اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم مطرح کرد؛

اجرای بیش از ۱۹۰ هزار متر مکعب عملیات آبخیزداری در قم

اجرای بیش از ۱۹۰ هزار متر مکعب عملیات آبخیزداری در قم
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم بااشاره به اینکه از محل اعتبار صندوق توسعه ملی، حدود ۱۲ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار به اداره کل شده است، گفت:این اعتبار در قالب پروژه های مختلف که در مجموع ۱۹۰ هزار متر معکب است انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمدتقی سجادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع «اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی»، اظهار داشت: با امر مقام معظم رهبری و دستور ایشان، جریان مبارکی با عنوان اجرای برنامه های آبخیزداری در حوزه های مدیریت جامعه و ۶۲۷ حوزه آبخیز در شهرستان های کشور شکل گرفت که اعتبارات این طرح از محل صندوق توسعه ملی بود و تخصیص به صورت صد درصد لحاظ خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

وی ادامه داد: برای نخستین بار، رویکرد اجرای پروژه ها، براساس مدیریت جامع محور بود و قرار بر این شد در ۶۲۷ حوزه آبخیز در شهرستان های کشور، فعالیت ها به شکل کامل انجام شود.

,

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم با اشاره به اینکه در کنار فعالیت ۶۲۷ حوزه آبخیز، اقدامات ترویجی و مستندسازی هم مدنظر بوده است، گفت: برنامه های ترویجی از شش ماه قبل شروع شده و ۱۴ روستای هدف مدنظر است.

,

وی ابراز داشت: برنامه های آموزشی و ترویجی و ساختارسازی اجتماعی برای مراقبت از ظرفیت های منابع طبیعی شکل گرفته است.

,

سجادی با اشاره به شکل گیری تشکل هایی برای کمک به بهبود وضعیت منابع طبیعی و به مشارکت گرفتن مردم در اجرای فعالیت ها، بیان داشت: از محل اعتبار صندوق توسعه ملی، حدود ۱۲ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم صورت گرفته است.

,

وی اضافه کرد: این اعتبار در قالب پروژه های مختلف از جمله علمیات کنترل سیلاب و آبخوان داری در حوزه های آبخیز محمودآباد نیزار، علی آباد و چاله گنبد، خدیجه خاتون، کبار و وشنوه و منطقه شرق قم تخصیص یافته است که در مجموع ۱۹۰ هزار متر معکب می شود.

,

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم افزود: تلاش می کنیم در این پروژه ها با ایجاد بندها و سدهای گابیونی و عملیات پخش سیلاب و احیای پوشش گیاهی، از آب و خاک حفاظت کنیم.

,

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۰درصد پروژه ها اجرا شده است و امیدواریم مابقی پروژه ها تا پایان سال عملیاتی شود.

,

سجادی در رابطه با بحث توسعه معدن، گفت: درباره توسعه معدن در قم باید بسیار با احتیاط رفتار کرد، چه بستر دریاچه نمک باشد چه مناطق کوهستانی و ظرفیت های خاص غرب و جنوب غربی قم باشد.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه