اخبار داغ

پیشکسوت انقلاب اسلامی مطرح کرد؛

نقش انقلابیون اصفهانی در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب/ از انتظامات بهشت‌زهرا هنگام سخنرانی امام تا گرفتن مقر نظارت بر کشورهای عربی

نقش انقلابیون اصفهانی در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب/ از انتظامات بهشت‌زهرا هنگام سخنرانی امام تا گرفتن مقر نظارت بر کشورهای عربی
نیروی‌ها اصفهانی 21 بهمن‌ماه ساواک سلطنت آباد را به دست گرفتند، این محل به دلیل وجود منزل ساواکی‌ها شرایط خاصی داشت و زمانی که این مقر را گرفتیم دیدیم که ساواکی‌ها حتی چای را نصفه خورده و فرار کرده بودند؛ این مقر سازمان سیا برای نظارت بر کشورهای عربی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حدود 14 هزار و 600 روز از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، فیلم‌ها، مستندها، خاطرات، کتاب‌های متعددی از خاطرات روزهای شیرین پیروزی انقلاب اسلامی منتشرشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

این خاطرات و رویدادنگارهای متعدد نه‌تنها تکراری نیستند بلکه هر اثری در این زمینه نگاه جدیدی را به آن روزهای پرافتخار به وجود می‌آورد؛ استان اصفهان یکی از استان‌های کلیدی بود که حرکت‌های متعددی را در این زمینه داشت و مردم آزاده این استان نقش بسزایی در سرنگونی رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و آیت‌الله بهشتی، مرحوم سید علی‌اکبر پرورش و ... ازجمله این شخصیت‌ها بودند.

,

مرتضی آراسته یکی از پیشکسوت‌های انقلاب اسلامی که در روزهای پرهیجان پیروزی انقلاب اسلامی حضور داشت و به بهانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با وی به گفت‌وگو نشستیم.

,

*از انقلاب اسلامی بگویید.

, *از انقلاب اسلامی بگویید., *از انقلاب اسلامی بگویید.,

آراسته: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها متقارن شده است؛ باید بدانیم که در این چهل سالی که از عمر انقلاب گذشته است که اقداماتی انجام‌شده است، از اختصاص برق، گاز و آب به دورترین نقطه‌های شهر و روستایی تا علم ساخت کشتی و ماهواره و ...؛ در این 40 سال بدون اینکه زیردست ابرقدرت‌ها باشیم پیشرفت‌های متعددی داشتیم و این را به دنیا نشان دادیم.

, آراسته,

*جنایات رژیم پهلوی را توضیح دهید.

, *جنایات رژیم پهلوی را توضیح دهید., *جنایات رژیم پهلوی را توضیح دهید.,

با جمعیت 30 میلیونی کشور حدود شش میلیون نفت به فروش می‌رسید اما درآمد فروش این نفت جز سلطنت پهلوی جای دیگر هزینه نمی‌شد؛ خانه دوم آمریکا ایران بود و هر جنایی می‌خواستند در منطقه انجام می‌دادند؛ اما اکنون به‌زور و فشار یک‌میلیون نفت به فروش می‌رسد و کشور بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد و خدمات متعددی علی‌رغم هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و فشارهای استکباری علیه کشور ارائه‌شده است.

,

*چه شده که انقلاب اسلامی شکل گرفت؟

, *چه شده که انقلاب اسلامی شکل گرفت؟, *چه شده که انقلاب اسلامی شکل گرفت؟,

سال 1342 امام خمینی (ره) در سخنرانی‌ها خود جنایات رژیم پهلوی را توضیح و مردم را نسبت به جنایت‌ها آشنا می‌کردند و فرمودند که اگر این رژیم شاهی ادامه داشته باشد مردم ایران نابود می‌شوند؛ بنده در آن زمان نوجوان بودم و فرمایشات امام راحل را دنبال می‌کردم. حضرت امام (ره) جرقه‌ای را در 42 زدند اما می‌بینیم که 15 سال بعد از پس از فعالیت‌های متعدد انقلاب اسلامی آغاز شد.

,

*خاطرات شیرین دوران پیروزی انقلاب اسلامی را بگویید.

, *خاطرات شیرین دوران پیروزی انقلاب اسلامی را بگویید., *خاطرات شیرین دوران پیروزی انقلاب اسلامی را بگویید.,

همه آن روزها خاطره و شیرین هستند؛ به دلیل اینکه جوان بودیم فکر نمی‌کردیم که این حرکت بتواند رژیم دو هزار و 50 ساله شاهنشاهی را از بین ببرد، اما دیدیم این کار به‌راحتی انجام شد؛ باور نمی‌کردیم که آمریکا را بتوان از ایران بیرون کرد اما این اقدام هم مانند آب خوردن انجام شد که این حرکت‌های موفق به دلیل امام راحل و مردمی که از امام خمینی (ره) پیروی می‌کردند، بود.

,

*اصفهان در روزهای مهم پیروزی انقلاب اسلامی چگونه بود؟

, *اصفهان در روزهای مهم پیروزی انقلاب اسلامی چگونه بود؟, *اصفهان در روزهای مهم پیروزی انقلاب اسلامی چگونه بود؟,

استان اصفهان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشت، اصفهانی‌ها با حضور درصحنه‌های مبارزه علیه رژیم پهلوی حضور پررنگی داشتند که برای اولین بار حکومت‌نظامی کشور در اصفهان اجرا شد؛ حدود 100 اتوبوس از اصفهان برای استقبال امام (ره) به تهران سفر کردند که دوم بهمن‌ماه در مهدیه تهران، حسینیه اصفهانی‌ها مستقر بودیم.

,

*برنامه استقبال از امام خمینی (ره) چگونه برگزار شد؟

, *برنامه استقبال از امام خمینی (ره) چگونه برگزار شد؟, *برنامه استقبال از امام خمینی (ره) چگونه برگزار شد؟,

بختیار با توجه به حضور گسترده مردم برای استقبال از امام (ره) راه حرکت برای رفتن به تهران را بست اما مردم کوتاه نیامدند و علمای بزرگ تهران در مسجد دانشگاه تهران تحصن کردند؛ حضور عموم مردم در تجمعات جلوی دانشگاه باعث شد تا شعارهای علیه بختیار و رژیم داده شود خبر داد شده که حضرت امام (ره) 12 بهمن به ایران بازمی‌گردند که اصفهانی‌ها حفاظت سرتاسر مسیر منطقه بهشت‌زهرا را به عهده داشتند.

,

امام خمینی (ره) قرار بود که در دانشگاه تهران سخنرانی داشته باشند اما با حضور گسترده جمعیت مواجهه شدند و هلی‌کوپتر نتوانست امام را پیاده کند و به همین دلیل امام خمینی (ره) در بهشت‌زهرا سخنرانی کردند.

,

*اصفهانی‌ها در تهران چه اقداماتی انجام می‌دادند؟

, *اصفهانی‌ها در تهران چه اقداماتی انجام می‌دادند؟, *اصفهانی‌ها در تهران چه اقداماتی انجام می‌دادند؟,

زمانی که امام راحل وارد بهشت‌زهرا شدند، اصفهانی‌ها مسئول حفاظت از محل سخنرانی حدود 10 کیلومتری شدند اما با توجه به سیل جمعیت، انتظاماتی از بین رفت؛ در جمعیتی که پر از ساواکی بود امام را فقط خداوند حفظ کرد.

,

ستادی با حضور آیت‌الله دکتر بهشتی، مفتح و باهنر در تهران برای برنامه‌ریزی و تنظیم فعالیت‌های انقلابی برگزار شد که در اصفهان هم این جلسات برگزار می‌شد.

,

نیروی‌ها اصفهانی 21 بهمن‌ماه ساواک سلطنت آباد را به دست گرفتند، این محل به دلیل وجود منزل ساواکی‌ها شرایط خاصی داشت و زمانی که این مقر را گرفتیم دیدیم که ساواکی‌ها حتی چای را نصفه خورده و فرار کرده بودند؛ این مقر سازمان سیا برای نظارت بر کشورهای عربی بود.

,

*22 بهمن 57 چگونه رقم خورد؟

, *22 بهمن 57 چگونه رقم خورد؟, 22 بهمن 57 چگونه رقم خورد؟,

روز 21 بهمن‌ماه سپهبد رحیمی اعلام کرد که اگر از خانه بیرون بیاید کشته می‌شود، آن‌ها نقشه کودتا داشتند که به منزل امام راحل حمله کنند که امام خمینی (ره) بیانه دادند که همه مردم ایران از بچه و بزرگ و آقا و خانم شب تا صبح در خیابان‌ها باشند، مردم آمدند و جلوی آن کودتا که سال‌های بعد خود نیروی‌های رژیم پهلوی به آن اعتراف کردند را گرفتند.

,

و ساعت دو بعدازظهر 22 بهمن اولین بیانیه را آیت‌الله محلاتی اعلام کردند که این صدای اسلام است؛ حکومت و دولت اسلامی تشکل شد.

,

*محبوبیت رهبر کبیر انقلاب در بین مردم چگونه بود؟

, *محبوبیت رهبر کبیر انقلاب در بین مردم چگونه بود؟, *محبوبیت رهبر کبیر انقلاب در بین مردم چگونه بود؟,

امام خمینی (ره) تنها رهبری هستند که جمعیتی که برای رحلتشان آمدند بیشتر از جمعیتی بود که برای استقبال ایشان حضور داشتند، حضرت امام (ره) محبوبیت فوق‌العاده‌ای در بین مردم به‌خصوص مردم مستضعف داشتند؛ امام راحل با کاخ‌نشینی مخالف بودند و بیشترین تأکیدات و فرمایشات ایشان راجع به کوخ‌نشینی و مردم مستضعف بود.

,

*راه موفقیت مردم ایران در پیروزی انقلابی اسلامی ازنظر شما چیست و اکنون برای حل مشکلات باید چه‌کاری کرد؟

, *راه موفقیت مردم ایران در پیروزی انقلابی اسلامی ازنظر شما چیست و اکنون برای حل مشکلات باید چه‌کاری کرد؟, *راه موفقیت مردم ایران در پیروزی انقلابی اسلامی ازنظر شما چیست و اکنون برای حل مشکلات باید چه‌کاری کرد؟,

ملت ایران در پیروزی انقلاب گوش‌به‌فرمان امام خمینی (ره) بودند و به همین دلیل هم توانستند یک انقلاب را علی‌رغم توطئه‌های مختلف رقم بزنند و امروز هم برای حل مشکلات و پیروزی‌ها در عرصه‌های مختلف نیازمند عمل کردن به حرف رهبر انقلاب هستیم اما متأسفانه برخی مسئولان نه‌تنها هشدارهای امام خامنه‌ای را عمل نمی‌کنند بلکه کاخ‌نشین شده‌اند و خود برای کشور مشکل ایجاد می‌کنند؛ مردم به فرمایشات رهبر انقلاب بیشتر از برخی از مسئولان عمل می‌کنند.

,

گفت‌وگو از محمدرضا باقری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه