اخبار داغ

مرجع تقلید شیعیان:

حضرت فاطمه(س) نخستین مدافع مقام امامت و ولایت هستند/ شهادت صدیقه طاهره(س) هم در راستای دفاع از ولایت بود

حضرت فاطمه(س) نخستین مدافع مقام امامت و ولایت هستند/ شهادت صدیقه طاهره(س) هم در راستای دفاع از ولایت بود
مرجع تقلید شیعیان با تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت فاطمه(س) نخستین مدافع مقام امامت و ولایت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سیدمحمد حسینی زنجانی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; با تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: حضرت صدیقه طاهره (س) نخستین مدافع مقام امامت و ولایت بعد از پیامبر (ص) هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: حضرت فاطمه (س) برای تحکیم امامت حضرت علی (ع) به مسجد رفته و خطبه بسیار زیبایی را ایراد می کنند که ما اگر از این خطبه تعبیر به معارف فاطمی کنیم، گزاف نگفتیم.

,

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه ایشان در توحید و فلسفه احکام بحث فرموند، ابراز کرد: به خصوص می توان تاریخ صدر اسلام را در لا به لای خطبه حضرت فاطمه ( س) پیدا کرد.

,

وی بیان کرد: مرحوم آیت الله سیدعزالدین حسینی زنجانی در شرح خطبه وزین و متین باقی مانده از ایشان مذاکره صدیقه طاهره (س) با زنان انصار را به آن ضمیمه کردند.

,

آیت الله حسینی زنجانی بیان کرد: وقتی زنان انصار به عیادت حضرت فاطمه(س) می روند حضرت با زبان گلایه با این بانوان برخورد کرده و سوال می کنند که چه چیزی در علی (ع) دیدید که کنار کشیدید و نگذاشتید که حکومت در دست علی باشد؟

,

وی عنوان کرد: حضرت فاطمه (س) خود پاسخ سوالشان را داده و می فرمایند که علی مرده و کشته عدالت بود، علی تسلیم خدا بود، مرد خدایی بود.

,

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: حضرت صدیقه طاهره (س) خطاب به زنان انصار فرمودند که شما نتوانستید علی(ع) را هضم کنید، چه گرفتاری و گلایه ای داشتید و چرا در وقتش از علی دفاع نکردید، با وجود اینکه با شمشیر انصار اسلام زنده شد اما چرا در اینجا کوتاه آمدید.

,

وی با بیان اینکه مقام صدیقه طاهره(س) و شهادتش در راستای دفاع از ولایت بود، گفت: اگر حضرت کمی به آن سمت متمایل می شد همه چیز برای تامین می شد به خاطر اینکه فرزند رسول الله هستند پس عمده حرکتی که از صدیقه طاهره به ما رسیده همین دفاع از امامت و ولایت یعنی مدیریت جامعه است، مدیریت جامعه باید در دست صالحان باشد و تا زمانی که مدیریت جامعه سالم نباشد آن جامعه نمی تواند سالم باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه