اخبار داغ

شورای شهر مشهد مصوب کرد

تخفیف ویژه معلولان و ایثارگران برای هزینه پارک حاشیه‌ای

تخفیف ویژه معلولان و ایثارگران برای هزینه پارک حاشیه‌ای
براساس مصوبه شورای شهر مشهد خودروهای معلولان، جانبازان و خانواده شهدا از تخفیفات 50 تا ۱۰۰ درصدی هزینه پارکینگ‌های متعلق به‌شهرداری برخوردار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد صبح امروز در سالن جلسات علنی شورای شهر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

 

,

ذات آزادی همان تحمل مخالف و منتقد است

, ذات آزادی همان تحمل مخالف و منتقد است,

در ابتدای جلسه نایب رئیس شورای شهر مشهد که اداره این جلسه را برعهده داشت با یادی از شهدای انقلاب و دفاع مقدس، گفت: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم و اگر شهدا از جان خود نمی‌گذشتند انقلاب وجود نداشت.

,

حمیدرضا موحدی زاده با اشاره به شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» با عنوان سه شعار اساسی انقلاب، بیان کرد: استقلال به‌معنای این بود که مردم خودشان تصمیم گیری امور داخل کشور را عهده‌دار باشند.

,

وی یادآور شد: عده‌ای استقلال را انزوا می‌دانند که صحیح نیست، زیرا در صورتی استقلال مفید است که منجر به پیشرفت کشور شود، اگر نتیجه عکس داشته باشد دلیلی برای دنبال کردن استقلال وجود ندارد.

,

نایب رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه آزادی در عرصه سیاسی و معادله قدرت معنا پیدا می‌کند، اظهار کرد: باید احزاب سیاسی مستقل از دولت بتوانند خواسته‌های مردم را پیگیری کنند و ذات آزادی همان تحمل مخالف و منتقد است.

,

موحدی‌زاده بیان کرد: اگر جایی نقص داشته باشد باید در پنجمین دهه انقلاب اصلاح شود تا بتواند به پیشرفت کشور کمک کند.

,

 

,

دخالت بیش از 15 سازمان در زمینه ترخیص کالا از گمرک

, دخالت بیش از 15 سازمان در زمینه ترخیص کالا از گمرک,

پس از سخنان نایب رئیس شورای شهر مشهد، مدیرکل گمرک مشهد به ارائه گزارشی از شرح وظایف این مجموعه پرداخت. امید جهانخواه تشریح کرد: اداره گمرک وظیفه سیاست‌های دولت در زمینه ورود و صدور کالا را اعمال می‌کند، همچنین در زمینه تشریفات قانونی ترخیص کالا و کنترل نظارت بر عبور کالا از کشور نیز وظیفه دارد.

,

وی حفظ آثار فرهنگی و تاریخی، محیط زیستی، مقابله با پولشویی، قاچاق کالا و انسان و همچنین مواد مخدر از دیگر وظایف این مجموعه دانست، و ادامه داد: در زمینه ترخیص کالا از گمرک بیش از 15 سازمان و در مواقعی حدود 20 سازمان دخیل هستند.

,

مدیرکل گمرک مشهد اضافه کرد: در راستای به‌روز شدن، بهره‌وری و همچنین هماهنگ یا گمرکات دنیا سیستم از حالت سنتی به حالت الکترونیکی تغییر یافته است.

,

 

,

مصوبات جلسه علنی شورای شهر مشهد

, مصوبات جلسه علنی شورای شهر مشهد,

پس از اظهارات مدیرکل گمرک مشهد، اعضا شورای شهر مشهد به بررسی دستورجلسات این جلسه پرداختند.  در نخستین دستورکار اعضای با نامگذاری خیابان استاد اخوان ثالث یک با حفظ شماره به‌نام قاصدک، اخوان ثالث ۲ با حفظ شماره به‌نام ارغنون، اخوان ثالث ۳ با حفظ شماره به‌نام زمستان رأی مثبت دادند.

,

علاوه بر در دستورکار دوم با رأی اعضای شورای شهر بلوار جاده سرخانه حد فاصل جاده قدیم مشهد - باغچه تا پایانه بار به‌نام خدمت و بلوار تازه‌‌تأسیس در امتداد بلوار کارگر به‌نام بلوار کارگر نامگذاری شد.

,

همچنین در زمینه تسهیل فرآیند صدور پروانه ساختمانی و اصلاح مدت عملیات ساختمانی مقرر شد اگر متقاضی از ابتدای مراجعه به‌شهرداری درخواست صدور مجوزهای بندهای یک و ۳ این مصوبه را داشته باشد، شهرداری می‌تواند وفق مفاد بند ۳ و تبصره‌های ذیل آن نسبت به‌صدور پروانه ساختمانی و گواهی تغییرات بنا به‌طور همزمان اقدام کند.

,

در پایان طرح استفاده رایگان ایثارگران و معلولان از پارک حاشیه‌ای الیت مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت.

,

شورای شهر مصوب کرد که خودروهای دارای پلاک ویژه معلولان در خارج از فضای پارک ویژه مربوط، جانبازان با درصد جانبازی  ۲۵ درصد و بیشتر همچنین خانواده‌های شهدای مقیم مشهد شامل پدر، مادر، همسر و فرزندان شهدا برای مدت دو ساعت در هر روز و جانبازان با درصد جانبازی ۵۰ درصد و بیشتر برای مدت ۶ ساعت در روز، از تخفیف ۱۰۰ درصدی هزینه پارکینگ‌های حاشیه‌ای و تخفیف ۵۰ درصدی هزینه پارکینگ‌های غیرحاشیه‌ای متعلق به‌شهرداری برخوردار شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه