اخبار داغ

جنایتی از رژیم پهلوی، بنام «دوشهید» در اراک

جنایتی از رژیم پهلوی، بنام «دوشهید» در اراک
اگر بخواهیم گوشه‌ای از جنایات حکومت پهلوی را مرور کنیم کافی است که سری به بازارچه معروف به سهام السلطان اراک بزنیم که این روزها تابلویی با نام «دو شهید» بر ورودی این بازارچه نقش بسته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ نگاهی به دوره پهلوی و در امتداد آن آغاز فعالیت های انقلابی مجموعه ای از جنایات گسترده حکومت پهلوی را نمایان می کند. جنایاتی که خون ایرانیان بسیاری به خاطر آن بر زمین ریخت و ملتی عزادار شدند اما آرمان بلندشان آن ها را در این مسیر حفظ کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

در جریان فعل و انفعالات انقلابی مردم، در  ماه ها و روزهای پایانی حکومت پهلوی در کشور، استان مرکزی نیز هم پا و هم قدم با مردم دیگر استان های کشور فریاد بلند مرگ بر شاه را سر دادند و با راهپیمایی ها و فعالیت های دیگر اعم از پخش اعلامیه های امام (ره)، استعفاهای دسته جمعی و اعتصاب های گسترده کارگری و فرهنگیان به سمت هدف خود حرکت کردند.

,

, ,

, ,


, , ,
, ,

در میان همین تظاهرات و راهپیمایی های انجام شده حکومت نیز برای کنترل تحرکات مردمی و ایجاد رعب و وحشت در جامعه تیر اندازی به سمت مردم را در پیش گرفته بود و با اقدامات خود جنایات بسیاری را رقم زد.

,

در راستای اثبات جنایات حکومت پهلوی باید گفت که مردم استان مرکزی ۶۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند که از این تعداد ۱۵ شهید مختص شهر اراک است .

,

, ,

اگر بخواهیم گوشه‌ای از این جنایات را مرور کنیم کافی است که سری به بازارچه معروف به سهام السلطان اراک بزنیم که این روزها تابلویی با نام «دو شهید» بر ورودی این بازارچه نقش بسته است و اگر ماجرای چرایی این نام‌گذاری (دو شهید) را جویا شویم خواهیم شنید که در روز ۲۶ دی‌ماه سال ۵۷ بود که مأموران حکومتی دو تن از جوانان را به شهادت رساندند یکی را در ابتدای بازارچه و دیگری را در انتهای آن. شهدایی که شاید نگاه به سن و سالشان جنایت را بسیار عمیق‌تر خواهد کرد. شهید حجت‌الله رضایی ۹ ساله و شهید علی اسکندری که هر دو به دست مأموران حکومتی به شهادت رسیدند و با خون خود نهال انقلاب را برای رشد و شکوفایی آب یاری کردند.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه