اخبار داغ

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

حضرت صدیقه کبری(س) الگویی بی نظیر برای زنان عالم/خطابه های ایشان درباره ولایت استثنائی است

حضرت صدیقه کبری(س) الگویی بی نظیر برای زنان عالم/خطابه های ایشان درباره ولایت استثنائی است
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت:حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از جان مبارک خود در برابر حفظ ولایت مایه گذاشت و وارد عرصه شدند؛ ایشان برای زنان عالم الگویی بی نظیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد بهرامی خوشکار نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها گفت:فاطمه زهرا سلام الله علیها پس از رحلت پیامبر اسلام شرایط سختی را گذراندن به گونه ای که دوری از پدر و شرایط جسمانی و روحی ایشان و همچنین حمله به بیت نورانی این بانوی بزرگوار زمان شهادتشان را نزدیک تر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با اشاره به اینکه حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها نخستین بانوی مبارز صدر است که مظهر ولایت مداری و  ایثارگری می توانند باشد، عنوان کرد: پیامبر(ص) در باره ایشان فرموند که من از فاطمه بوی بهشت را استشمام می کنم و فاطمه زهرا سلام الله علیها  ام الائمه به این معنا مادر امامان است.

,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این بانوی بزرگوار اولین شهید راه ولایت است، ادامه داد: خطابه هایی که حضرت صدیقه کبری سلام اله علیها درباره ولایت بیان کردند خطابه های استثنائی و بسیار بی نظیر هستند.

,

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی خوشکار بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از جان مبارک خود در برابر حفظ ولایت مایه گذاشت و وارد عرصه شدند؛ ایشان برای زنان عالم الگویی بی نظیر است؛ الگو در مدیریت خانواده، حضانت فرزندان، احترام به همسر، تربیت اولاد و … .

,

این مقام مسئول افزود: این بانوی بزرگوار فرزندانی تربیت کردند که هر کدام از آنان مسیر تاریخ را تغییر دادند؛ به عنوان مثال امام حسن مجتبی علیه السلام با قرار داد صلح، اسلام و مسلمانان را حفظ کردند؛ امام حسین علیه السلام در حادثه عاشورا نشان دادند که تاریخ هیچ ظلمی را تحمل نمی کند و نخواهد کرد.

,

وی با اشاره به مطلب فوق ادامه داد:حضرت زینب سلام الله علیها مانند مادرشان راه مبارزه را در پیش گرفتند و  پیام نبوی و علوی را به عالمیان و آدمیان رساندند و این بزرگواران علاوه بر اینکه فرزندان فاطمه زهرا سلام الله علیها بودند؛ در مکتب ایشان تربیت شدند و در دامان او پرورش یافتند.

,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد:وظیفه ما مسلمانان این است که امروزه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را از جهت مادر بودن به دنیا معرفی کنیم؛ چرا که امروز نیازمند کانون گرم خانواده هستند؛ خانواده ای که همه اعضای آن باید درست تربیت شوند و دارای معاشرت اجتماعی و به فکر هم نوعان باشند و بهترین الگو برای خانواده ها، خانواده امام علی علیه السلام و حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها است.

,

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی خوشکار تصریح کرد: در جامعه امروزه مشاهده می کنیم که برخی از خانواده ها توقع بی جا نسبت به مسائل مادی دارند و این مسئله به حدی می رسد که کانون خانواده بر تمام اعضا تلخ می گردد؛ اما اگر این افراد به گونه ای تربیت بشوند که خانواده گرم و با محبت امام علی علیه اسلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها را سرمشق خود قرار دهند به نعمت های خداوند قانع می شوند و خدمت به بشریت را هم در تمام مراحل زندگی فراموش نمی کنند.

,

این مقام مسئول اظهار کرد: امروزه بسیاری از روانشناسان در حقوق خانواده حرف های زیادی می زنند؛ اما هر روز مشاهده می کنیم که اعضای خانواده ها و حتی آشنایان فاصله هایشان از یکدیگر بیشتر می شود و این دلیل بر این است که الگوی رفتاری، اخلاقی و کلامی فاطمه زهرا سلام الله علیها و امام علی علیه اسلام که به آنان عنوان شده است به درستی عمل نمی کنند.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها معصومه تاریخ و مظلومه زمان خود بود؛ رفتار ایشان دارای اسرار پنهانی است؛ همچنان که شهادت او دارای اسراری است و قبر ایشان نیز دارای اسرار خاص خود است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه