اخبار داغ

هنرمند زنجانی:

هنر خوشنویسی از سرمایه های کشور است/ با تکنولوژی نمی توان هنر را زنده نگه داشت

هنر خوشنویسی از سرمایه های کشور است/ با تکنولوژی نمی توان هنر را زنده نگه داشت
هنرمند زنجانی گفت: هنر خوشنویسی به ویژه خط نستعلیق از سرمایه های کشور محسوب می شود که تنها به اسم ایران شناخته می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از موج رسا،صادق نوری متولد ۱۳۶۰ زنجان است. او از سال ۱۳۷۸ فراگیری خوشنویسی کلاسیک را در انجمن خوشنویسان زنجان آغاز کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

 وی تاکنون در چند نمایشگاه گروهی شرکت داشته و نمایشگاه «جوهر روح» اولین نمایشگاه انفرادی او محسوب می‌شود.

,

این هنرمند زنجانی از سال ۱۳۸۴ ارتباط با اساتید و کلاسهای تهران را آغاز کرده و از سال ۱۳۸۶ تحقیق بر روی کاغذ دست ساز در سایز بزرگ و آهار دهی و مهره کشی ،ساخت و تولید مرکب های سنتی رنگی و سفیداب را آغاز کرد که بعد از چند سال منجر به روش هایی تقریبا منحصر به فرد در این امور شد .

,

, ,

در شروع با توجه به سبک وشیوه غالب زمان ( کلهر ) مدتی پیروی از این سبک شد .پس از آن با توجه به آشنایی با اساتید معظم به تدریج تغییراتی در سبک و شیوه انجام شد .
این هنرمند زنجانی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در زنجان، اظهار داشت: هنر خوشنویسی به ویژه خط نستعلیق از سرمایه های کشور محسوب می شود که تنها  به اسم ایران شناخته می شود.

,
,

صادق نوری بیان داشت: هنر خوشنویسی در 30 سال اخیر رشد قابل توجهی داشته و در همه شهرهای کشور دارای انجمن است.

,

وی با اشاره به رشد قابل ملاحظه ای این هنر طی 30 سال اخیر، بیان داشت: هنرجویان این رشته از سن 10 تا 70 ساله هستند که روز به روز به تعداد این افراد افزوده می شود.

,

این هنرمند زنجانی اقتصاد هنر خوشنویسی را ضعیف توصیف کرد و گفت: اما از نظر کیفی پیشرفت های خوبی در این رشته شاهد هستیم.

,

نوری برضرورت تعامل و حمایت های مسئولان از این هنر تاکید کرد و گفت: اگر حمایت های لازم از هنرمندان انجام شود، موفقیت های بیشتری حاصل می شود.

,

وی با اشاره به اینکه برخی از هنرمندان تنها از طریق خوشنویسی امرار معاش می کنند، افزود: باید توجه ویژه ای به این قشر شود.

,

این هنرمند زنجانی عدم شناخت مردم از خوشنویسی را از مهمترین مشکلات برشمرد و گفت: مسئولان باید از این هنر حمایت کنند.

,

نوری ظهور تکنولوژی و رفتن ره صد ساله در یک شب را از سوی هنرمندان از دیگر مشکلات این هنر عنوان کرد و افزود: با تکنولوژی نمی توان این هنر را زنده نگه داشت.

,

وفاداری به قالب خوشنویسی سنتی ایران امر خطیری است، چون این قالب به رغم ظاهر یکنواخت و دستنخورده اش ، طی هزار و چهارصد سال از مسیرها و مراحل گوناگون گذشته و در هر قرنی ، از شعور و خلاقیت و ابداع گریهای هنرمندان بزرگ تا بهره های عظیم گرفته و تجدید حیات کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه