اخبار داغ

نگرانی از قطع درختان جنگل حاشیه ارس در پارس آباد / ماجرای قطع درختان چیست؟

نگرانی از قطع درختان جنگل حاشیه ارس در پارس آباد / ماجرای قطع درختان چیست؟
در چند هفته اخیر انتشار فیلم و عکس‌هایی از کامیون‌های حامل چوب درختان قطع شده از جنگل های حاشیه ارس پارس آباد در رسانه‌ها و فضای مجازی، اهالی این منطقه را نگران کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازسبلان‌ما در هفته های اخیر بریده شدن درختان جنگل های حاشیه ارس در شهرستان پارس آباد و انتشار فیلم و عکس‌هایی از کامیون‌های حامل چوب درختان قطع شده در رسانه‌ها و فضای مجازی،موجب نگرانی اهالی  این منطقه شده است  اما واقعیت قطع درختان این منطقه چیست؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

علی علایی فرماندار شهرستان پارس آباد مغان در این باره گفته است: مخالف صددرصدی قطع درختان هستم اما در مدتی که مسئولیت فرمانداری شهرستان پارس آباد مغان را برعهده گرفته‌ بیش از دو مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های حاشیه رود ارس بوقوع پیوسته است، که مسبب اصلی آن درختانی است که پوکیده و پوسیده شده و با کوچکترین جرقه، آتش‌سوزی گسترده‌ای صورت می‌گیرد.

,

 وی گفت: با هماهنگی و نشست‌های صورت گرفته با حضور کارشناسان این حوزه تصمیم بر این شد، درختانی که خشک شده و برای جنگل تهدید ایجاد می‌کنند، توسط پیمانکار جمع آوری و پس از آن وا کاری صورت گیرد.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و شهرستان پارس آباد مغان نیز هر گونه قطع غیرقانونی درختان در این شهرستان را رد  کرده و  اذعان داشت: نظر به آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌های حاشیه رود ارس و جهت پیشگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی آتی و ایجاد فضا مناسب برای جنگل‌کاری‌ها اقدام به جمع‌آوری چوب آلات خشکیده، افتاده و پوسیده از جنگل می کنیم.

,

فصیحی افزود: قطع درختان با نظارت کامل کارشناسان انجام می‌گیرد و از هرگونه قطع درختان سرپا و سالم جلوگیری می‌شود.

,

 با اینکه مسئولان مدعی اند هیچ درخت سالمی در  جنگل های حاشیه رود ارس  بریده نشده در این بین مردم نگرانند که نکند درخت سالمی هم به تیغ اره سپرده شود کما اینکه این بحث نیز به جای خود باقی است که چه عوامل زیست‌محیطی باعث می‌شود درختانی که می‌تواند عمر طولانی داشته باشد و درخت مقاومی است خشک شود؟!

,

اما آنچه مسلم است، حفاظت از منابع طبیعی بویژه درختان وظیفه همگانی است و همه بایددر تحقق آن تلاش کنند.

,

 

,

////

, ////,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه