شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان کرمانشاه
ساعت: 10:30 منتشر شده در مورخ: 1397/11/20 شناسه خبر: 1457352
إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ؛
بزرگ بانوی اسلام در کلام وحی
به اذعان اهل تسنن و شیعیان تاویل برخی از آیات قرآن کریم وجود مقدس حضرت زهرا(س) است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، همگان اعم از شیعه و سنی به خوبی می دانند که آیات قرآن به مناسبت خاصی نازل شده که برخی از آنان موئد جایگاه و مقام ائمه اطهار و اهل بیت پیامبر(ص) از جمله حضرت زهرا(س) است.

از جمله آیاتی که در شان دختر مکرم رسول الله (ص) که طبق فرمایش ایشان رضایت خدا در رضایت فاطمه (س) و غضب خدا در غضب فاطمه (س) است می توان به آیاتی نظیر آیه ذی‌القربی اشاره کرد که در این آیه حضرت زهرا(س) به عنوان ذی‌القربی معرفی شده است. بر همین مبنا رسول اکرم(ص) بعد از نزول آیه «و آت ذی‌القربی حقه...» (اسراء، آیه 26) خداوند به رسول الله(ص) وحی کرد که فدک را به حضرت زهرا(س) ببخشد.

درآیه مودت (شوری، آیه 23) نیز مزد رسالت پیامبر(ص) مودت ذی القربی ایشان عنوان شده که مصداق بارز و آشکار آن، حضرت فاطمه(س) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) یعنی همسر و فرزندانش هستند.

همچنین در آیه 33 سوره احزاب با موضوع عصمت، خداوند از تطهیر کامل و مطلق اهل بیت عصمت و طهارت سخن به میان آورده است که حضرت زهرا(س) نیز از این شاخصه بهره مند هستند.

خداوند در آیه 24 سوره ابراهیم (ع) با موضوع شجره طیبه از درخت پاک و طیبی سخن به میان آورده که اصل آن ثابت و شاخه‌های آن در آسمان است و همواره پربار و بر است؛ بنا بر نظر مفسران و محدثان، آیه 24 سوره ابراهیم به پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت یعنی خاندان علوی و فاطمی اشاره دارد.

آیه 19 سوره الرحمن نیز منظور از "مرج البحرین یلتقیان" حضرت فاطمه(س) است که دو دریای نبوت و ولایت را به هم وصل می‌کند و در حقیقت ارتباط دو حقیقت نوری نبوی و علوی را برقرار می کند.

براساس روایات بسیار متواتر، مفسران آیات پنجم تا 22 سوره انسان را با موضوع هل اتی، درباره اهل بیت(ع)، از جمله فاطمه(س) دانسته‌ اند.

همچنین منظور از کلمات الهی برای توسل در آیاتی نظیر27 سوره لقمان، 45 آل عمران و 37 سوره بقره پیامبر(ص) و