اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

تامین تخم نوغان خراسان شمالی به مددجویان واگذار شد/کاداستر کشاورزی معطل اختصاص اعتبارات استانی

تامین تخم نوغان خراسان شمالی به مددجویان واگذار شد/کاداستر کشاورزی معطل اختصاص اعتبارات استانی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد: این سازمان طی عقد قراردادی با اداره کل کمیته امداد استان تولید سه هزار و 500 تا پنج هزار جعبه تخم نوغان مورد نیاز صنعت ابریشم بافی استان را به مددجویان این نهاد واگذار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، عبدالله یوسفی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در سال گذشته دو هزار و 900 جعبه تخم نوغان به منظور تولید پیله تر کرم ابریشم در استان تولید شد که البته نیاز استان به این محصول بیش از این مقدار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,
 
,
یوسفی اعلام کرد: اخیرا طی عقد تفاهم نامه ای با اداره کل کمیته امداد استان، مقرر شد تا تولید سه هزار و 500 جعبه تخم نوغان مورد نیاز استان توسط مددجویان این نهاد تولید شوند که البته توصیه کرده ایم در صورت امکان میزان تولید این محصول را تا به پنج هزار جعبه تخم نوغان نیز افزایش دهند.
,
 
,
وی در ادامه با یادآوری این مطلب که در زمینه تکمیل زنجیره تولید نخ ابریشم در استان، از محل اعتبارات سفر رهبری سطح توتستان های استان را برای تولید نخ ابریشم افزایش داده ایم همچنین تصریح کرد: در استان کارگاه های صنایع تبدیلی و تکمیلی را به منظور انجام فرآوری تخم نوغان ها به نخ ابریشم نیز ایجاد شده اند.
,
 
,
افزون بر این، وی به روند تکمیل زنجیره تولید در صنعت مرغداری استان نیز اشاره کرد و گفت: در راستای تکمیل این زنجیره تولیدی در استان، طی سال های اخیر واحد تولیدی مرغ اجداد در شهرستان مانه و سملقان با سرمایه گذاری اتکا راه اندازی شد.
,
 
,
یوسفی همچنین افزود: برای احداث دو واحد تولید مرغ مادر در شهرستان های فاروج و شیروان توسط بخش خصوصی نیز مجوز صادر کرده ایم که این دو واحد در حال ساخت هستند.
,
 
,
وی در ادامه با اشاره به تکمیل زنجیره صنعت دامپروری استان نیز اظهار کرد: در همین زمینه در سطح استان علاوه بر وجود دامداری های صنعتی و غیر صنعتی، احداث کارخانجات خوراک دام، راه اندازی مراکز جمع آوری شیر، راه اندازی ایستگاه اصلاح نژاد دام سبک توسط بخش خصوصی همچنین امسال بزرگترین واحد صنعتی فرآوری لبنیات استان نیز در استان به بهره برداری رسید.
,
 
,
وی در ادامه از تهیه و معرفی 25 مجوز بی نام سرمایه گذاری حوزه کشاورزی استان به مرکز خدمات سرمایه گذاری استان خبر داد و گفت: البته تهیه و معرفی این مجوزها در حوزه کشاورزی استان ادامه خواهد داشت.
,
 
,
یوسفی عنوان کرد: عمده این فرصت های تعریف شده سرمایه گذاری کشاورزی معرفی شده به مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در زمینه احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی هستند.
,
 
,
وی افزود: استعلامات اراضی دولتی برای واگذاری به این فرصت های سرمایه گذاری تعریف شده نیز انجام شده اند.
,
 
,
وی در بخشی دیگر از سخن خود به کاداستر اراضی کشاورزی در استان نیز اشاره کرد و گفت: طی سه سال اخیر انجام کاداستر اراضی کشاورزی در سطح استان با هدف سنددار کردن اراضی کشاورزی مردم و رفع تداخلات اراضی کشاورزی آغاز شده و در حال انجام است.
,
 
,
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: تا به کنون کاداستر اراضی در سطح 99 هزار هکتار انجام شده و برای انجام کاداستر در سطح 185 هزار هکتار دیگر نیز قراردادها منعقد شده اند.
,
 
,
یوسفی در خاتمه با اشاره به اینکه 70 درصد از هزینه این طرح از محل اعتبارات ملی و 30 درصد دیگر از هزینه این طرح از محل اعتبارات استانی تامین می شود، اعلام کرد: با این وجود، تا به کنون اعتبارات استانی توافق شده هنوز به اجرای این طرح اختصاص نیافته و درصورتیکه اختصاص داده شود اجرای این طرح تا دو سال آینده به پایان می رسد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه