اخبار داغ

امروز صورت می‌گیرد؛

رونمایی از مستند « آن 6 نفر» در نهاوند

رونمایی از مستند « آن 6 نفر» در نهاوند
فردا مراسم رونمایی از فیلم مستند « آن 6 نفر» با موضوع گروه انقلابی ابوذر در کانون فرهنگی شهید با هنر نهاوند برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  مهدی دهقان‌نیری در گفت‌وگو با نافع اظهار داشت: سال گذشته به مردم انقلابی و مومن نهاوند قول دادیم فیلم مستندی با موضوع گروه انقلابی ابوذر نهاوند تولید کنیم که با تلاش کارکنان این مرکز این وعده امسال عملی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی با بیان اینکه موضوع فیلم مستند«آن 6 نفر» در مورد ۶ دانش‌آموز نهاوندی است که به رهبری معلم خود شهید حاج محمد طالبیان به مبارزه علیه حکومت شاه می‌پردازند، افزود: این ۶ دانش‌آموز در سحرگاه ۳۰ بهمن ۱۳۵۲ توسط دژخیمان حکومت پهلوی به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند.

,

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان بیان کرد: از جمله اقدامات مسلحانه این گروه انقلابی در آن دوران خفقان می‌توان به آتش کشیدن خودروهای دولتی، کشتن یکی از باج‌خواران معروف نهاوند، آتش کشیدن سینما تاج و خانه زنان نهاوند، قتل مأمور رژیم پهلوی و کشتن دو مأمور در شهر قم و انهدام کارخانه برق ملایر و دکل مخابرات اسدآباد و همدان، کاخ جوانان همدان و شرکت نفت بروجرد و فرمانداری نهاوند در دستور کار این گروه انقلابی قرار داشت که عملی نشد.

,

وی ادامه داد:‌ کار تحقیق تولید و تدوین مستند «آن ۶ نفر »با یک گروه چند نفره  بیش از پنج ماه کشیده که فردا در کانون فرهنگی شهید باهنر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده شهدای گروه انقلابی ابوذر ساعت 10 صبح رونمایی شده و این مراسم  به صورت زنده از شبکه استانی همدان پخش می‌شود.

,

وی با بیان اینکه شبکه استانی همدان در رویکرد جدید و با مدیرانی جوان و توانمند و با امکانات و تجهیزات  به روز  اقدام به تولید مستند «آن ۶ نفر» کرده، گفت: کار تولید در شهرستان نهاوند اراک و تهران انجام شد و با همه خانواده‌ها مصاحبه شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه