر نرخ رشد میانگین جهانی است، اهمیت این موفقیت زمانی واضح تر خواهد بود که به این نکته توجه کنیم که این رشد و توسعه علمی در زمانی انجام شده است که ما در بسیاری از زمینه ها تحریم بوده ایم.

,

مالکی در ادامه گفت: جوانان ما تحریم را به فرصتی بی بدیل تبدیل کردع و همین خودباوری، باعث پیشتازی ما در عرصه های مختلف هسته ای، سیاسی، نانو، فضایی و ساختارهای تولید فناوری شده است.

,

غلامرضا مالکی عنوان کرد: در این میان، نقش دانشگاه علمی کاربردی به عنوان دانشگاه مولود انقلاب اسلامی بسیار پر رنگ است؛ دانشگاهی مبتنی بر پاسخگویی به نیازهای جامعه که در مدت سه دهه از عمر خود، توانسته است بالغ بر یک میلیون دانش اموخته تقدیم به جامعه کند.

,

وی بیان کرد: زیر بنای رشد علم و فناوری، توسعه مهارت است و لذا دانشگاه علمی کاربردی در کنار دانشگاه فنی حرفه ای، نقش بی بدیلی در پرورش متخصصان مهارتی ایفا می کند.

,

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرند اذعان کرد: در دانشگاه های نسل سوم، ایده ها پرورش و آن‌ها تبدیل به ثروت می شوند و در رویکرد جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی، این مساله بصورت بسیار جدی مورد توجه قرار گرفته است، به گونه ای که دانشگاه از محل منابع مالی داخلی خود، اقدام به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به دانش اموختگان خود می کند تا روند تبدیل ایده به صروت سرعت گیرد.

,

مالکی خاطرنشان کرد: در این دانشگاه بنای کار تربیت افراد خلاق و کارآفرینی است که خودشان شغل ایجاد می کنند؛ فراگیر شدن دانش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه علمی کاربردی است؛ رسالتی که باعث شده است تا دانشگاه های نظری نیز سعی در الگوگیری از این دانشگاه در طراحی و اجرای دوره های خود کنند.

,

وی گفت: دانشگاه کارآفرین در صدد تربیت نیروی ماهر و آچار به دست است و دوره هایی که در سطح این دانشگاه اجرا می شود، عمدتاً با چنین رویکردی طراحی می شوند؛ دوره های دانشگاه علمی کاربردی عرضه محور نیستند، بلکه بر اساس تقاضای بازار طراحی و اجرا می شوند و به همین دلیل انتظاری می رود دانش اموختگان این دانشگاه سریع تر وارد بازار کار شوند.

,

غلامرضا مالکی اظهار کرد: تکلیف برنامه ششم توسعه جهموری اسلامی، بر این نکته تاکید دارد که تا پایان برنامه، باید سهم دانشجویان بخش مهارتی به 30 درصد کل دانشجویان برسد و این گواه بر این است که در سطح کلان توجه به آموزش‌های مهارتی جز اولویت هاست، اولویتی که با تغییرات سریع و مبتنی بر کیفی سازی اموزش‌ها در سطح دانشگاه علمی کاربردی دور از دسترس نخواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه