اخبار داغ

بحران آب گریبانگیر روستاهای شرق استان سمنان؛

روستایی که روزانه فقط یک ساعت آب شرب دارد

روستایی که روزانه فقط یک ساعت آب شرب دارد
دامنه بحران کم آبی روز به روز گسترده تر می شود، به طوریکه مردم روستای دشت شاد کالپوش از توابع شهرستان میامی روزانه در فصل زمستان 1ساعت از آب آشامیدنی لوله کشی بهره مند هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، شهرستان میامی در شرق استان سمنان به خاطر شرایط آب و هوای  مناسب، قطب تولید محصولات کشاورزی و باغی این استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

بخش کالپوش میامی که حدود 20 هزار نفر جمعیت دارد، از 12 روستا تشکیل شده و مرکز آن روستای رضوان است، ضمن این که شغل بیشتر اهالی آن کشاورزی و دامداری می باشد.

,

آب برای مردم این منطقه اهمیت حیاتی دارد،هم برای کشاورزی و دامداری و هم برای آشامیدن و کمبود آن بحران مهاجرت به شهرها را در پی دارد.

,

روستا فقط یک ساعت در روز آب شرب دارد

, روستا فقط یک ساعت در روز آب شرب دارد,

محمدصادق ولیزاده رییس شورای روستای دشت شاد کالپوش در گفتگو با مرآت با اشاره به مشکلات روستا، اظهار کرد: مردم روستای ما سالهاست که از ابتدایی ترین حقوق شهروندی خود محرومند و با مشکل بی آبی به خصوص در فصل تابستان و پاییز دست و پنجه نرم می کنند.

,

وی با بیان اینکه آب زیر بنای تمام طرح های اقتصادی است، افزود: روستای دشت شاد با داشتن بالاترین امتیازات گردشگری از جمله دشت شقایق، هوای سرد تابستان، طبیعت زیبای زمستانی و داشتن خانه های قدیمی، به دلیل نداشتن آب قادر به پذیرش گردشگر نیست و این مشکل اگر مرتفع شود می توان شاهد رشد اقتصادی روستا با همکاری مسئولین در سالهای آینده باشیم.

,

این روستایی ساکن دشت شاد کالپوش ادامه داد: وضعیت بحرانی آب بیش از 30 ساله است که گریبانگیر این روستاست و حتی هنگام بارش باران نیز آب آشامیدنی روستا گل آلود می شود، اما فعلا از داشتن اصل آب محرومیم چه برسد به وضعیت بهداشت آب.

,

آب سد کالپوش مشکل اجتماعی دارد

, آب سد کالپوش مشکل اجتماعی دارد,

روح الله فردوس شاهی دهیار روستای دشت شاد هم به خبرنگار مرآت گفت: از 30 سال گذشته مشکل کم آبی را داریم و چون منابع آبی در اطراف روستا وجود ندارد از سد کالپوش فقط باید آب روستا تامین گردد تا بلکه این مشکل حل شود.

,

دهیار روستای دشت شاد با بیان اینکه استفاده از آب سد کالپوش مشکل اجتماعی دارد، اظهار کرد: نمی توان از آب سد استفاده کرد و از مسئولین مربوطه خواستاریم تا مشکل اجتماعی را حل کنند بلکه مشکل کم آبی دشت شاد هم حل شود.

,

وی افزود: پیگیری بسیار داشتیم و بعد از این همه پیگیری فعلا به صورت موقت در حال کندن یک حلقه چاه 30 متری در روستا هستند که در حال حاضر شرایط آب و هوایی باعث توقف کار شده است.

,

فردوس شاهی با اشاره به اینکه روستا هم اکنون شرایط بهتری نسبت به تابستان دارد، بیان کرد: تقریبا یک ساعت در طول شبانه روز از نعمت  آب برخوردار است خواسته ما پیگیری مسئولین برای تامین آب دائمی از محل سد کالپوش می باشد که باید دولت خیلی به صورت جدی برخورد نماید تا مشکل 11 روستا تحت الشعاع خواسته یک عده محدود قرار نگیرد.

,

گزارش از وحید نوروزی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه