اخبار داغ

رئیس سازمان انرژی اتمی مطرح کرد:

انحصارشکنی دانشمندان ایرانی در تولید اکسیژن۱۸/خودکفایی ایران در تولید «داروی تجهیزات پت»

انحصارشکنی دانشمندان ایرانی در تولید اکسیژن۱۸/خودکفایی ایران در تولید «داروی تجهیزات پت»
رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن بیان اینکه ما توانستیم انحصار تولید اکسیژن ۱۸ که فقط در اختیار چند کشور است را بشکنیم اظهار کرد: اکسیژن ۱۸ را به ازای هر کیلو ۳۰ هزار دلار از خارج می‌خریم ولی دانشمندان ما پس از حدود ۴ سال کار شبانه‌روزی بالاخره موفق به تولید این محصول شدند و قدم بزرگی را برداشته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی عصر دوشنبه در حاشیه سفر خود به شهرستان خنداب در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت: امید است از این پس با عبور از این گردنه‌های سخت ۴۰ ساله بتوانیم وارد فضای آرامش بخشی شویم و با سرعت بیشتری شاهد پیشرفت کشور در ابعاد مختلف باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

صالحی ضمن بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ هزار مگاوات نیروگاه در کشور ثبت‌شده است بیان کرد: تا به امروز ایران در این ۴۰ سال دستاوردهای فراوانی در ابعاد مختلف بخصوص در حوزه زیرساخت‌ها داشته و برای مثال بیش از ۳۷۰ هزار کیلومتر شبکه گاز در این ۴۰ سال کشیده شده که ممکن است دیده نشود، اما ما از مواهب آن‌ها استفاده می‌کنیم.

,

وی ضمن اشاره به بهره‌مندی ۹۵ درصد از ایرانیان از نعمت گاز اظهار کرد: یکی از دستاوردهای حاصل‌شده در این ۴۰ سال فناوری هسته‌ای است که خوشبختانه ایران توانسته تمامی آستانه‌های این فناوری را چه در اکتشاف و استخراج، چه در تحقیق و توسعه و چه در طراحی راکتورهای تحقیقاتی به دست بیاورد و درواقع در همه ابعاد این موفقیت‌ها حاصل‌شده است.

,

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه باید سایت خنداب به دلیل استقرار در خنداب با محوریت نام همین شهر عنوان شود تصریح کرد: در این راکتور تولید آب‌سنگین نیز صورت می‌گیرد و در جوار تولید آب‌سنگین کارهای تحقیقاتی نیز انجام می‌دهیم.

,

وی ادامه داد: محققان ما توانسته‌اند از آب‌سنگینی تولیدی در این سایت، دوتره های مختلفی تولید کنند یا زمینه استفاده‌های گوناگونی از آب‌سنگین را در کشور فراهم آورند.

,

خودکفایی ایران در تولید داروی تجهیزات پت

, خودکفایی ایران در تولید داروی تجهیزات پت, خودکفایی ایران در تولید داروی تجهیزات پت,

صالحی از تولید ۶۰ کیلوگرم اکسیژن ۱۸ با خلوص ۹۷ درصد در سال، توسط محققان ایرانی در این سایت خبر داد و ضمن تأکید بر اینکه آب‌سنگین در ساخت داروهای نوترکیب استفاده دارد تشریح کرد: تنها یک‌قدم تا مرحله نهایی که مربوط به مرحله الکترولیز است، مانده که کار آسانی است و از این پس ما در ارتباط با تولید داروی تجهیزات پت در کشور می‌توان گفت که نه‌تنها خوداتکا بلکه خودکفا شده‌ایم و می‌توانیم به صادرات اکسیژن ۱۸ وارد شویم.   

,

انحصارشکنی دانشمندان ایرانی در تولید اکسیژن ۱۸

, انحصارشکنی دانشمندان ایرانی در تولید اکسیژن ۱۸, انحصارشکنی دانشمندان ایرانی در تولید اکسیژن ۱۸,

وی ضمن بیان اینکه ما توانستیم انحصار تولید اکسیژن ۱۸ که فقط در اختیار چند کشور است را بشکنیم اظهار کرد: اکسیژن ۱۸ را به ازای هر کیلو ۳۰ هزار دلار از خارج می‌خریم ولی دانشمندان ما پس از حدود ۴ سال کار شبانه‌روزی بالاخره موفق به تولید این محصول شدند و قدم بزرگی را برداشته‌اند.

,

قول رئیس سازمان انرژی اتمی برای راه‌اندازی اورژانس بیمارستان خنداب

, قول رئیس سازمان انرژی اتمی برای راه‌اندازی اورژانس بیمارستان خنداب, قول رئیس سازمان انرژی اتمی برای راه‌اندازی اورژانس بیمارستان خنداب,

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تعهد سازمان انرژی اتمی در راستای خدمات‌رسانی به ساکنین اطراف سایت‌های این سازمان تشریح کرد: در بیمارستان خنداب که دو سال از افتتاحش می‌گذرد در چند ماه اخیر توانستیم بخشی از تجهیزات موردنیاز اتاق عمل و اتاق زایمان را با کمک سازمان انرژی اتمی و مشارکت استانداری و وزارت بهداشت تأمین کنیم و این قول را می‌دهم که برای تأمین تجهیزات اورژانس این بیمارستان نیز پس از بررسی‌های لازم، کمک‌هایی صورت گرفته و اورژانس این بیمارستان نیز راه‌اندازی شود.

,

وی با اشاره به کمک سازمان انرژی اتمی به تعریض جاده منطقه گفت: این سازمان هر چه در توان داشته باشد جهت تأمین رفاه مردمی که در این منطقه ساکن هستند و به‌نوعی از این سایت حفاظت می‌کنند انجام می‌دهد و هر میزان گشایش برای این سازمان ایجاد شود، به‌اندازه گشایش ایجادشده قطعاً به منطقه کمک می‌کنیم.

,

صالحی بابیان اینکه توصیه شد کسانی که در سایت خنداب کار می‌کنند، در شهرستان خنداب زندگی کنند، افزود: باید امکاناتی فراهم و جاذبه‌هایی ایجاد شود که این کار به‌صورت داوطلبانه رخ دهد و استاندار و فرماندار و شهردار کمک کنند تا ببینیم چگونه می‌توان این کار را انجام داد.

,

وی ضمن تأکید بر ترجیح سازمان بر استخدام نیروهای بومی خاطرنشان کرد: استخدام‌ها در این سایت علمی باید از میان بهترین‌ها صورت بگیرد، اما در شرایط مساوی ترجیح می‌دهیم که از نیروهای بومی خود منطقه جذب کنیم. یقیناً بالای ۵۰ درصد نیروهای این سایت از نیروهای منطقه هستند، هرچند علاقه داریم که ۱۰۰ نیروهای سایت بومی همین منطقه باشند ولی شرایط علمی این مرکز تحقیقاتی را در جذب نیرو باید در نظر گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه