اخبار داغ

بهره‌مندی تمام روستاهای چالدران از خدمات پزشک خانواده و خانه بهداشت روستایی

بهره‌مندی تمام روستاهای چالدران از خدمات پزشک خانواده و خانه بهداشت روستایی
در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر از جمیعت روستایی شهرستان چالدران از خدمات خانه های بهداشت و پزشک خانواده روستایی بهره مند هستند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، خانه های بهداشت فعالان خط مقدم عرصه سلامت در روستاها  بهره مندی از امکانات بهداشتی حق همه افراد است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی دست یابی به این هدف امکان پذیر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

بهره مندی از خدمات سلامت در قالب پزشک خانواده از طریق نظام ارجاع به منظور دسترسی آسان برای روستاییان این شهرستان فراهم شده است.

,

مقصد حق مدیر شبکه بهداشت و درمان چالدران در گفتگو با اروم نیوز گفت: در شهرستان چالدران ۳۳ خانه بهداشت ایجاد شده است با ۵۶ بهورز خدمات بهداشتی به جمیعت بیش از ۲۵ هزار نفر جمیعت کل روستایی چالدران خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می شود در جهت تامین سلامت افراد روستایی پزشکان عمومی و ماماها نیز به همراه دارو در این خانه های بهداشت بهو ورزان را کمک می کنند.

,

دکتر مقصد حق خاطر نشان کرد :در اجرای طرح پزشک خانواده نزدیک به ۲۰ نفر پزشک و ماما در شهرستان چالدران فعالیت می کنند اگر در خانه های بهداشتی امکانات درمانی نباشد به مرکز بهداشت و درمان ارجاع داده می شوند اگر در مرکز بهداشتی و درمانی امکان خدمات درمانی میسر نباشد به بیمارستان و پزشکان متخصص انتقال داده می شوند .

,

رجب زاده پزشک خانواده مرکز بهداشتی و درمانی روستای کرد کندی در گفتگو با اروم نیوز گفت : در راستای تامین سلامت افراد طرح غربال گری افراد بالای ۳۰ سال روستایی را شروع کردیم قند خون و کلسترول این افراد را به صورت رایگان با معرفی به آزمایشگاههای شبکه بهداشت و درمان چالدران مورد سنجش قرار می دهیم.

,

در حال حاضر ۵ مرکز بهداشت و درمان و پایگاه سلامت در جهت تامین سلامت روستاییان شهرستان چالدران مشغول فعالیت هستند.

,

با افزایش شاخصه های سلامت در روستاها امید به زندگی در بین روستاییان به بیش از ۷۸ سال افزایش یافته است.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه