اخبار داغ

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس :

INSTEX توهین به ملت ایران است/ پیش شرط پیوستن به FATF بوی استعمار می دهد

INSTEX توهین به ملت ایران است/ پیش شرط پیوستن به FATF بوی استعمار می دهد
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اروپا که ایجاد کانال مالی را تحت عنوان SPV به ایران وعده داده بود، بعد از حدود ۹ ماه اتلاف وقت و تأخیرهای مکرر درنهایت به‌جای آن، یک کانال به‌مراتب ضعیف‌تر را تحت عنوان INSTEX طراحی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: اتحادیه اروپا بعدازاین همه تأخیر در ایجاد کانال مالی، کار چندان خاصی انجام نداده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: INSTEX تنها یک کانال حسابداری است و از چند جهت توهین به ملت است.

,

سلیمی با اشاره اینکه این‌که اروپا در حال برنامه‌ریزی اجرای پروژه نفت در برابر غذاست، تصریح کرد: جهت اول این است که در INSTEX کشورهای اروپایی نقش قیم را برای ما ایفا می‌کنند، یعنی در تجارت‌ها پول را دست خود ما ندهند انگار ما صغیر هستیم! به‌این‌ترتیب، پول ایران در حساب آن‌ها برود و آن‌ها هم کالای موردنظر خود را بر ما تحمیل کنند.

,

بیانیه جمع‌بندی اتحادیه اروپا نشان داد اروپا تابع محض آمریکاست

, بیانیه جمع‌بندی اتحادیه اروپا نشان داد اروپا تابع محض آمریکاست, بیانیه جمع‌بندی اتحادیه اروپا نشان داد اروپا تابع محض آمریکاست,

وی افزود: تمام کارشناسان معتقدند که INSTEX هیچ گشایش اقتصادی را برای کشور ما در پی ندارد.

,

این نماینده مجلس درباره بیانیه جمع‌بندی اتحادیه اروپا اظهار کرد: این بیانیه نشان‌دهنده این است که اروپا اراده‌ای از خود ندارد و تابع محض آمریکاست.

,

وی INSTEX را  به‌مراتب ضعیف‌تر از SPV دانست و افزود: اروپا که ایجاد کانال مالی را تحت عنوان SPV به ایران وعده داده بود، بعد از حدود ۹ ماه اتلاف وقت و تأخیرهای مکرر درنهایت به‌جای آن، یک کانال به‌مراتب ضعیف‌تر را تحت عنوان INSTEX طراحی کردند.

,

سلیمی در ادامه گفته‌های خود تأکید کرد: این بیانیه نشان داد که بین آمریکا و اروپا فرقی نیست و همان اراجیف پمپئو را اروپاییان در قالب یک بیانیه رسمی تکرار کردند.

,

بیانیه جمع‌بندی اتحادیه اروپا به معنای دخالت آشکار در امور کشور است

, بیانیه جمع‌بندی اتحادیه اروپا به معنای دخالت آشکار در امور کشور است, بیانیه جمع‌بندی اتحادیه اروپا به معنای دخالت آشکار در امور کشور است,

وی با تأکید بر اینکه این بیانه به معنای دخالت آشکار در امور کشور است اظهار کرد: در این بیانیه همان اظهارات پمپئو در مورد مسائل موشکی و نظامی و ... به‌وضوح به چشم می‌خورد.

,

نماینده محلات و دلیجان در مجلس با اشاره به بخشی از بیانیه که درباره پایبندی ایران به تعهداتی است که در برجام ذکرشده عنوان کرد: این بند نشان‌دهنده این است که خروج آمریکا از برجام و باقی ماندن اروپا در برجام یک تقسیم‌کار حساب‌شده است و مسئولین ما نیز باید به این مسائل دقت لازم را داشته باشند.

,

وی با اشاره به اینکه این بیانیه از جهات مختلف موردنقد است، افزود: هم از جهت اینکه این بیانیه نشان‌دهنده دخالت اروپا در امور داخلی ایران است و هم ازاین‌جهت که به دنبال سلب نقاط قوت ما هستند و همان‌طور که اشاره شد ازاین‌جهت که اروپا اراده‌ای از خود ندارد و طبق نقشه آمریکا بازی می‌کند و سعی در تحمیل خواسته‌های آمریکا بر ایران دارند.

,

سلیمی بیان کرد: نکته مهم در این مسئله این است که بر اساس این کانال، اروپا کالایی را به ما می‌دهد که در حوزه کالاهای غیر تحریمی است پس اتفاق جدیدی قرار نیست در تجارت ایران رخ دهد.

,

INSTEX واردات بی‌رویه را برای ایران به دنبال دارد

, INSTEX واردات بی‌رویه را برای ایران به دنبال دارد, INSTEX واردات بی‌رویه را برای ایران به دنبال دارد,

وی افزود: اروپا به این وسیله شرکت‌های خارجی کوچکی که کالای غیر تحریمی دارند را رونق می‌بخشد درنتیجه  INSTEX کاملاً باهدف ایجاد رونق اقتصادی در کشورهای اروپایی ایجادشده است البته این مسئله از جهت دیگر نیز حائز اهمیت است چون INSTEX واردات بی‌رویه را برای ایران به دنبال دارد و بخشی از صنعت ما را فلج می‌کند و بیکاری را در کشور به اوج می‌رساند.

,

این نماینده مجلس با اشاره به شیطنت متعدد اروپا در این بیانیه، گفت: امیدوارم اروپا سر عقل بیاید و ببینند با ملتی که امروز افق‌های دور را نظاره می‌کند و بر مسائل مسلط است، طرف هستند.

,

اروپا باید بداند این ملت، غرور ملی خود را با هیچ‌چیز معامله نمی‌کند

, اروپا باید بداند این ملت، غرور ملی خود را با هیچ‌چیز معامله نمی‌کند, اروپا باید بداند این ملت، غرور ملی خود را با هیچ‌چیز معامله نمی‌کند,

وی ادامه داد: اروپا باید بداند که این ملت، غیرت و غرور ملی خود را با هیچ‌چیز معامله نمی‌کند و غرور ملی همه ایرانیان اقتضا می‌کند که امروز در برابر اروپا بایستند.

,

سلیمی با اشاره به بخشی از بیانیه که موضوع FATF در آن مطرح‌شده، تصریح کرد: ظریف در سخنان خود گفت که تضمینی نمی‌دهم که FATF بتواند گشایشی ایجاد کند و زمانی که ظریف اصطلاحاً می‌گوید تضمینی وجود ندارد و زمانی که تصویب آن خروجی و ما به ازایی ندارد جز اینکه اروپا را گستاخ‌تر می‌کند، پیوستن به آن بی‌معنی است.

,

وی افزود: از زمانی که مسائلی در کشور مطرح شد ازجمله نامه‌ای که تعدادی از وزرا به رهبر نوشتند، اروپاییان گستاخ‌تر شدند و INSTEX را با این شرایط عجیب‌وغریب مطرح کردند که فریاد همه، حتی خوش‌بینان را درآورد.

,

FATF جز سخت‌تر کردن شرایط برای ایران خروجی دیگری ندارد

, FATF جز سخت‌تر کردن شرایط برای ایران خروجی دیگری ندارد, FATF جز سخت‌تر کردن شرایط برای ایران خروجی دیگری ندارد,

این نماینده تأکید کرد که FATF جز سخت‌تر کردن شرایط برای ایران خروجی دیگری ندارد و اظهار کرد: FATF موجب می‌شود که ما کانال‌هایی که از طریق آن بخشی از تحریم‌ها را دور می‌زدیم، شناسایی شود و آمریکا به این وسیله ما را تحت‌فشارهای شدیدتری قرار دهد.

,

وی با طرح این سؤال که اروپا به چه دلیلی INSTEX را مشروط به پیوستن ایران به FATFکرده است؟ عنوان کرد: فرضاً FATF منافعی را هم داشته باشد اما این شرایط بوی استعمار و تحمیل می‌دهد بنابراین پذیرفتن FATF یعنی پذیرفتن زورگویی و ملت ما اثبات کرده که زیر بار زورگویی نمی‌رود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه