اخبار داغ

نمایندگان و مسئولان استان به خودشان بیایند ؛

نمایندگان گلستان در خواب ؛ سهمیه آرد آزاد پز استان بر باد

نمایندگان گلستان در خواب ؛ سهمیه آرد آزاد پز استان بر باد
در حالیکه دومین استان تولید کننده گندم هستیم و طبق ارزیابی های تخصصی نیاز آرد آزادپز استان 4600 تن در ماه می باشد اما غله کشور فقط 3600 تن به گلستان اختصاص داده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از گلستان ما ؛ استان گلستان با میانگین تولید سالانه یک میلیون و 300 هزار تن گندم رتبه دوم یا گاها سوم را در کشور دارد ، وانگهی وجود بیش از 30 کارخانه آرد باعث شده تا در زمینه تولید آرد باکیفیت نیز استان گلستان موفق عمل کند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما ؛ , گلستان ما ؛ , گلستان ما ؛ ,

همانطور که می دانید گندم گلستان به دلیل داشتن گلوتن بالا و کیفیت خمیرپذیری جزو بهترین آردهای کشور می باشد و از این جهت است که به 14 استان کشور ارسال می شود و علاقه مندان بسیاری دارد .

,

اما توزیع آرد توسط سامانه و از طریق غله تهران انجام می شود و اینکه استان هر چقدر هم تولید داشته باشد نقشی در اختصاص بیشتر یا به همان اندازه مورد نیاز استان ندارد .

,

حدود 20 درصد از نانوایی های استان به صورت آزادپز پخت می کنند ، نانوایی هایی که معمولا نبش خیابان های اصلی قرار داشته و از تنوع پخت برخوردارند .

,

سهمیه ای که کارگروه آرد و نان استان به صورت ماهانه برای نانوایی های آزادپز استان ارزیابی کرده 4600 تن می باشد .

,

اما غله کشور فقط 3600 تن به استان گلستان اختصاص داده که این موضوع باعث نگرانی نانوایان و برخی متولیان امر شده است ، البته آقای علیمحمدی مدیر کل غله استان تلاش هایی داشته ولی هنوز به سرانجام نرسیده است .

,

نکته مهم خواب عمیق نمایندگان مجلس استان است که معلوم نیست کجا هستند و چکار می کنند ؟ آیا بهتر نیست بجای اینکه زمان زیادی وقت صرف کنند که نیروهای ستاد خود را کجا منصوب کنند به فکر دغدغه های اساسی استان باشند ؟

,

آیا رواست دومین استان تولید کننده گندم باشیم و گندم با کیفیت ما به 14 استان صادر شود اما خودمان در تهیه سهمیه آرد مان مشکل داشته باشیم ؟

,

حتی استاندار و سایر مسئولان استان هم باید به میدان بیایند چون مردم استان گلستان علاقه عجیبی به مصرف نان دارند و با توجه به شرایط اقتصادی امروز نان آخرین پناه و ملجا قشر ضعیف و متوسط خواهد بود ، پس آقایان لطفا کمی به خودشان بیایند .

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه