اخبار داغ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی خبرداد؛

آسفالت 97 درصد راه‌های روستاهای خراسان جنوبی پس از انقلاب

آسفالت 97 درصد راه‌های روستاهای خراسان جنوبی پس از انقلاب
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر 97 درصد جمعیت روستایی بالای 20 خانوار از راه آسفالته برخوردار هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص اقدامات اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی و دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی اظهار کرد: ملت ایران با انقلابی که آفرید یکی از بزرگترین و طلایی‌ترین اوراق دفتر تاریخ را به نام خویش رقم زد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با , خاورستان،, خاورستان, خاورستان,  در خصوص اقدامات اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی و دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی اظهار کرد: ملت ایران با انقلابی که آفرید یکی از بزرگترین و طلایی‌ترین اوراق دفتر تاریخ را به نام خویش رقم زد.,

 

,

وی افزود: طول راه‌های آسفالته در طول انقلاب 25 برابر و همچنین طول راه‌های آسفالته روستایی 235 برابر شده است.

,

 

,

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: کریدور چابهار-بیرجند- مشهد، کریدور بندرعباس- راور- فردوس- مشهد، کریدور بیرجند- طبس- اصفهان و طبس- یزد و پروژه احداث باند دوم بیرجند- قائن از جمله پروژه‌هایی هستند که در حال تکمیل است.

,

 

,

جعفری عنوان کرد: 97 درصد جمعیت روستایی بالای 20 خانوار از راه آسفالته برخوردار هستند.

,

 

,

وی تصریح کرد: پروژه بازارچه مرزی میل 78- فراه افغانستان 120 کیلومتر در خاک افغانستان  بوده که در حال اجرا است این پروژه طول ترانزیت کالا به کشور افغانستان را 400 کیلومتر کاهش می‌دهد.

,

 

,

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی بیان کرد: از جمله اقدامات و عملکرد حوزه بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی در بازه 40 ساله انقلاب اسلامی می‌توان به احداث پروژه‌های مشارکتی و استیجاری،احداث خانه‌های سازمانی، تأمین مسکن فرهنگیان، تأمین مسکن در قالب طرح مسکن مهر،تأمین مسکن گروه‌های کم درآمد، تأمین مسکن اقشار ویژه و آماده‌سازی زمین اشاره کرد.

,

 

,

جعفری مطرح کرد: استان خراسان‌جنوبی دارای 30 شهر است که از این تعداد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای 28 شهر طرح جامع شهری تهیه و تصویب شده است.

,

 

,

وی ادامه داد: از 30 شهر استان 17 شهر دارای طرح تفصیلی مصوب است و برای 11 شهر طرح تفصیلی با پیشرفت فیزیکی 65 درصد در دست تهیه  و تعداد 2 شهر دیگر با توجه به ابلاغ جدید وزارت کشور برای تبدیل  از روستا به شهر توسط استانداری در دست اقدام است.

,

 

,

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: شهرستان کویری و محروم بشرویه قبل از انقلاب فقط دارای یک جاده آسفالته به طول 98 کیلومتر بوده است در دوران بعد از انقلاب در این شهرستان به میزان 57 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 172 کیلومتر راه روستایی احداث و آسفالت شده است.

,

 

,

جعفری افزود: قبل از انقلاب شهر بشرویه فاقد هرگونه طرح شهری بود که در طول 40 ساله انقلاب برای شهر بشرویه دو طرح شهری در قالب طرح جامع و تفصیلی در مراجع مربوطه تصویب و جهت اجرا به شهرداری ابلاغ شده است.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه