اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

56درصد از سرمربیان در لیگ هجدهم تغییر کرده‌اند/ اپیدمی تغییر سرمربیان در ایران

56درصد از سرمربیان در لیگ هجدهم تغییر کرده‌اند/ اپیدمی تغییر سرمربیان در ایران
در سال های قبل تیم های باشگاهی و ملی کشورهای حوزه خایج فارس معروف به تغییر زودهنگام مربیان پس از عدم کسب نتیج مورد نظر بودند و منتظر بهبود شرایط نمی ماندند پدیده ای که به نظر می رسد به فوتبال ایران هم سرایت کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در سال های قبل تیم های باشگاهی و ملی کشورهای حوزه خایج فارس معروف به تغییر زودهنگام مربیان پس از عدم کسب نتیج مورد نظر بودند و منتظر بهبود شرایط نمی ماندند پدیده ای که به نظر می رسد به فوتبال ایران هم سرایت کرده است. در لیگ یک این روند چرخشی است؛ فراز کمالوند از اکسین البرز به آلومینیوم اراک می‌رود، فرهاد کاظمی از تیم استقلال جنوب تهران (سرخپوشان پاکدشت) به تیم بادران رفت. محمود فکری از تیم شاهین شهرداری بوشهر به تیم سرخپوشان پاکدشت پیوست. در سوی دیگر با توجه به روندی که در لیگ هجدهم پیش گرفته شده، بعید نیست به زودی شاهد یک رکورد جدید باشیم. رکوردی از بیشترین تغییر در کادرفنی تیم‌های لیگ برتری. تا الان که نیم فصل فرا رسیده، شاهد حضور 25 سرمربی در 16 تیم لیگ برتری بودیم که بدون شک این تعداد در نیم فصل دوم بیشتر هم خواهد شد. نتایج برخی پژوهش ها نشان داده که ثبات مربیگری تاثیر معنی‌داری بر بهبود عملکرد و تغییرات پیاپی سرمربیان باشگاه نیز تأثیر معنی‌داری بر کاهش عملکرد باشگاه داشت. همچنین نتایج نشان می دهد تغییر سرمربی سبب 48/1 کاهش رتبه در جدول رده‌بندی لیگ برتر و ثبات سرمربی سبب 19/1 رتبه بهبود در رده‌بندی تیم شده است اما با این حال برکناری مربیان در ایران کماکان به شکل یک اپیدمی رو به گسترش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

56درصد تغییر در لیگ هجدهم!

, 56درصد تغییر در لیگ هجدهم!,

شانزده تیم حاضر در لیگ برتر در حالی نیم فصل دوم را آغاز می‌کنند که نیمکت 56 درصد از تیم‌ها نسبت به نیم فصل نخست تغییر کرده است. نه تیم تراکتورسازی، فولاد، پیکان، نساجی، نفت مسجد سلیمان، ماشین سازی، ذوب آهن، سپیدرود و استقلال خوزستان سرمربیان خود را عوض کرده اند تا کمتر از نیمی از تیم ها با همان سرمربی اول فصل خود به نیم فصل دوم پا بگذارند.

,

تراکتور و فولاد،بیشترین تغییرات

, تراکتور و فولاد،بیشترین تغییرات,

تراکتورسازی و فولاد با استفاده از ۳ سرمربی بیشترین تغییرات روی نیمکت داشته‌اند و مجید جلالی هم تنها مربی است که در این فصل با دو تیم (پیکان و نساجی) در لیگ داشته است. تراکتورسازی فصل را با جان توشاک آغاز کرد، با محمد تقوی ادامه داد و حالا قرار است نیم فصل را با جورج لیکنز آغاز کند. فولادی‌ها هم فصل را با سیروس پورموسوی آغاز کردند، با ایلی استان ادامه دادند و حالا در ابتدای نیم فصل دوم افشین قطبی را روی نیمکت دارند. البته قطبی در بازی پایانی نیم فصل اول مقابل تراکتورسازی قرار گرفت و پیروز شد.

,

سرگیجه

, سرگیجه,

پیکان از مجید جلالی به حسین فرکی رسید تا مجید جلالی در نساجی جای نکونام را بگیرد. نفت مسجد سلیمان با ویسی آغاز کرد و به مرزبان رسید و ماشین سازی از فیروز کریمی به رضا مهاجری. سپیدرود کار را با خداداد عزیزی آغاز کرد و حالا با علی کریمی ادامه می‌دهد و استقلال خوزستان که ابتدای فصل داریوش یزدی را روی نیمکت داشت، حالا از کریم بوستانی بعنوان سرمربی استفاده می کند. ذوب آهنی ها هم فصل را با امید نمازی آغاز کرده بودند و حالا علیرضا منصوریان را بعنوان سرمربی روی نیمکت دارند.

,

با ثبات ها

, با ثبات ها,

سپاهان، پدیده، پرسپولیس، استقلال، پارس جنوبی جم، سایپا و صنعت نفت ۷ تیمی هستند نیمکت‌شان نسبت به ابتدای فصل تغییری نداشته است. تراکتورسازی بالاترین تیم در بالای جدول است که دست به تغییر سرمربی زده و استقلال خوزستان هم پایین ترین تیم جدول است که مربی‌اش را تغییر داده است. پایین ترین تیم جدول که دست به تغییر نزده‌اند، صنعت نفت است. این تیم در رده یازدهم جدول قرار دارد.

,

آرمان صالحی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه