اخبار داغ

برگزاری جشنواره زیلو همزمان با جشن ثبت جهانی زیلو در میبد

برگزاری جشنواره زیلو همزمان با جشن ثبت جهانی زیلو در میبد
جشن ملی و جهانی‌شدن زیلو در روز 27 بهمن با حضور مردم و مسئولین استانی و کشوری در میبد برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "رسول مشتاقیان" رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان میبد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، ضمن تبریک جهانی شدن زیلو به پیشکسوتان این هنرصنعت و مردم میبد بیان داشت: در راستای برگزاری جشن ثبت جهانی زیلو در روزهای 26 و 27 بهمن ماه سالجاری، جشنواره زیلو با همکاری فرمانداری و شهرداری میبد در نارین قلعه و هتل کریاس پالاس این شهرستان برگزار خوهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

, ,

وی افزود: برای اینکه بتوانیم صنعت جهانی زیلو را که برندی به‌ دست‌آمده است، رونق دهیم باید بعد از برگزاری جشن زیلو با بیشتر کردن فعالیت‌ ها و همکاری ‌ها از این برند در جهت توسعه و رونق آن استفاده کنیم.

,

, ,

مشتاقیان  با بیان اینکه در شهرستان میبد 300 دار زیلو برپا بوده و زمینه اشتغال بیش از 550 نفر را فراهم کرده است، گفت: در حال حاضر زیلو در قالب فرش، مبل، تابلو، سجاده، روکش صندلی و غیره در طرح‌ ها ورنگ‌های مختلف در شهرستان میبد تولید می‌شود که در این جشنواره در معرض دید عموم قرار می گیرد.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان میبد اظهار داشت: شاخص‌هایی از قبیل زنده بودن این هنر، تعداد کارگاه‌ ها، تعداد افراد شاغل، تنوع محصولات و میزان استفاده مردم از زیلو موجب شده تا این شهر به عنوان شهر ملی و اکنون نیز به عنوان شهرجهانی زیلو معرفی شود.

,

علیرضا نقوی شهردار جدید میبد نیز در خصوص برنامه های جشن زیلو در شهرستان میبد ابراز داشت: جشن مردمی در روز 26 بهمن ماه و رونمایی از سند جهانی ثبت زیلو و تمبر یادبود مربوط به این اتفاق در 27 بهمن ماه سال جاری از جنله برنامه های این جشنواره است.

,

, ,

شهردار میبد اذعان داشت:  ایجاد زنجیره انسانی در اطراف نقش زیلوی 400 متری در نارین قلعه، رونمایی از کتاب میبد و منتشر شده از طرف دانشگاه آکسفورد و رونمایی از اِلمان جدید میدان زیلو از دیکر برنامه های این آئین می باشد.

,

وی در پایان تصریح داشت: استقبال زیاد مردم و حتی گردشگران خارجی از این هنر صنعت، رونق زیادی به بازار‌های میبد خواهد داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه