اخبار داغ

کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با دانا؛

همراهی اروپا با آمریکا در ونزوئلا برای تامین منافع نفتی/ آمریکا بدنبال تغییر حاکمیت در کشورهاست/ آمریکا سعی دارد ارتش ونزوئلا را از مادورو جدا کند

همراهی اروپا با آمریکا در ونزوئلا برای تامین منافع نفتی/ آمریکا بدنبال تغییر حاکمیت در کشورهاست/ آمریکا سعی دارد ارتش ونزوئلا را از مادورو جدا کند
کارشناس آمریکای لاتین به تحولات ونزوئلا اشاره کرد و گفت: آمریکا سعی دارد از نظام بین المللی در راستای اهداف ملی خودش استفاده کند؛ حالا مادورو دو راه دارد یا قبول کند تا انتخابات برگزار شود و یا باید مقاومت و مقابله کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میرقاسم مومنی، کارشناس آمریکای لاتین با اشاره به تحولات اخیر کشور ونزوئلا به .... گفت: آمریکایی ها با دخالت در امور کشور ونزوئلا  سعی دارند تا دولت قانونی ونزوئلا را بی اعتبار کنند، اروپایی ها نیز این مسئله را به نوعی برای خودشان تهدید می دانند و می گویند با این اتفاق آمریکا سود می برد و سر ما بی کلاه می ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی اظهار داشت: بخشی از کشورهای اروپایی نیز می گویند، اگر حکومت ونزوئلا عوض شود و مادورو دولت را واگذار کند ما می توانیم ار طریق نفت ارزان ونزوئلا، قیمت نفت را پایین نگه داریم و اگر تغییر تحولاتی در خاورمیانه پیش آمد از این موقعیت استفاده کنیم.

,

 

,

کارشناس آمریکای لاتین تصریح کرد: اروپایی ها می گویند در صورتی که ما نتوانیم با برجام با ایران کار کنیم و اگر در خلیج فارس یک جنگی و یک مشکلی بین آمریکا، عربستان و کشورهای منطقه پیش بیاید قیمت نفت به 200 دلار می رسد و اگر با ونزوئلا باشیم منافع ما تامین می شود، به همین خاطر می خواهند با عجله تغییر حاکمیت و گذر سیاسی در ونزوئلا زودتر انجام شود.

,

 

,

مومنی تاکید کرد: اقدام آمریکا به نوعی بدعت جدیدی در نظام سیاسی جهان است؛ آمریکا می خواهد از این طریق در هر کشوری اقدام به تغییر حاکمیت کند که بسیار خطرناک خواهد بود.

,

 

,

آمریکا جهت توجیه اقدامات خلاف خود نیاز به یک مستمسک قانونی دارد

, آمریکا جهت توجیه اقدامات خلاف خود نیاز به یک مستمسک قانونی دارد,

وی در پاسخ به این سوال که "چرا رسانه های حامی غرب تلاش دارند شمار مخالفان مادورو را زیاد نشان دهند؟" گفت: مادورو واقف دولت مردمی چاوز است؛ پایگاه اصلی چاوز، یک نهاد مردمی بود.

,

 

,

این کارشناس در ادامه افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی که برای دولت ونزوئلا پیش آمد و تحریم هایی که آمریکا ایجاد کرد، بخشی از مردم که با دولت مادورو بودند بخاطر مشکلات معیشتی، این دولت را به نوعی متهم کردند و به همکاری با گروه های مخالف برخاستند.

,

 

,

میرقاسم مومنی تصریح کرد: این بدان معنا نیست که آقای مادورو حامی ندارد، در  ونزوئلا این بحث مطرح است که دولت آمریکا جهت توجیه اقدامات خلاف خود نیاز به یک مستمسک قانونی دارد.

,

 

,

کارشناس آمریکای لاتین اشاره کرد: حمایت آمریکا از گوایدو به این معناست که بتواند در رسانه های جهانی بابت حمایت از گوایدو، بهانه ای داشته باشد تا بتواند صحنه های مردمی و تظاهرات هواداران گوایدو را منعکس کند؛ به همین جهت رسانه های حامی غرب به صورت هدفمند اخبار ونزوئلا را پخش می کنند و بسیاری از تجمعات هواداران مادورو را پوشش نمی دهند و پخش نمی کنند.

,

 

,

میرقاسم مومنی اظهار داشت: آمریکا سعی دارد از نظام بین المللی در راستای اهداف ملی خودش استفاده کند؛ حالا مادورو دو راه دارد یا قبول کند تا انتخابات برگزار شود و یا باید مقاومت و مقابله کند.

,

 

,

وی اشاره کرد: به نظر می رسد دولت آمریکا بیشترین حجم تبلیغاتش را روی نظامیان ونزوئلا گذاشته است تا بتواند نظامیان را از دولت قانونی مادورو جدا کند.

,

 

,

این کارشناس در ادامه افزود: آمریکایی ها در صدد این هستند که نمایندگی های خارجی ونزوئلا در جهان را در کشورهایی که آقای مادورو را قبول ندارند، حذف کنند.

,

 

,

مومنی ابراز داشت: آمریکا می خواهد ارتباط دولت رسمی و قانونی ونزوئلا را با دنیا از بین ببرد تا تمام سهام و بودجه نفت ونزوئلا به نفع گوایدو در آمریکا بولکه شود؛ دولت آمریکا در صدد این است که مادورو بعنوان رئیس جمهور دیگر اختیاری خارج از مرزهای خود نداشته باشد و آنقدر تحریم ها را هدفمند و هوشمند انجام داد که مادورو نمی تواند به سفارت خودش در واشنگتن دستور انجام کاری دهد و در نهایت یک سفارت و سفیری که نماینده ملت و رئیس جمهور کشور ونزوئلا است از آقای مادورو تبعیت نمی کند و از گوایدو پیروی می کند.

,

 

,

وی تاکید کرد: این یک کودتای نرم یا انقلاب رنگی در عرصه بین الملل است که یک کشور در کشور دیگری کودتای سیاسی انجام می دهد.

,

 

,

این کارشناس در پیش بینی خود از آینده ونزوئلا گفت: به نظر می رسد در آینده اموال ونزوئلا در اروپا هم بلوکه شود و سفرای ونزوئلا مجبور به تبعیت از گوایدو شوند.

,

 

,

میرقاسم مومنی بیان داشت: مادورو به جز ایران، کوبا، روسیه و چند کشور دیگر هیچ جای دیگر نمی تواند سفارتخانه خودش را مدیریت کند و مردم ونزوئلا باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند.

,

 

,

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "احتمال دخالت نظامی آمریکا در ونزوئلا چقدر است؟" گفت: به نظر نمی رسد آمریکا بخواهد دخالت نظامی داشته باشد؛ ترامپ مدعی شده است که گزینه نظامی هم روی میز است، به این معنا که در صورت اعمال هرگونه خشونت علیه گوایدو، ممکن است آمریکا هدفمند برخی از مراکز قدرت حزب سوسیالیست ونزوئلا را مورد هدف قرار دهد اما به نظر می رسد این گزینه اخر آمریکا خواهد بود.

,

 

,

مومنی در پایان گفت: در آینده نزدیک یک سری حوادث در ونزوئلا رخ خواهد داد و ممکن است از تجمعات صلح آمیز به تظاهرات و جنگ خیابانی تبدیل شود و اگر جنگ خیابانی شکل بگیرد آمریکایی ها سعی خواهند کرد از طریق نظامی بخشی از قدرت نظامی که در مقابل گوایدو مقاومت می کند را سرکوب کند.

,

 

,

انتهای پیام/ 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه