اخبار داغ

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی:

بارش برف در حاجی آباد زیرکوه به 10 سانتی‌متر رسید/ تداوم سرما و یخبندان

بارش برف در حاجی آباد زیرکوه به 10 سانتی‌متر رسید/ تداوم سرما و یخبندان
کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طی امروز روند کاهش محسوس دمای هوا ادامه خواهد داشت، گفت: از صبح فردا وقوع یخبندان در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمیه لطفی کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: طی دو روز گذشته استان متأثر از سامانه بارشی فعالی بود که بارش‌های بسیار خوبی را به جا گذاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سمیه لطفی کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با,  خاورستان,  , خاورستان, خاورستان, ،,  اظهار کرد: طی دو روز گذشته استان متأثر از سامانه بارشی فعالی بود که بارش‌های بسیار خوبی را به جا گذاشت.,

 

,

وی افزود: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی طی 24 ساعت آینده بارش پراکنده برف در نیمه شرقی استان به ویژه در شمال شرق و به خصوص در شهرستان‌های زیرکوه و قائن قابل پیش‌بینی است.

,

 

,

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طی امروز روند کاهش محسوس دمای هوا ادامه خواهد داشت، گفت: از صبح فردا وقوع یخبندان را در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود برای فردا نیز شرایط جوی برای اغلب نقاط آرام و تداوم سرما و یخبندان قابل پیش‌بینی است.

,

 

,

لطفی بیان کرد: از ظهر دیروز عمده بارش‌ها به صورت برف گزارش شده است و تا کنون در حاجی آباد زیرکوه 17 میلیمتر بارندگی و 10 سانتی‌متر برف گزارش شده است.

,

 

,

وی عنوان کرد: آب حاصل از برف و باران در سایر ایستگاه‌ها به این ترتیب ثبت شده است کلاته باغی 9 میلیمتر، کلاته سورگ 8 میلیمتر، آرین شهر 6 میلیمتر، باغستان، فتح آباد، روستای درمیان و درخش 5 میلیمتر، بیرجند 4  میلیمتر، جنوب شرق بیرجند، محمد شهر، حاجی آباد 3 میلیمتر، فتح آباد خضری، قائن و درمیان 2 میلیمتر، فردوس، زهان، خلف، گزیک حدود 1 میلیمتر، سربیشه و سرایان کمتر از یک میلیمتر بارش ثبت شده است.

,

 

,

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته سربیشه با دمای 4 درجه زیر صفر و نهبندان با دمای 12 درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بوده است .

,

 

,

لطفی متذکر شد: تغییرات دما برای مرکز استان نیز بین 1 درجه زیر صفر و 8 درجه بالای صفر گزارش شده است و دمای فعلی بیرجند 0 درجه سلسیوس است که 3 درجه کاهش دما را نسبت به ساعت مشابه دیروز نشان می‌دهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه