اخبار داغ

در کمتر از یک دهه انجام شد؛

تشکیل 407 تعاونی و هزار و 663 فرصت شغلی در گالیکش

تشکیل 407 تعاونی و هزار و 663 فرصت شغلی در گالیکش
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گالیکش گفت: کمتر از یک دهه تعداد 407 تعاونی با تشکل‌های مختلف اقتصادی با عضویت بیش از 5 هزار نفر و ایجاد فرصت شغلی هزار و 663 نفر در گالیکش به ثبت رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ حسین روان‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به دستاوردهای اداره تعاون گالیکش پس‌ازآنقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران مظهر تجلی نور در ظلمت و نماد دستیابی به معانی عمیق قرآنی در قلوب ملت همیشه درصحنه ایران است. طلیعه رهایی انسانیت از خودکامگی و استبداد ستم‌شاهی به رهبری فرزانه‌ای است که اندیشه‌ای جز عزت اسلام در سر نداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه,

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی صرفاً تعاونی‌های کشاورزی داشتیم، اما بعد از انقلاب، نوآوری درزمینهٔ مدل‌های جدید تعاونی رخ داد و تعاونی‌های فراگیر ملی، سهامی عام، توسعه عمران شهرستانی، تعاونی‌های سهام عدالت و تعاونی‌های تأمین نیاز مرزنشینان مدل‌های جدیدی از تعاونی‌ها هستند که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شد.

,

روان‌بخش اظهار داشت: بعد از انقلاب توجه به بخش تعاون را به شکل پررنگ‌تری مشاهده می‌کنیم، روندی که اتفاق می‌افتد بدین ترتیب است که اقتصاد تعاونی به‌منزله یکی از سه رکن اقتصاد کشور در قانون اساسی قرار می‌گیرد که قبل از انقلاب چنین چیزی را نداشتیم.

,

رئیس اداره تعاون گالیکش افزود: از سوی دیگر تصویب قانون تعاون و پس‌ازآن قانون اجرایی شدن سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و سند توسعه تعاون را شاهد بوده‌ایم و این‌گونه برای افزایش نقش تعاون در اقتصاد کشور هدف‌گذاری شده است و همچنان در حال ادامه آن هستیم.

,

وی گفت: اداره تعاون شهرستان گالیکش که کمتر از یک دهه از عمر آن می‌گذرد تاکنون در حوزه تعاون تعداد 407 تعاونی با تشکل‌های مختلف اقتصادی با عضویت بیش از 5 هزار نفر و ایجاد فرصت شغلی هزار و 663 نفر به ثبت رسیده است.

,

روان‌بخش افزود: تاکنون بیش از 15 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به 300 طرح با ایجاد 355 شغل به شهرستان گالیکش تخصیص‌یافته است.

,

او گفت: در بخش مشاغل خانگی در سال 95 و 96 سالی یک میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی برای اختصاص به سرپرستان خانوار استانی اختصاص داده می‌شد اما از اوایل 96 تاکنون بیش از 2 میلیارد تومان از این تسهیلات توسط شهرستان گالیکش جذب‌شده است و برای بیش از 200 نفر هم اشتغال خانگی ایجاد کرده است.

,

وی همچنین تعهد اشتغال سال جاری شهرستان گالیکش را هزار و 50 نفر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه 996 نفر تاکنون در این حوزه مشغول به کارشده‌اند.

,

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گالیکش گفت: از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اداره تعاون شهرستان می‌توان به افزایش مشارکت اقتصادی بانوان در حوزه تعاون (35 درصد) در تسهیلات مشاغل خانگی(85 درصد) و تسهیلات روستایی ( 50 درصد) عضویت مردم شهری و روستایی شهرستان در تشکلات تعاونی (9درصد از کل جمعیت 63 هزارنفری گالیکش) نام برد. که این‌ها همه را مدیون خون شهدا و انقلاب اسلامی هستیم.

,

وی خاطرنشان کرد: کاهش حوادث ناشی از کار با انجام فعالیت‌های بازرسی از کارگاه‌ها، حمایت از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی مشکل‌دار و حفظ اشتغال، افزایش تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، انجام نیازسنجی آموزشی جوامع روستایی و عشایری، ارائه دوره‌های آموزشی و....همه این‌ها بعد از انقلاب اسلامی صورت پذیرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه