اخبار داغ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر:

افزیش 20درصدی صادرات نفتی از جاسک/ رشد 140 درصدی تردد مسافر در سال جاری

افزیش 20درصدی صادرات نفتی از جاسک/ رشد 140 درصدی تردد مسافر در سال جاری
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از رشد 140 درصدی تردد مسافر در بنادر شهید باهنر، حقانی و هرمز خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛حمیدرضا محمدحسینی،مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به عملکرد ده ماهه مجموعه بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان، اظهار کرد: در سال جاری 40 هزار تی ای یو کانتینر با رشد 32 درصد در بندر شهید باهنر تخلیه و بارگیری شد همچنین، یکصد و 12 هزار تن کالای غیر نفتی نیز کابوتاژ شده که افزایش 38 رشد داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,


وی گفت:در دی‌ماه امسال میزان تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی و غیریخچالی به میزان دو هزار و 375 تی ای یو رسیده  که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار برابر شده است.

,
,


محمدحسینی با اشاره به استقرار بزرگ‌ترین پایانه بین‌المللی سفرهای دریایی در بندرشهید باهنر افزود: این پایانه دارای خط دریایی مسافری بندرعباس ـ شارجه است که در هفته پنج سفر خروجی و پنج سفر ورودی دریایی توسط دو شرکت کشتیرانی در این خط انجام می‌پذیرد.

,
,


وی  از رشد 111 درصدی عملکرد بندرگاه هرمز در زمینه ترابری مسافر در سال جاری خبر داد و یادآور شد: از سال جاری تاکنون، دو میلیون و 800 هزار نفر مسافر در این بنادر ترابری شدند که رشد 28 درصدی به دنبال داشته همچنین ترابری 377 هزار نفر مسافر در بنادر شهید باهنر، حقانی و هرمز انجام شد که رشد  140 درصدی به ثبت رسید.

,
,


مدیر اداره بنادر شرق هرمزگان با اشاره به عملکرد سال جاری جاسک، سیریک و تیاب به عنوان بنادر سه ‌گانه سواحل مکران تاکید کرد: در راستای توسعه متوازن بنادر و شکوفایی اقتصادی در مناطق کمتر برخوردار و محروم، بخشی از عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی، به بنادر شرق واگذار شده است.

,
,

وی بندر جاسک را پیشتاز در چرخه صادرات و واردات، در بین بنادر کشور دانست وگفت: این بندر طی دوره ده ماهه اول سال جاری  به روند رو به رشد و افزایشی خود در مجموع عملیات واردات و صادرات کالاهای غیر نفتی با افزایش 45 درصدی در بین بنادر کشور ادامه می‌دهد.

,

محمدحسینی از رشد 20 درصدی صادرات غیر نفتی بندر جاسک خبر داد و  افزود: در این مدت، تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی در این بندر 45 درصد رشد داشته است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه