اخبار داغ

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان(عج):

سپاه 24 میلیارد ریال برای آبادانی روستاهای اصفهان هزینه کرده است/ اجرای 133 پروژه در سال آتی

سپاه 24 میلیارد ریال برای آبادانی روستاهای اصفهان هزینه کرده است/ اجرای 133 پروژه در سال آتی
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان از اجرای پروژه‌ها محرومیت‌زدایی در حوزه‌های سلامت، آموزش، اشتغال، فرهنگ و عمرانی در مناطق محروم خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ سرهنگ سید حسین انوری پیش ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه اصحاب رسانه استان اصفهان برای خدمات انجام‌شده در سطح استان اطلاع‌رسانی مناسبی دارند، اظهار کرد: اگر عرصه‌های استان که در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و عمرانی در کشور زبان زد است به دلیل فعالیت اصحاب رسانه استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

جانشین فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی دو سال قبل تشکیل‌ شد و دلیل تشکیل آن تأکیدات رهبر انقلاب مبنی بر پیشرفت و آبادانی بوده است.

,

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای با فرمانده کل سپاه فرموده بودند که علاقه‌مند ایجاد هزار نقطه آباد در کشور هستند که این هزار نقطه الگویی برای پیشرفت و آبادانی در سطح کشور شود؛ محرومین نباید فقط از دیدگاه‌های زیرساختی موردتوجه قرار گیرد و زمینه‌های همچون اشتغال و آموزش و ... داریم.

,

سرهنگ انوری بابیان اینکه  امام خامنه‌ای پیشرفت در همه زمینه‌ها را مدنظر داشتند، خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبر انقلاب در مجموعه سپاه به‌عنوان یک برنامه راهبردی در بحث محرومیت‌زدایی قرار گرفت و قرارگاهی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان پیشرفت و آبادانی تشکیل شد.

,

وی ادامه داد: بر روی پنج موضوعی سلامت، تعلیم و تربیت، اشتغال، فرهنگ اجتماعی و زیرساخت عمرانی در مناطق محروم که رهبر انقلاب تأکیدات داشتند، تمرکز و شروع به فعالیت کردیم.

,

سرهنگ انوری اضافه کرد: الگو پیشرفت و آبادانی برای مناطق محروم کشور طراحی شود که چندین ماه کار مطالعاتی، پژوهشی و تحقیقاتی انجام‌شده که چهارچوب آن اکنون آماده است و قرار شد در مناطق محروم اجرایی شود.

,

وی بابیان اینکه قرار است این طرح در هزار دهستان کشور بر اساس ضرایب محرومیتی اجرا می‌شود، گفت: آمار محرومیت از وزارت کشور گرفته می‌شود؛ اکنون120 دهستان در کشور به‌صورت آزمایشی انتخاب شد که شش دهستان از اصفهان است.

,

جانشین فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان ادامه داد: ۱۲۷ دهستان در استان وجود دارد که از این تعداد حدود 49 دهستان ضریب شش، هفت و هشت محرومیت رادارند.

,

وی با اشاره به بررسی نقاط ضعف و قوت دهستان را در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: برنامه‌ای به نام نقشه راه دهستان بر اساس این اطلاعات به‌دست‌آمده نوشته می‌شود که پس از بررسی شدن کارگروه‌های مختلف شهرستان عملیات محرومیت‌زدایی شروع می‌شود.

,

سرهنگ انوری بابیان اینکه در نقشه راه دهستان، نقش سپاه، دولت، خیران، گروه‌های جهادی و مردم استان اصفهان را کامل می‌بینیم، گفت: با هماهنگی کامل و با استفاده از همه ظرفیت نهادهای دولتی فعالیت‌های محرومیت‌زدایی را انجام می‌دهیم.

,

وی افزود: پنج کارگروه سلامت، زیرساخت و عمرانی، تعلیم و تربیت، اشتغال و کارگروه فرهنگی و اجتماعی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند که اخیر کارگروه مشارکت‌های مردمی در اصفهان اضافه شد و فعالیت‌های خوبی انجام‌شده است.

,

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان (عج) ادامه داد: هدف ما در بخش عمرانی بحث مؤثر بودن در اشتغال مردم مؤثر است و موجب رونق شغل مردم روستا شود که به دلیل ۹۰ درصد پروژه‌هایی متناسب با اشتغال روستا است.

,

وی بابیان اینکه پروژه‌هایی مانند اصلاح شبکه آب‌رسانی، احیای آب کشاورزی، احیای قنات، ساخت مساجد و پروژه‌های مربوط به تعلیم و تربیت در حال اجرا است، تصریح کرد: بهسازی چشمه‌ها، احداث و مرمت مخازن آب، تعمیر و مرمت قنات‌ها، احداث و مرمت سیل بندها، احداث سیل بندها، احداث و تعمیر مدارس ازجمله پروژه‌های شش دهستان اصفهان است.

,

سرهنگ انوری خاطرنشان کرد: دو میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار قرارگاه پیشرفت و آبادانی در ۴۰ پروژه است و خیران بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان در ۹۶ پروژه برای مناطق محروم استان کمک کرده اند.

,

وی با توضیح اینکه پنج هزار و 450 نفر روز بخشی از این پروژه‌ها را انجام داده‌اند، گفت بخشی از پروژه‌ها توسط گروه‌های جهادی اجراشده که ۲۰ گروه جهادی متخصص را در تابستان ۹۷ اضافه و با تخصص این گروه‌ها حدود ۲۰ پروژه عمرانی را در سطح استان در سال جاری اجرایی کردیم.

,

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان (عج) بابیان اینکه امسال ۳۰ ساعت دوره ضمن خدمت در برای فرهنگیان مناطق محروم برگزار کردیم، اضافه کرد: تاکنون ۲۰۰ جلسه آموزشی در بخش‌های سبک زندگی اسلامی، سواد رسانه، آموزش‌های مهارتی دانش‌آموزان و بحث‌های معرفتی را در سطح مدارس اجرایی شده است.

,

وی با اشاره به فعالیت در حوزه سلامت تأکید کرد: کارگروه سلامت مانند گروه‌های پزشکی کار نمی‌کنند و اساس کار آن‌ها مباحث آموزشی و سبک زندگی ایرانی اسلامی ازجمله آشنایی با تغذیه سالم، ترا ریخته‌ها، نحوه تولید محصولات سالم است برگزاری جشنواره‌های غذای سالم در روستا است.

,

سرهنگ انوری بیان کرد: پنج نفر از خواهر و برادر هر روستا به‌عنوان سفیران سلامت آموزش می‌دهیم که مسئول پیگیری امورات سلامت روستا باشند؛ اگر در ارتباط با تغذیه سالم آگاه‌سازی کنیم ۵۰ درصد بیماری‌های روستا کاهش می‌یابد.

,

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان (عج) گفت: اصلاح، حفظ و ایجاد اشتغال در روستا سه هدف ما در ورود به حوزه اشتغال است و تاکنون به‌صورت مستقیم برای بیش از ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد کردیم.

,

وی با اشاره به مستقر شدن یک روحانی در روستاهای بیش از ۵۰۰ نفر، تصریح کرد: در بحث فرهنگی و اجتماعی، طلبه‌ای را به‌عنوان امام جماعت روستا آموزش داده‌ایم تا باکارهای آموزشی، مردم ظرفیت خود را بشناسند و به‌واسطه حضور امام جماعت در روستا مردم را پای‌کار بیاوریم.

,

سرهنگ انوری در پایان گفت: ۱۳۳ پروژه را برنامه سال آینده در نظر گرفتیم که این پروژه‌ها اکثراً به اشتغال و معیشت مردم بازمی‌گردد و حدود 13 میلیارد تومان نیاز دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه