اخبار داغ

مبارز انقلابی:

برکات انقلاب بی‌شمار است/ جنایات شاه مشخص و «اظهر من الشمس» است

برکات انقلاب بی‌شمار است/ جنایات شاه مشخص و «اظهر من الشمس» است
یک مبارز انقلابی با اشاره به اینکه برکات انقلاب بی‌شمار است گفت: نمی‌شود شمرد که خداوند چه لطف و عنایتی نسبت به ما داشته که این انقلاب به پیروزی رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛غلامرضا غفاری، یکی از جوان‌های فعال مبارز و انقلابی که علیه رژیم طاغوتی شاه در اراک فعالیت می‌کرد. او نیز مانند سایر انقلابیون آن زمان، شروع تجمعات را از مسجد حاج محمدابراهیم و مسجد آ اکبر می‌داند و می‌گوید: در این مساجد سخنرانی‌های پرشوری برگزار می‌شد و مردم هم در این مکان تجمع می‌کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

غفاری اوج گرفتن شور انقلابی در اراک را زمان به شهادت رسیدن حاج‌آقا مصطفی، فرزند امام(ره) عنوان کرد و افزود: قبل از به شهادت رسیدن حاج‌آقا مصطفی تجمعات پنهانی و پخش اعلامیه و سایر تحرکات مخفی وجود داشت اما با به شهادت رسیدن ایشان، تجمعات گسترده‌تر شد.

,

وی تصریح کرد: به خاطر سخت‌گیری‌های ساواک اعلامیه‌های پنهانی توزیع می‌کردیم و جلسات مخفیانه را در خانه‌ها برگزار می‌کردیم. همین‌طور تمرین نمایش تئاتر غروب آفتاب در آندلس که ساواک از اجرای آن درصحنه جلوگیری کرد -نمایشنامه آن توسط علیرضا شاملو نوشته شد که بعداً به دست ضدانقلاب به شهادت رسید- از برنامه‌های مخفی ما در بحبوحه انقلاب بود.

,

, ,

غفاری دلیل تعطیلی تمرین تئاتر را مفهوم دینی آن بیان کرد و گفت: این نمایشنامه درباره اندلس قدیم و اسپانیای فعلی بود که با حیله دشمن عده‌ای از عناصر داخلی خیانت کردند و  به گناه کشاندن جوانان و اعتیاد و شراب‌خواری و ... بر آن‌ها مسلط شدند.

,

این انقلابی، آیت‌الله میر جعفری را مبارزترین روحانی اراک دانست و اظهار کرد: آیت‌الله میرجعفری روحانی مبارزی بود که بعد از انقلاب چند دوره نماینده مجلس و همچنین امام‌جمعه موقت شد. ایشان در جلسات تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه، مباحث انقلابی را مطرح می‌کرد و انقلابیون از رهنمودهای ایشان استفاده می‌کردند.

,

مسجد حاج محمدابراهیم اراک یکی از پایگاه قوی بود

, مسجد حاج محمدابراهیم اراک یکی از پایگاه قوی بود, مسجد حاج محمدابراهیم اراک یکی از پایگاه قوی بود,

وی افزود: در مسجد حاج محمدابراهیم پایگاه قوی بود که مرحوم آل اسحاق در آن سخنرانی می‌کرد. هرچند در این تجمعات عده‌ای فعال‌تر بودند و آن را هدایت می‌کردند ولی همه مردم شرکت می‌کردند و گاهی پایان جلسات با درگیری با نیروهای ساواک همراه می‌شد.

,

غفاری درباره تحرکات مردمی سال ۵۷ عنوان کرد: راهپیمایی‌ها و چهلم شهدا که در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شد از برنامه‌هایی بود که در اراک هم وجود داشت و علاوه بر مردم شهر، عده زیادی از روستاها با سختی خود را به این مراسم‌ها می‌رساندند و در آن شرکت می‌کردند.

,

جنایات شاه مشخص و اظهر من الشمس است

, جنایات شاه مشخص و اظهر من الشمس است, جنایات شاه مشخص و اظهر من الشمس است,

وی درباره جنایات شاه عنوان کرد: جنایات شاه مشخص و اظهر من الشمس است. در همین اراک چند نفر در خیابان حصار به شهادت رسیدند و شهید ادبجو، نوجوانی بود که در جریانات انقلاب به شهادت رسید.

,

ای شاه خائن آواره گردی، خاک وطن را ویرانه کردی، کشتی جوانان وطن، آه و واویلا، کردی هزاران در کفن آه و واویلا، مرگ بر شاه... سرودی بود که غفاری با یادآوری آن دوران، با همان لحن انقلابی برایمان خواند و گفت: بعد از این شعر همه با صدای بلند و مشت‌های گره‌کرده می‌گفتند مرگ بر شاه.

,

وی افزود: امروز به کوری چشم دشمن که فکر می‌کردند انقلاب به چهل‌سالگی نمی‌رسد، چهل‌سالگی انقلاب را پرشورتر از هر سال جشن می‌گیریم.

,

غفاری با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که خیلی‌ها که ادعا می‌کردند مردند و بعد کرم‌ها آن‌ها را خوردند این‌ها هم می‌میرند و کرم‌ها هم آن‌ها را در قبر می‌خورند و انقلاب اسلامی همچنان پابرجا و جمهوری اسلامی روزبه‌روز قدرتمندتر از قبل به راه خود ادامه می‌دهد.

,

دنیا ایران را با موشک‌ها و ماهواره‌هایش می‌شناسد

, دنیا ایران را با موشک‌ها و ماهواره‌هایش می‌شناسد, دنیا ایران را با موشک‌ها و ماهواره‌هایش می‌شناسد,

وی افزود: پیروزی انقلاب به لطف خدا ما را به‌جایی رسانده که دنیا ایران را با موشک‌های ما، ماهواره‌های ما و ... می‌شناسد. درحالی‌که اوایل جنگ ما فاقد این تسلیحات بودیم ، موشک می‌زدند و ما تماشا می‌کردیم و با موشک‌باران مردم ما را به شهادت می‌رساندند ولی الآن اگر یک موشک بزنند، ده تا می‌خورند.

,

این انقلابی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، گفت: به برکت انقلاب و به برکت خون شهیدان، به نفس مسیحایی امام خمینی(ره) و امروز به برکت نفس مسیحایی شاگرد امام،  ما روی پای خودمان هستیم. مقام معظم رهبری، همان مسیر و همان هدف امام(ره) را ادامه می‌دهند و دشمن از این ناراحت است. ولی دشمن هیچ غلطی هم نمی‌تواند بکند. الآن امن‌ترین کشور دنیا ایران است، الآن در اروپا و فرانسه به‌عنوان مهد آزادی چه خبر است؟ امریکا چه خبر است؟

,

برکات انقلاب بی‌شمار است

, برکات انقلاب بی‌شمار است, برکات انقلاب بی‌شمار است,

وی ادامه داد: برکات انقلاب بی‌شمار است. نمی‌توانیم بگوییم انقلاب صد تا برکت داشت، هزار تا برکت داشت. نمی‌شود شمرد که خداوند چه لطف و عنایتی نسبت به ما داشته که این انقلاب به پیروزی رسیده و به حول قوه الهی این پرچم به دست مهدی موعود، امام زمان(عج) برسد؛ و انقلاب عظیم جهانی رخ بدهد که پوزه تمام استکباران و تمام قدرتمندان نامرد دنیا که این‌قدر ظلم و جنایت می‌کنند را به خاک بمالد و حکومت عدل جهانی توسط آن بزرگوار، فرزند زهرای اطهر، برقرار شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه