اخبار داغ

یک مبارز انقلابی از خاطرات جنگل می گوید ؛

قهرمان گرگانی حماسه 6 بهمن آمل مهمان مرکز اسناد انقلاب اسلامی

قهرمان گرگانی حماسه 6 بهمن آمل مهمان مرکز اسناد انقلاب اسلامی
جعفر گرزین یکی از مبارزین گرگانی با منافقین در حماسه ششم بهمن آمل است که در سالگرد این حماسه مهمان مرکز اسناد انقلاب اسلامی بود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از گلستان ما ؛ یکی از نقاط عطف انقلاب اسلامی ایران مبارزه با شورشیان جنگل در ابتدای انقلاب بود ، آشوب طلبانی که تحت عنوان چریک های فدایی خلق و به نام خلق قهرمان سلاح برداشته و از جنگل به عنوان پوشش استفاده می کردند و مردم بی گناه و بی دفاع را به گلوله می بستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما ؛,

آنها در بهمن ماه سال 60 به آمل حمله می کنند اما با مقاومت جانانه مردم این خطه و استانهای همجوار مواجه روبرو شدند و نهایتا غائله 6 بهمن آمل پیش می آید و طی آن منافقین یا دستگیر یا کشته و یا متواری شدند و آمل از چنگال پلید آنها آزاد شد .

,

یکی از قهرمانان گرگانی این واقعه جعفر گرزین فرماندار اسبق گرگان و فرمانده اسبق سپاه گرگان می باشد ، گرزین در این حادثه از نزدیک شاهد ماجرا بود و حضور موثر و جدی در صحنه داشت و حتی در جریان به شهادت رسیدن حبیب الله شریعتی فرد روحانی سرشناس گرگانی و پسرش محمدرضا  در راه بندان مصنوعی جنگل آمل توسط منافقین کوردل بود .

,

در سالگرد این واقعه همه ساله از گرزین دعوت به سخنرانی می شود و برخی مواقع نیز از او تجلیل می کنند ، امسال او مهمان مرکز اسناد انقلاب اسلامی بود تا در این خصوص صحبت کند .

,

گفتنی است جعفر گرزین در اواخر سال 79 فرمانده سپاه گرگان شد ، وی در سال 85 در دولت نهم فرماندار گرگان شد و حدود 6 سال در این سمت باقی ماند تا طولانی ترین دوره فرمانداری در مرکز استان گلستان را بعد از انقلاب به خود اختصاص دهد .

,

بعد از اینکه بازنشستگی باعث شد تا مدیریت اجرایی را کنار بگذارد ، مشاور جواد قناعت استاندار گلستان شد ، او در ایام فتنه 88 در گرگان مدیریتی خوب داشت و راه پیمایی 8 دی گرگان یک روز زودتر از سایر شهرها انجام شد .

,

انتهای پیام /

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه