اخبار داغ

گفتگوی شیرین با پیشگام انقلاب اصفهان:

به فرمانده ژاندارمری رساله امام و اعلامیه علما هدیه دادم/ جلوی تخریب ژاندارمری تودشک را گرفتیم

به فرمانده ژاندارمری رساله امام و اعلامیه علما هدیه دادم/ جلوی تخریب ژاندارمری تودشک را گرفتیم
پیشگام انقلاب اصفهان گفت: فرمانده ژاندارمری فردا شب به خانه ما آمد و سرش زیر بود و تا حدود ۱۱ شب هم در خانه ما بود، هنگامی که میخواست برود یک رساله امام و چندتا اعلامیه را در پاکت قرار دادم و به او هدیه دادم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید ابراهیم احمدی نسب در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در مورد خاطرات خود در مبارزات با رژیم پهلوی، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که ما انجام دادیم این بود که نماز جمعه را قبل از انقلاب بر پا کردیم تا بتوانیم مردم روستاها را برای شرکت در راهپیمایی ها و تظاهرات در نایین و اصفهان جمع کنیم و مردم با کامیون، وانت، اتوبوس و ماشین به راهپیمایی ها می رفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

پیشگام انقلاب استان اصفهان تصریح کرد: در زمانی که شاه هنوز ایران بود روز تاسوعا ما به نایین رفتیم و نماز ظهر را در خیابان مسجد جامع خواندیم و در روز عاشورا که جمعه هم بود در امامزاده قاسم من به عنوان سخنران سه نکته را بیان کردم.

,

وی افزود: در این روز که جمعیت قابل توجه ای در امامزاده قاسم جمع شده بود و در داخل امامزاده جا نبود و بیرون این سخرانی انجام می شد، گفتم ما خواستار سرنگونی نظام شاهنشاهی هستیم که در راس آن شخص شاه قرار دارد و حضار با صحیح است صحیح است تایید می کردند چرا که در آن زمان هنوز تکبیر برای تایید مد نبود.

,

احمدی نسب در ادامه گفت: یکی دیگر از مطالبی که گفتم این بود که ما خواهان یک جمهوری اسلامی بر پایه قران و رهبری آیت الله خمینی هستیم و مردم همه می گفتند صحیح است صحیح است؛ همچنین گفتم ما از جمعه آینده در منطقه روستایی چون تودشک «در آن زمان هنوز شهر نبود»، مشکنان و تودشکچویه نماز جمعه را به صورت سیار می خوانیم و اگر پاسگاه های ژاندارمری کوهپایه و تودشک بخواهند مانع شوند پاسگاه را بر روی سر اهلش خراب خواهیم کرد.

,

امام جمعه شهر تودشک عنوان کرد: شب همین روز شهید محمود باقری به نزد من آمد و گفت حاج آقا لودر و بولدزر هست اگر اجازه بدهید ژاندارمری را خراب کنیم که من گفتم نه و اگر شاه هم برود باید این ساختمان ها بماند و بیت المال است.

,

احمدی نسب در ادامه به یکی دیگر از خاطرات خود اشاره کرد و گفت: پاسگاه ژاندارمری تودشک من را اظهار کرد؛ وقتی رفتم آنجا یک اسلحه کمری روی میز فرمانده ژاندارمری بود و به من گفت که من دستور دارم با این اسلحه مغزشما را بغل دیوار قرار دهم؛ فکر می کرد من می ترسم و من جواب دادم که هر کاری که به شما دستور دادند انجام دهید.

,

وی افزود: بعد از کشوی میزش یک سری اعلامیه از امام خمینی و آیت الله طالقانی و علما بیرون آورد و گفت من خودم اسلام شناس هستم و شما این اعلامیه ها را در کوهپایه پخش کردید و این اخلال گری است که من جواب دادم اعلامیه های کوهپایه را من نیاوردم و اگر آورده بودم نمی ترسیدم که بگویم کار من است.

,

سید ابراهیم احمدی نسب اذعان کرد: بعد از یکی دو ساعت چایی اورد که من نخوردم و گفت شما باید تعهد بدهید که هر وقت میخواهید داخل شهر کوهپایه بشوید، بیاید در پاسگاه و دفتر را امضا کنید؛ گفتم من خاله و دایی، پدر خانم و مادر خانمم کوهپایه اند و من آمدن به کوهپایه ای که باید با اجازه شما باشد را نخواهم آمد.

,

امام جمعه شهر تودشک اظهار کرد: شخصی که در پمپ بنزین کار می کرد و با پاسگاهی ها دوست بود چند روز بعد که تقریبا نظام در حال سقوط بود به نزد من آمد و گفت فرمانده پاسگاه می خواهد به دیدار شما بیاید؛ من گفتم که اگر پشیمان شده فردا شب شام بیاید اما اگر می خواهد حرفای گذشته را تکرار کند نیاید.

,

احمدی نسب خاطرنشان کرد: فردا شب به خانه ما آمد و سرش زیر بود و تا حدود 11 شب هم در خانه ما بود، هنگامی که میخواست برود یک رساله امام و چندتا اعلامیه را در پاکت قرار دادم و به او هدیه دادم.

,

امام‌جمعه شهر تو دشک تصریح کرد: در کتاب دانش‌نامه ائمه جمعه جلد اول صفحه 54 عکس نماز جمعه شهر تودشک وجود دارد یعنی نماز جمعه تودشک چهل ساله شده است و امروز یکی از شلوغ‌ترین نماز جمعه‌ها در شهر تودشک برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه