اخبار داغ

مبلغ میانماری:

انقلاب نمی‌کردید، امروز حق و باطل را نمی‌شناختیم/ پیام انقلاب ایران به همه کشورهای جهان خواهد رسید/ ایران هنوز در میانمار سفیر ندارد!

انقلاب نمی‌کردید، امروز حق و باطل را نمی‌شناختیم/ پیام انقلاب ایران به همه کشورهای جهان خواهد رسید/ ایران هنوز در میانمار سفیر ندارد!
یک مبلغ اهل میانمار می گوید اگر انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت، امروز مرز حق و باطل و مرز اسلام ناب و اسلام آمریکایی به روشنی شناخته نمی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، نامش «میو کانگ سو» است اما او را به نام «شیخ جمال حسین» می‌شناسند. در میانمار حسینیه کوچکی دارد و در آن از تشیع و تفکر انقلابی دفاع می‌کند. از این که جمهوری اسلامی ایران در میانمار سفیر ندارد دلگیر است اما معتقد است که فعالیت‌های برون‌مرزی جمهوری اسلامی ایران بسیار موفق بوده است. به بهانه چهل‌سالگی انقلاب پای صحبت‌های شیخ جمال حسین نشسته‌ایم. بی‌مقدمه شما را به مطالعه این گفتگو دعوت می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مرآت- از نگاه شما مهم‌ترین پیام‌ انقلاب اسلامی ایران برای جهان چه بود؟ این انقلاب را بر چه ارکانی استوار می‌دانید؟

, مرآت- از نگاه شما مهم‌ترین پیام‌ انقلاب اسلامی ایران برای جهان چه بود؟ این انقلاب را بر چه ارکانی استوار می‌دانید؟,

پیام‌های انقلاب اسلامی ایران برای افراد باسواد و بابصیرت بسیار واضح و روشن است. «هدف، مردم و رهبر» سه مفهوم مهم و پررنگ در انقلاب اسلامی ایران است. امام راحل(ره) فرمودند نه شرقی، نه غربی، فقط و فقط جمهوری اسلامی. این یک هدف والا بود. مردم یکی از ارکان مهم انقلاب اسلامی بودند و در طول این چهل‌سال نیز آن‌ها بوده‌اند که انقلاب را حفظ کرده‌اند.

,

توجه به نقش مردم در انقلاب بسیار ضروری است. امیرالمومنین(ع) که یکی از بزرگ‌ترین اولیاء خداوند است نیز اگر از همراهی مردم برخوردار نشود، مجبور می‌شود که سال‌ها با رنج، صبر کند. من به مردم ایران تبریک می‌گویم که با وجود تحریم‌ها و با وجود توطئه‌های آمریکا و اسرائیل همچنان به انقلاب اسلامی وفادار هستند. هدف آمریکا و اسرائیل این شکست دادن جمهوری اسلامی ایران و شکستن کمر مردم است.

,

آن‌ها از یک‌سو به مردم ایران فشار وارد می‌کنند و از سوی دیگر به ظاهر با مردم همدردی و ادعا می‌کنند که نظام اسلامی برای مردم هیچ کاری نکرده است. در چنین شرایطی مهم‌ترین نقش در حفظ جمهوری اسلامی را مردم ایفا می‌کنند اما ویژگی خاصی که مردم ایران دارند، اسلامی بودن عملکرد و تفکر آن‌هاست. ایران، تنها حکومت شیعه جهان را داراست.

,

تفکر حاکم بر ایران به بسیاری از کشورهای جهان نفوذ کرده است. انقلاب اسلامی در لبنان و عراق و یمن تأثیر تام دارد و ان‌شاءالله پیام این انقلاب به تمام کشورهای جهان خواهد رسید.

,

رکن سومی که به آن اشاره کردم، «رهبری» بود. شاید اگر کسی جز امام خمینی(ره) رهبری انقلاب را به دست می‌گرفت، این انقلاب به ثمر نمی‌نشست. تفاوت آشکاری میان امام خمینی(ره) و دیگر رهبران دنیا وجود دارد. او از هیچ‌کس جز خدا ترسی نداشت.

,

مرآت- امام خمینی(ره) آشکارا اعلام می‌کرد که ایران، حامی مظلومان جهان خواهد بود. از نگاه شما جمهوری اسلامی ایران چقدر در نیل به این هدف موفق عمل کرده است؟

, مرآت- امام خمینی(ره) آشکارا اعلام می‌کرد که ایران، حامی مظلومان جهان خواهد بود. از نگاه شما جمهوری اسلامی ایران چقدر در نیل به این هدف موفق عمل کرده است؟,

یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران، دفاع از مظلومان جهان بوده است اما مسئولان جمهوری اسلامی ایران معصوم نیستند. پیشرفت این آرمان به حد مطلوب نرسیده است. مسئولان البته در این حوزه موفق شده‌اند اما ممتاز نشده‌اند. بگذارید درباره کشور خودم صحبت کنم. یک روحانی مسیحی، چند سال قبل به میانمار آمد، شش سال در میان مردم ما زندگی کرد و انجیل را به زبان میانماری ترجمه کرد.

,

در نقطه مقابل ایران حتی در میانمار سفیر ندارد و سفیر تایلند امور مربوط به سفارت ایران را انجام می‌دهد! این یکی از نقاط ضعف ایران است. کسی از مسئولان ایران، زبان میانماری نمی‌داند. در شرایطی که دشمنان، دائما در حال ایران‌هراسی هستند، ایران هیچ اقدام موثری در میانمار انجام نمی‌دهد.

,

مرآت- فکر می‌کنید ایران چگونه می‌تواند این دست مسائل را حل کند؟

, مرآت- فکر می‌کنید ایران چگونه می‌تواند این دست مسائل را حل کند؟,

پس از انقلاب، باید به همان اندازه‌ای که به توسعه ساختمان‌ها پرداخته شد به توسعه ایمان مردم نیز پرداخته می‌شد. ایران از جهاتی در شرایط جنگ احزاب یا خندق قرار دارد. یک سو ایران است و یک سو تمام قدرت‌های جهان. در چنین شرایطی ایمان مردم باید بسیار قوی باشد. رسول خدا(ص) نیز یکه و تنها در برابر خیل مخالفان و مشرکان و مخالفان و کافران قرار داشت؛ امروز نیز ایران یک طرف است و آمریکا و عربستان و اسرائیل و انگلیس نیز یک طرف هستند.

,

دشمنان می‌خواهند نشان دهند که ایران یک کشور تروریست است. شما باید در مقابل برای نشان دادن چهره واقعی آمریکا کار کنید. مخالفین شما در میانمار هم حضور دارند. نباید تفاوتی میان فلسطین و سوریه و میانمار قائل شد. دشمنان کتاب‌هایی را منتشر می‌کنند و در آن رهبر و رئیس‌جمهور ایران را تروریست می‌کنند اما ما در ایران این امکان را نداریم که کتاب‌هایی را برای دفاع از انقلاب به زبان میانماری چاپ کنیم.

,

ما می‌خواهیم از انقلاب اسلامی دفاع کنیم و تفکر انقلاب را در میانمار ترویج کنیم اما در ایران با ما همکاری نمی‌شود. اگر به شما نگویم، به که بگویم؟ شما «کیان ایرانی» و وفاداری او به قیام مختار را در سریال مختارنامه دیده‌اید. باید از میان طلاب افرادی مانند کیان انتخاب و گزینش شوند. ما دلاری نیستیم؛ ما ایرانی هستیم. ما به دنبال پول نیستیم، حمایت می‌خواهیم برای دفاع از انقلاب اسلامی.

,

در میانمار بودایی‌ها درست مثل اسرائیلی‌ها زمین‌های شیعیان را غصب کرده‌اند اما مسئولان ایرانی اساسا از این موضوع اطلاعی ندارند. در هر کشوری که مسئولان قوی عمل کرده‌اند، رابطه ایران با آن کشورها تقریبا مطلوب است؛ مثل عراق، مثل لبنان و... میانمار در مجموع کشوری است که گاهی یک تهدید برای کنترل دولتش کفایت می‌کند. اگر جمهوری اسلامی ایران، رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور و مقامات میانمار را دعوت کند و با آن‌ها سخن بگوید، اوضاع خیلی بهتر خواهد شد.

,

اگر مسئولان میانمار را به ایران دعوت کنید، می‌تواند بر آن تأثیر بگذارید

,

22 درصد از مردم میانمار مسلمان هستند. شما در ایران به یهودیان و مسیحیان در مجلس شورای اسلامی کرسی می‌دهید. اگر مسئولان میانمار را به ایران دعوت کنید و آن‌ها ببینند که شما چگونه در کنار هم زندگی می‌کنند بر تفکر آن‌ها تأثیر می‌گذارید و آن 22 درصد مسلمان در میانمار راحت‌تر زندگی خواهند کرد. اکنون حتی یک نماینده مسلمان در مجلس میانمار وجود ندارد!

,

اوبامای ملعون دو بار به میانمار سفر کرد. آن‌ها میدان را به دست گرفته‌اند اما مسئولان ایران سفر مهمی به میانمار نداشتند. بین مردم ایران و مردم میانمار فاصله بسیاری وجود دارد.

,

مرآت- از نگاه شما اگر انقلاب اسلامی صورت نمی‌گرفت، چه اتفاقی می‌افتاد؟

, مرآت- از نگاه شما اگر انقلاب اسلامی صورت نمی‌گرفت، چه اتفاقی می‌افتاد؟,

اگر انقلاب اسلامی صورت نمی‌گرفت، امروز ما حلال محمد(ص) را حرام و حرام محمد(ص) را حلال می‌دانستیم و حق و باطل را نمی‌شناختیم. ما امروز اسلام ناب محمدی(ص) را از اسلام آمریکایی تشخیص می‌دهیم؛ سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی را می‌شناسیم و این از برکات انقلاب اسلامی است. قلم، اسلحه شماست؛ شما باید کمک کنید که این خطوط روشن‌تر شود.

,

این نکته را هم باید بگویم که در این شرایط جمهوری اسلامی ایران باید به شدت مراقب نفوذ باشد. پیشتر گفتم که ما از جهاتی در شرایط جنگ احزاب قرار داریم اما از جهاتی دیگر شرایط به جنگ صفین نیز شبیه است. باید ابن‌ملجم‌های دوران را بشناسیم. شما دیدید که چگونه دشمنان به واسطه نفوذ، 72 نفر از یاران انقلاب اسلامی را به شهادت رساندند.

,

مرآت- در پایان قدری هم از خودتان برای مخاطبان مرآت بگویید.

, مرآت- در پایان قدری هم از خودتان برای مخاطبان مرآت بگویید.,

پدران ما همه شیعه بوده‌اند و مادران ما برخی شیعه و برخی سنی بوده‌اند. خود من هم شیعه هستم چراکه رسول خدا(ص) فرمودند من در میان شما دو چیز گرانبها به جای می‌گذارم؛ کتاب‌ خدا و عترتم را. من ایران را بسیار دوست دارم اما باید بگویم که ما نیازمند حمایت هستیم. من چندین کتاب را به زبان میانماری ترجمه کرده‌ام اما هنوز نتوانسته‌ام آن را به چاپ برسانم.

,

اگر شما در جبهه‌های مختلف پاکستان، هندوستان، کویت، عراق و سوریه کار نکنید خطرهای زیادی متوجه ایران می‌شود اما کسانی هستند که در این کشورها کار کنند؛ در نقطه مقابل در میانمار هیچکس نیست! معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) در میانمار بسیار اندک منتشر می‌شود. اگر شما یک یتیم‌خانه در میانمار دایر کنید، شیعیان بسیاری تربیت خواهند شد.

,

اگر در میانمار کار نکنیم، شیعه در این کشور از بین خواهد رفت. امیدوارم ما را تنها نگذارید.

,

مرآت- شیخ جمال! از این که وقت ارزشمندتان را در اختیار ما قرار دادید سپاسگزارم.

, مرآت- شیخ جمال! از این که وقت ارزشمندتان را در اختیار ما قرار دادید سپاسگزارم.,

من هم از شما و همکارانتان تشکر می‌کنم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه