اخبار داغ

گفتگو با رئیس نظارت بر انتخابات استان مرکزی:

بیداری ملت‌ها، هدفی که امام دنبال می‌کرد/ انقلاب راه رشد جوانان را باز کرد

بیداری ملت‌ها، هدفی که امام دنبال می‌کرد/ انقلاب راه رشد جوانان را باز کرد
تحولات عجیبی با پیروزی انقلاب در زندگی مردم ایجاد شد که مردم باید قدر این نعمت‌های خدایی را بدانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ شرح ماحصل انقلاب را باید از زبان افرادی شنید که هرچند در رژیم پهلوی به جوانی رسیدند اما با انقلاب رشد کردند و به بالندگی رسیدند. سید باقر تقوی یکی از همان جوان‌هاست. افرادی که جوانی آن‌ها که اوج آرمان‌ها و شوق پیشرفت است، مصادف با زمان حکومت طاغوت بود و جز سیاهی و سرنوشتی موهوم در برابر خود نمی دیدند؛ ندای انقلاب شد بارقه‌ی امیدی و بازگشت امام خمینی(ره) به ایران و به دنبال آن پیروزی انقلاب اسلامی، شد سرنوشت روشنی که آینده امیدبخشی را برای ملت ایران رقم بزند. چندی پیش در مصاحبه‌ای تحت عنوان خاطرات شفاهی یکی از مبارزین انقلابی اراک، بخشی از مبارزاتی که انجام شد و خون‌دل‌هایی که خورده شد تا اراک هم سهمی در پیروزی انقلاب داشته باشد، در نظر مخاطبان قرار گرفت. به‌هرتقدیر مجاهدت‌ها و رنگین شدن خیابان‌ها با خون شهدا به ثمر نشست و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. هرچند که دشمنان این استقلال را تاب نیاوردند و همواره درصدد بودند تا صفحه سفید پیش روی ملت ایران را و حتی انقلاب و خود ملت ایران  را از صفحه روزگار محو کنند. اما وجود ایمان در دل تک‌تک مردم و خون شهیدان مانع رسیدن آن‌ها به اهداف شومشان شد و تنها آثاری از دشمنی‌ها و جنایات آن‌ها چون خط و خشی بر این صفحات باقی ماند. تقوی کسی است که ۲۲ سال از اوایل عمرش را در رژیم شاهنشاهی بوده و خیلی چیزها را در آن دوران دیده و بعد از انقلاب نیز بسیار مسائلی را تجربه کرده است، و چهل‌سالگی را سن کمال و بلوغ می‌داند. اکنون‌که انقلاب اسلامی ایران، در آستانه چهل‌سالگی به حد کمال و بلوغ خود می‌رسد، صفحاتی از کتاب قطور انقلاب را با هم ورق می‌زنیم تا بدانیم ضربات سهمگینی که به این نظام واردشده تا آن را از پا درآورند و ایستادگی‌هایی که رهبر و ملت ایران در این راه داشتند کم از مجاهدت‌های پیش از پیروزی انقلاب ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

آنچه پیش روست، گفتگوی دیار آفتاب با  سید باقر تقوی رئیس شورای نظارت بر انتخابات استان مرکزی درباره بخشی از دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی است.

چهل‌سالگی نشانه چیست؟

چهلمین سال سن کمال و بلوغ است، انقلاب اسلامی ایران به حد کمال و بلوغ خود می‌رسد. دو سه صفحه از کتاب قطور انقلاب را باهم ورق می‌زنیم.

امام بزرگوار(ره) فرمودند که انقلاب ما سه مرحله دارد، در مرحله اول نظام شاهنشاهی را از ایران جمع می‌کنیم، در مرحله دوم کشورهای اسلامی را بیدار می‌کنیم و نسبت به وضعیتشان آگاه می‌کنیم و مرحله سوم مرحله زمینه‌سازی ظهور و آماده‌سازی جهان خواهد بود.

به‌عنوان فردی که پیش از انقلاب را هم دیده، ترسیم شما از آن دوران برای جوانان چیست؟

وضعیت کشور ما به‌هیچ‌وجه خوب نبود، در مقایسه بااینکه ایران کشور مسلمان و صاحب منابع زیادی هست و باید مردم آن در رفاه و آسایش باشند ولی وضعیت کشور اصلاً خوب نبود. صحنه داخلی کشور ما صحنه بسیار ناراحت‌کننده‌ای بود. در آن زمان دین در حاشیه بود و اگر دانشجویی می‌خواست که در دانشگاه نماز بخواند باید کنج خلوتی پیدا می‌کرد که کسی نمازخواندن او را نبیند.

در آن زمان فرهنگ کثیف آمریکایی بر کشور حاکم بود که غیر از به لجن کشاندن جوانان و فاسد کردن جوانان و  مشغول کردن جوانان به مسائل بیهوده و بی‌اساس کار دیگری نمی کرد. اگر حرکتی بود و یا نشانه های مثبتی در جوانها دیده می شد به واسطه خمیر مایه های خانوادگی و یا ویژگی های فردی آن‌ها بود. جریانی که در کشور فعال بود، جریانی نبود که جوان را به سمت سلامت، رشد، پیشرفت و تشویق در پیمودن مدارج علمی و امثالهم بکشاند.

از طرفی تفکرات کمونیستی و سوسیالیستی هم در بین جوان‌ها بود. مخصوصاً در دانشگاه‌ها حزب توده فعال بود، جریانات کمونیستی فعال بودند. در آن دوران دین را به‌عنوان افیون توده‌ها معرفی می‌کردند و می‌گفتند که دین نمی‌تواند یک جریان انقلابی و فعال را در کشور اداره کند.

انقلاب اسلامی چه تغییری در وضعیت مردم ایجاد کرد؟

اما انقلاب اسلامی همه این تفکرات را بر باد داد. امام خمینی(ره) آمدند و  انقلاب خود را در سال ۴۱ با توکل به خداوند متعال و وحدتی که به‌مرور بین مردم ایجاد کردند، بنا نهادند. ایدئولوژی امام خمینی(ره) بر پایه اسلام ناب محمدی(ص) بود که  نگاه و عقیده اسلام ناب بیمه‌کننده جریان‌های انقلابی است.

امام خمینی(ره) با توکل بر خدا و وحدت و پشتیبانی مردم از ایشان ثابت کردند که ملت‌ها شکست‌ناپذیرند به شرطی که همه یک هدف را دنبال کنند. همچنین قدرت‌هایی که به‌ظاهر خود را قدرت بزرگ دنیا می‌دانند، در مقابل اراده ملت‌ها یک قدرت پوشالی بیش نیستند. امام خمینی(ره) بارها فرمودند که اگر ما خدا را یاری کنیم و  دین خدا را یاری کنیم، قطعاً یاری خدا به‌سوی ما خواهد آمد و ما قطعاً پیروز می‌شویم. همچنین پیامبر مکرم اسلام(ص) فرمودند که ملک و حکومت و سلطنت ممکن است با کفر پایدار بماند-مثلا در مملکتی حاکمی باشد  که خداپرست نباشد ولی به مردم خودش خدمت می‌کند و زحمت می‌کشد؛ خداوند متعال این حکومت را تائید می‌کند- اما حکومتی که بر اساس ظلم و ستم باشد قطعاً پایدار نمی‌ماند. لذا در طول تاریخ، حکومت‌هایی که ظالمانه بودن، عاقبت‌به‌خیر نشدند و نابود شدند؛ نظام شاهنشاهی از این دسته بود و امروز، نظام ستمگر آمریکا هم همین‌طور است.

مقام معظم رهبری اخیراً چندین بار تکرار کردند که حکومت آمریکا روبه افول است چون اساس آن بر ظلم است. وقتی ظلم به وجود آمد، در کنارش مظلوم خلق می‌شود، خداوند هم آه مظلوم را مستجاب می‌کند و قطعاً پایه‌های چنین حکومتی را می‌پوساند و نابود می‌کند.

چه وقایعی منجر به شکل‌گیری انقلاب در سطح گسترده شد؟

وقتی امام خمینی(ره) انقلاب خود را شروع کردند، دشمنان خیلی تلاش کردند که این انقلاب به نتیجه نرسد.  خیلی گذرا به این وقایع اشاره می‌کنیم: قضیه مدرسه فیضیه و به شهادت رساندن طلبه‌ها و آتش زدن حجره و پایین انداختن آن سید بزرگوار از پشت‌بام، ۱۵ خرداد در ورامین و قم و ... که حدود ۱۵ هزار نفر را در ۱۵ خرداد ۴۲ به شهادت رساندند، خود امام را زندانی، محاصره و تبعید کردند. همچنین شاگردان امام را محاصره و تبعید کردند یا افرادی مثل آیت‌الله سعیدی، آیت‌الله غفاری و بزرگان دیگر را به شهادت رساندند. خفقان عجیبی را در دانشگاه‌ها به وجود آوردند و نه‌تنها رشد علمی اتفاق نمی‌افتاد و از طرح‌ها حمایت نمی‌شد، بلکه از پیشرفت‌ها جلوگیری می‌کردند. این را مقایسه کنید با تأکیدات امام و مقام معظم رهبری در طی این ۴۰ سال به استفاده از توان جوان‌ها، و گفتند که جوان‌ها می‌توانند گره‌های کشور را باز کنند.؛ اما متأسفانه در آن دوران این‌طور نبود. دانشگاه بود ولی دانشگاهی در خدمت انگلیس و آمریکا بود و اگر کسی استعدادی داشت، او را جذب می‌کردند و در خارج از کشور از او استفاده می‌کردند.

در آن دوران از پیشرفت کشور تبلیغات دروغین می‌کردند. زمانی که کارتر به ایران آمد گفت: ایران جزیره ثبات در منطقه است و تعریف‌های بی‌خودی از شاه و دستاوردهایش، ولی ما که شاهد بودیم، می‌دیدیم که کشور واقعاً مشکل دارد.

امام خمینی (ره) خستگی‌ناپذیر، انقلاب را دنبال کردند و فرمودند که ما باید به تکلیف شرعی خود عمل کنیم. هم امام و هم مردم در راه انقلاب هزینه دادند. امام خمینی (ره) فرزند خود آ سید مصطفی را دادند، آسید مصطفایی که کرسی درسش در حوزه علمیه نجف، شلوغ‌ترین کرسی درس بود و به تعبیر حضرت امام، مصطفی امید آینده اسلام بود؛ یعنی می‌توانست بعد از امام، مردم را به سمت جریان انقلابی هدایت کند.

متأسفانه ایشان را در تاریخ ۱ آبان سال ۵۶ به طرز مشکوکی، به شهادت رساندند و امام که انقلاب را شروع کرد، اولین کسی بود که در این راه هزینه داد. علاوه بر زحماتی که در این راه کشید، زندان رفت، شکنجه‌های سختی را تحمل کرد، در محاصره و تبعید بود، در شرایط سخت ۱۴ سال در نجف زندگی کرد، خودش هزینه داد که فرداها که مردم هم فرزند می‌دهند، در پیروی از رهبری باشد که خودش اول از همه فرزندش را داده است.

نظام شاهنشاهی در برابر جنبش‌های مردمی چه عکس‌العملی نشان داد؟

قیام ۱۹ دی‌ماه ۵۶، در قم اتفاق افتاد. سپس این حرکت‌های خودجوش مردمی، یکی پس از دیگری اتفاق افتاد. نظام شاهنشاهی مجبور شد در ۱۲ شهر ایران، حکومت‌نظامی تشکیل بدهد و کشتارهای زیادی اتفاق افتاد. مردم در ۱۷ شهریور مرگ بر شاه می‌گفتند و اعلام می‌کردند که نظام شاهنشاهی را نمی‌خواهند و آن کشتار وحشیانه اتفاق افتاد.

۱۳ آبان را جلوی دانشگاه ایجاد کردند. در تمام شهرهای ایران کشتارهای زیادی اتفاق افتاد. برای اینکه جلوی انقلاب را بگیرند، دولت نظامی را روی کار آوردند. دولت آشتی ملی بختیار را برای همین آوردند و تلاش‌های دیگری که این انقلاب به پیروزی نرسد. در اینجا محمدرضا مجبور شد و او را از ایران بردند. ژنرال هایزر شخصاً به ایران آمد تا محمدرضا را به خارج از کشور بفرستد.

چرا پهلوی بااینکه حمایت آمریکا را هم با خود داشت نتوانست بر مردم پیروز شود؟

خانم رایس در مصاحبه‌ای می‌گوید: ما کمیسیونی تشکیل دادیم، از وزارت خارجه، از نخبگان وزارت خارجه و متفکرین سیاسی وزارت خارجه و سازمان جاسوسی آمریکا و .. که بررسی کنند که چرا در این چند سال، هر توطئه و حیله علیه جمهوری اسلامی، با شکست روبه‌رو می‌شود.

جواب این است: همان‌طور که حضرت امام بارها گفتند و چند بار هم مقام معظم رهبری تأکید داشتند، خداوند متعال اراده کرده که این انقلاب به سرمنزل مقصود برسد. اگر غیرازاین باشد، آن‌قدر در طول۴۰ سال انقلاب حوادث داریم که هر یک از آن‌ها می‌تواند یک انقلاب را به نابودی و شکست بکشاند.اما امام خمینی(ره) در سال ۵۸ و شرایطی که ما درنهایت ضعف بودیم، فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

کدام حوادث انقلاب را تهدیدی برای حفظ نظام بود؟

در این چهل سال، صدها، بلکه هزاران توطئه کردند: قصه کردستان، قصه گنبد، قصه خلق ترک، قصه خلق عرب، قصه خلق بلوچ، جریاناتی که منافقین در سال ۶۰ به وجود آوردند، کودتای نوژه، تبدیل سفارت آمریکا به لانه جاسوسی، حمله آمریکا به طبس، تهدید نظامی آمریکا، تحریم اقتصادی آمریکا و نهایت جنگ تحمیلی و بعدازآن هم توطئه‌ها و فتنه‌های دیگر که ایجاد کردند.

همه این‌ها حاکی از این است که دشمنان کار خود را کردند ولی خداوند اراده کرده که این انقلاب به پیروزی برسد. البته ما هزینه سنگینی در این راه دادیم: بیش از ۲۵۰ هزار نفر از جوانان ناب این مملکت که تابه‌حال به شهادت رسیدند، هزینه‌ای است که برای حفظ این نظام و انقلاب دادیم.

من دو سال در کردستان بودم و در کردستان یکجا را پیدا نمی‌کنید که خون یک شهید در آن ریخته نشده باشد. چقدر بچه‌های ما را در کردستان سر بریدند، حتی جلوی عروس خانم‌ها سر بریدند! عروس کومله و دموکرات به حجله نمی‌رفت و می‌گفت از کسانی که اسیر گرفتید برایم قربانی کنید. باوجوداین هزینه‌های سنگین، انقلاب همچنان پیش می‌رود و «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم» .

آیا دشمنی‌ها بعد از پیروزی ایران در جنگ تحمیلی به پایان رسید؟

بعدازاینکه نتوانستند در جنگ تحمیلی موفق شوند، جنگ فرهنگی و بعد هم جنگ اقتصادی را راه انداختند. آمریکایی‌ها گفتند که سنگین‌ترین تحریم‌ها که بی‌سابقه است، بر ایران تحمیل کردیم و حضرت آقا فرمودند: بله، این کار را کردید ولی در این قصه‌ها سنگین‌ترین شکست‌ها را خواهید خورد.

در دهه ۷۰ تهاجم فرهنگی را در کشور کلید زدند. آن زمان ما از خارج کاغذ می‌خریدیم و در بسته‌های کاغذ ما عکس‌های مستهجن چاپ‌شده می‌فرستادند. بچه ۷-۸ ساله آدامس یا لواشک می‌خرید، داخل آن عکس مستهجن بود.

ولی در همین دهه هفتاد شهید حججی‌ها متولد شدند. جوان‌هایی متولد شدند که واقعاً ناب بودند. چه کسی فکر می‌کرد که هسته مقاومت در این منطقه، بتواند بر داعش پیروز شود؟ ولی پیروز شدیم.

امام در زمان جنگ می‌گفتند که جوان‌ها بروید جبهه، جوانان را به جبهه دعوت می‌کردند. حضرت آقا یک‌بار فرمودند که در جریان داعش و سوریه و عراق، حتی جوانان را تشویق هم نکردم-نه تنها دعوت و درخواست نکردم که به جبهه بروند بلکه تشویق هم نکردم- ولی جوان‌ها رفتند و این بساط داعش را جمع کردند.

شما این حرف‌ها را از کسی می‌شنوید که ۲۲ سال از اوایل عمرش را در رژیم شاهنشاهی بوده و خیلی چیزها را آنجا دیده است. و بعد از انقلاب را هم ما دیدیم و انقلاب حرکتی بود که مردم در آن سهیم شدند و کشور بااراده مردم می‌چرخد.

دستاورد امام خمینی(ره) برای کشور چه بود؟

امام خمینی به کشور عزت داد، آبرو داد. آقایی در سخنرانی خود در جواب این سؤال که برجام برای ما چه آورده ، گفت: برجام برای ما آبرو آورد. عجب! یعنی ما تا قبل از برجام عزت نداشتیم! در قرآن کریم آمده است که عزت یک هدیه خدادادی است که خدا به مردم می‌دهد.

«اللّهُمَّ ملِکَ المُلکِ تُؤتی المُلکَ مَن تَشاءُ وتَنزِعُ المُلکَ مِمَّن تَشاءُ وتُعِزُّ مَن تَشاءُ وتُذِلُّ مَن تَشاءُ» یعنی عزت و ذلت دست خداست و خداوند به این مردم عزت داد؛ چون صداقت مردم را دید. اگر برجام به ما عزت داد، پس امام زمان چه می شود؟ پس خود امام خمینی(ره) چه می شود؟ پس شهدا چه می‌شوند؟ این‌ها بودند که به کشور عزت دادند، به مردم عزت دادند، به جامعه اسلامی عزت دادند و یک تحول فرهنگی در کشور ایجاد کردند.

آن روح مسیحایی امام در مردم تحول ایجاد کرد. امام خمینی(ره) در پیامی که به مناسبت پیروزی عملیات فتح المبین در ۱۰ فروردین سال ۶۱ به فرماندهان نظامی نوشت می‌گوید که این فتح و پیروزی به خاطر تحول فرهنگی است که در جوانان ما ایجاد شد، چقدر قشنگ می‌گوید: ما عقب‌ماندگان حیرت‌زدگان و آن سالکان چله نشینان، و آن عالمان و نکته سنجان و آن متفکران و اسلام شناسان و آن روشنفکران و قلم داران و آن فیلسوفان و جهان بینان و آن جامعه شناسان و انسان یابان و آن همه و همه، با چه معیار این معما را حل و این مسئله را تحلیل می‌کنند که از جامعه مسمومی که در هر گوشه آن عفونت رژیم ستم‌شاهی فضا را مسموم نموده بود، بازار و مغازه‌هایش مسموم، خیابان‌ها و خیابان‌ها و گردشگاه‌هایش مسموم، تفریحگاه‌ها و سینماهایش مسموم، مطبوعات و رسانه‌های گروهی‌اش مفتضح و مسموم، وزارتخانه‌ها و اداراتش مسموم، مجلس شورا و دادسراها و دادگاه‌هایش مسموم، مراکز تعلیم و تربیتش از کودکستان تا دانشگاهش مسموم و بدتر از مسموم و فضای حاکم بر سرتاسر کشور مسموم، که هر یک برای مسموم نمودن جوانان و به فساد کشاندن آنان عاملی فعال بود و نونهالان و تازه‌جوانان ما در یک چنین محیطی به جوانی و رشد رسیده بودند که به حسب موازین و عادت باید سرشار از مسمومیت و فساد اخلاق و عقیدت باشند که اگر معلم و مربی اخلاق و مهذب نفوس بخواهد تنها یکی از آن‌ها را با صرف سال‌های طولانی متحول گرداند میسر نگردد، چگونه در ظرف سال‌های معدود از بطن این جامعه و انقلاب که خود نیز اگر معیارهای عادی را حساب کنیم باید کمک به فساد کند، یک همچو جوانان سرشار از معرفت الله و سراپا عاشق لقاءالله و با تمام وجود داوطلب برای شهادت جان‌نثار برای اسلام که پیران هشتادساله سالکان کهن‌سال به جلوه‌ای از آن نرسیده‌اند، بسازد؟ جز دست غیبی و دستگیری الهی و تصرف ربوبی، با چه میزان و معیار می‌توان تحلیل این معما کرد؟

امام خمینی (ره)به ما خودباوری داد و با فرماندهانی که میانگین سن آن‌ها ۲۶ سال بود توانستیم در برابر ژنرال‌های ۴ ستاره آمریکایی، شوروی، انگلیسی، اسرائیلی و حزب بعث عراق، جنگ را اداره کنیم. هسته‌ای را به پیشرفت‌های بلندی رساندیم- هرچند بتون گرفتند و خراب کردند-، سلول‌های بنیادین، ماهواره، کسب رتبه در رقابت‌های علمی و المپیادها، پیشرفت‌های پزشکی، نانو تکنولوژی، هوا فضا، موشکی، سد سازی، ورزش بانوان، شغل و تحصیل بانوان و در خلاقیت و نوآوری و ... پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم.

دستاوردهای ملموس انقلاب برای مردم چه بود؟

واقعاً اگر به این جوان‌ها میدان داده شود چه‌کارهای بزرگی که نمی‌کنند؟ در جنگ، ۳ سال از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌کردیم، مواضع صدامیان بعثی را با همین هواپیماهای کوچک تصویربرداری می‌کردیم؛ این‌ها را همین جوانانی که از دانشگاه به جبهه می‌آمدند درست می‌کردند.

یکی از نعمت‌هایی که این انقلاب داشت این بود که راه رشد جوان‌ها باز شد. خداوند متعال در آیه ۴۱ سوره حج می‌فرماید : «الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ » در نگاه خدایی، هرکس در کشوری حکومت را به دست بگیرد، باید اول‌ازهمه بندگان را به سمت عبودیت خدا ببرد. نماز امروز در کشور ما با نماز پیش از انقلاب، اصلاً قابل‌مقایسه نیست. اعتکافی که جوانان دارند، فرایض دینی که انجام می‌دهند، اهمیتی که قرآن در کشور ما پیدا کرده-مسابقات قرآنی، حفظ قرآن-، روح شکست‌ناپذیری که بر مردم و جوانان ما حاکم است، از نعمت‌های انقلاب است.

وارد تحولاتی که از طریق کار در وزارتخانه‌ها و .. که در زندگی مردم ایجادشده، نمی‌شویم مسائلی چون کشاورزی، مخابرات، بهداشت و ... که خودش جای بحث زیادی دارد.

تحولات عجیبی با پیروزی انقلاب در زندگی مردم ایجاد شد که مردم باید قدر این نعمت‌های خدایی را بدانند. در رژیم گذشته و در این کشور، چند شهر بزرگ بود که گاز کشی شده بود؟ حتی شهرهای کوچک و روستاها و بخش‌ها هم نه، فقط شهرهای بزرگ، کدام‌یک گاز کشی شده بود؟ الآن ۹۰ درصد از روستاهای ما گاز کشی دارند، جاده دارند. چقدر از روستاهای ما جاده داشت؟ چقدر اتوبان و بزرگراه داشتیم؟ چند تا سد داشتیم؟ امکانات مخابراتی ما چقدر بود؟ و ...

مضاف بر اینکه در رژیم گذشته، سال ۵۳، نفت را ۳۶ دلار می‌فروختیم. ۵۳ دلار در ۴۴ سال پیش را با امروز مقایسه کنید. آن‌قدر درآمد زیاد بود که شاه و دار و دسته‌اش نمی‌دانستند با آنچه کنند و می‌رفتند در جزیره کیش با آن قمار بارزی می‌کردند. اگر همان پول‌ها، آن روز در کشور خرج شده بود، چقدر زندگی مردم متحول می‌شد؟ ما جنگ را با بشکه‌ای ۷ دلار اداره کردیم. الآن نفت را ۵۰-۶۰ دلار می‌فروشیم که در مقایسه باقیمت نفت در سال ۵۳، خیلی ناچیز است ولی کشور اداره می‌شود.

دستاوردهای فرهنگی انقلاب چه بود؟

یکی از دستاوردهای انقلاب این بود که امام خمینی(ره) گفتند که تمام مسئولین رده یک و دو در مملکت باید منتخب مردم باشند. الآن اولین شخص مملکت که مقام معظم رهبری هستند، به‌طور غیرمستقیم منتخب مردم‌اند؛ مردم خبرگان را تعیین کردند و خبرگان ایشان را. رئیس‌جمهور به‌صورت مستقیم منتخب مردم است. نمایندگان مجلس به‌صورت مستقیم منتخب مردم‌اند. نمایندگان خبرگان به صورت مستقیم با رأی مردم انتخاب شدند. اعضای شورای شهر به‌صورت مستقیم، منتخب مردم‌اند. وزرا به‌صورت غیرمستقیم منتخب مردم‌اند.

واقعاً نعمت بزرگی است که همه مسئولین توسط مردم انتخاب می‌شوند؛ یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب، ترسیم استراتژی دفاعی کشور است. ایران، ازنظر قدرت دفاعی به مرحله‌ای رسیده که قدرت‌ها می‌دانند که هیچ‌کدام به‌تنهایی و حتی در همکاری با یکدیگر، نمی‌توانند با ایران وارد جنگ نظامی شوند و شکست نخورند.

بسیج، بیش از ۲۰ میلیون نیروی سازمان‌دهی شده و آموزش‌دیده، دارد. خیلی از این افراد کسانی هستند که در جنگ حضور داشتند، فرماندهی کردند، فرمانده محور، گردان و یا گروهان بودند. سپاه امروز ما با گذشته قابل‌مقایسه نیست. ما امروز یک ارتش قدرتمند داریم؛ یک سپاه فعال و قوی داریم؛ یک بسیج آماده‌به‌کار داریم؛ که به مردم امنیت و آرامش می‌دهد.

ما استراتژی نبرد متقارن را تعریف کردیم. از جنبش‌های آزادی‌بخش، دفاع می‌کنیم. هسته‌های مقاومت حزب‌الله در کشورهای منطقه تشکیل‌شده؛ امروز در عراق و  سوریه و لبنان و فلسطین و بحرین و یمن و افغانستان و پاکستان، بسیج تشکیل‌شده است؛ فاطمیون، زینبیون، حشد الشعبی هستند.یک قدرت عظیم مردمی در منطقه ایجادشده که خواب را از ابرقدرت‌ها گرفته است. این برکت انقلاب اسلامی است که به هرکجا نگاه می‌کنیم، بسیج را می‌بینیم.

آن‌کسانی که تا نزدیکی قبر حضرت زینب آمدند-داعشی های کثیف- ۸۵% خاک سوریه را اشغال کردند. داعشی که رو به حرم حضرت زینب(س) داد زد و گفت: زینب ما آمدیم، دیگر جای تو اینجا نیست. اگر قدرت پیدا می‌کردند، قبر حضرت زینب(س) را هم خراب می‌کردند،مثل آثار دیگری که در سوریه خراب کردند. قدرت و تفکر بسیجی موجب شکست آن‌ها شد و این‌که مقاومت، شرط پیروزی یک کشور است. انقلاب اسلامی این را ثابت کرده که اگر مردم مقاومت کنند قطعاً پیروز می‌شوند.

حرکت‌هایی که امروز در منطقه به‌عنوان بیداری اسلامی شکل می‌گیرد هم الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است؟

امروز ملت‌ها بیدار شدند. هدفی که امام خمینی(ره) داشتند و فرمودند که انقلاب سه مرحله دارد و ابتدا شاه را بیرون می‌کنیم، بعد بیداری جهان اسلام را انجام می‌دهیم؛ این دو مرحله انجام‌شده و ما امروز در مرحله سوم هستیم و زمینه‌های ظهور فراهم می‌شود.

آن روزی که امام گفتند که شاه باید بساطش را جمع کند و از این کشور برود، خیلی‌ها به او خندیدند! فکر می‌کردند چنین چیزی، غیرممکن است.روزی که امام فرمودند اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود، باز خیلی‌ها خندیدند. امام فرمودند که ما می‌خواهیم قدس را آزاد کنیم ولی بدون آزادی کربلا نمی‌توانیم. این در حالی بود که ۵ استان ما دست صدامیان بود و این حرف امام برای خیلی‌ها غیرقابل‌باور بود.

زمانی امام خمینی(ره) این حرف را زد که ما باید برای آزادی قدس، ۲۵۰۰ کیلومتر راه می‌رفتیم. امروز نه‌تنها ۵ استان خود را آزاد کردیم، نه‌تنها عراق و سوریه را آزاد کردیم، بلکه به ۸۰ کیلومتری بیت‌المقدس رسیدیم. اسرائیلی که می‌گفت: حدود مملکت اسرائیل از نیل تا فرات است، الآن در محل کوچکی بین فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و ایران محاصره‌شده است. زمانش که برسد و فرمان صادر شود، بساط اسرائیل جمع می‌شود و آنجاست که صداقتمان را به خداوند ثابت می‌کنیم؛ خداوند هم پرده غیبت را کنار می‌زند.

زمانی که حضرت آقا به اسرائیلی‌ها گفتند که شما ۲۵ سال آینده را نمی‌بینید؛ برای خیلی‌ها سنگین بود. ولی الآن می‌بینیم که همه شرایط آماده‌شده برای نابودی اسرائیل.

زمانی که فرمان داده شود، آن‌چنان باران موشک بر سر صهیونیست‌های خون‌آشام ریخته می‌شود که اثری از آن باقی نماند.

بنابراین انقلاب اسلامی نقش بزرگی درزمینهٔ سازی ظهور دارد؟

این واقعیت است که امروز ملت‌ها بیدار شدند و جهان برای ظهور آماده می‌شود. اگر ۵۰ سال پیش در کشورهای دیگر می‌گفتیم: حسین(ع) و امام زمان(عج) کسی آن‌ها را نمی‌شناخت اما الآن بزرگان دنیا درباره آن‌ها کتاب می‌نویسند. خود صهیونیست‌ها درباره امام زمان(عج) مطالعات دارند و فیلم می‌سازند.

الآن به‌جرئت می‌شود گفت که اکثر مردم دنیا، امام حسین(ع) را می‌شناسند. این حرکت اربعین مخفی و پنهان نمی‌شود. بیش از ۷۰% مردم دنیا امام زمان(عج) را می‌شناسند و چون در اعتقادات تمام طوایف دنیا، منجی وجود دارد و همه مردم دنیا معتقدند که یک روزی خداوند متعال منجی را خواهد فرستاد- روی اسم و شخص اختلاف داریم-  لذا ست که زمینه‌ها برای ظهور فراهم می‌شود.

از سوی دیگر با ظلمی که آمریکا و کشورهای استکباری به مردم می‌کنند، جان مردم به لبشان رسیده است. مردم به‌شدت تشنه عدالت‌اند، منتظرند که زیر پرچم منجی بروند و نجات پیدا کنند. مردم دنبال عدالت و قسط و به دشت دنبال مبارزه با فقر و فساد و تبعیض‌اند.

« وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ» به دست امام رحمه‌الله علیه و به‌وسیله انقلاب اسلامی، زمینه این وعده خداوند- وعده‌ای که حتماً محقق خواهد شد- آماده‌شده است.

سخن آخر؟

امیدواریم که بلافاصله بعدازاینکه جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب را گرفتیم، خداوند هم عنایت کند و بقیه دوران غیبت را به مسلمانان ببخشد؛ پرده غیبت را کنار بزند و چشمان ما به جمال مبارکش روشن شود، چراکه گفته‌شده، خون شهدا زمینه‌ساز ظهور است.

انتهای پیام/

,

آنچه پیش روست، گفتگوی دیار آفتاب با  سید باقر تقوی رئیس شورای نظارت بر انتخابات استان مرکزی درباره بخشی از دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی است.

,

, ,

چهل‌سالگی نشانه چیست؟

, چهل‌سالگی نشانه چیست؟,

چهلمین سال سن کمال و بلوغ است، انقلاب اسلامی ایران به حد کمال و بلوغ خود می‌رسد. دو سه صفحه از کتاب قطور انقلاب را باهم ورق می‌زنیم.

,

امام بزرگوار(ره) فرمودند که انقلاب ما سه مرحله دارد، در مرحله اول نظام شاهنشاهی را از ایران جمع می‌کنیم، در مرحله دوم کشورهای اسلامی را بیدار می‌کنیم و نسبت به وضعیتشان آگاه می‌کنیم و مرحله سوم مرحله زمینه‌سازی ظهور و آماده‌سازی جهان خواهد بود.

,

به‌عنوان فردی که پیش از انقلاب را هم دیده، ترسیم شما از آن دوران برای جوانان چیست؟

, به‌عنوان فردی که پیش از انقلاب را هم دیده، ترسیم شما از آن دوران برای جوانان چیست؟,

وضعیت کشور ما به‌هیچ‌وجه خوب نبود، در مقایسه بااینکه ایران کشور مسلمان و صاحب منابع زیادی هست و باید مردم آن در رفاه و آسایش باشند ولی وضعیت کشور اصلاً خوب نبود. صحنه داخلی کشور ما صحنه بسیار ناراحت‌کننده‌ای بود. در آن زمان دین در حاشیه بود و اگر دانشجویی می‌خواست که در دانشگاه نماز بخواند باید کنج خلوتی پیدا می‌کرد که کسی نمازخواندن او را نبیند.

,

در آن زمان فرهنگ کثیف آمریکایی بر کشور حاکم بود که غیر از به لجن کشاندن جوانان و فاسد کردن جوانان و  مشغول کردن جوانان به مسائل بیهوده و بی‌اساس کار دیگری نمی کرد. اگر حرکتی بود و یا نشانه های مثبتی در جوانها دیده می شد به واسطه خمیر مایه های خانوادگی و یا ویژگی های فردی آن‌ها بود. جریانی که در کشور فعال بود، جریانی نبود که جوان را به سمت سلامت، رشد، پیشرفت و تشویق در پیمودن مدارج علمی و امثالهم بکشاند.

,

از طرفی تفکرات کمونیستی و سوسیالیستی هم در بین جوان‌ها بود. مخصوصاً در دانشگاه‌ها حزب توده فعال بود، جریانات کمونیستی فعال بودند. در آن دوران دین را به‌عنوان افیون توده‌ها معرفی می‌کردند و می‌گفتند که دین نمی‌تواند یک جریان انقلابی و فعال را در کشور اداره کند.

,

انقلاب اسلامی چه تغییری در وضعیت مردم ایجاد کرد؟

, انقلاب اسلامی چه تغییری در وضعیت مردم ایجاد کرد؟,

اما انقلاب اسلامی همه این تفکرات را بر باد داد. امام خمینی(ره) آمدند و  انقلاب خود را در سال ۴۱ با توکل به خداوند متعال و وحدتی که به‌مرور بین مردم ایجاد کردند، بنا نهادند. ایدئولوژی امام خمینی(ره) بر پایه اسلام ناب محمدی(ص) بود که  نگاه و عقیده اسلام ناب بیمه‌کننده جریان‌های انقلابی است.

,

امام خمینی(ره) با توکل بر خدا و وحدت و پشتیبانی مردم از ایشان ثابت کردند که ملت‌ها شکست‌ناپذیرند به شرطی که همه یک هدف را دنبال کنند. همچنین قدرت‌هایی که به‌ظاهر خود را قدرت بزرگ دنیا می‌دانند، در مقابل اراده ملت‌ها یک قدرت پوشالی بیش نیستند. امام خمینی(ره) بارها فرمودند که اگر ما خدا را یاری کنیم و  دین خدا را یاری کنیم، قطعاً یاری خدا به‌سوی ما خواهد آمد و ما قطعاً پیروز می‌شویم. همچنین پیامبر مکرم اسلام(ص) فرمودند که ملک و حکومت و سلطنت ممکن است با کفر پایدار بماند-مثلا در مملکتی حاکمی باشد  که خداپرست نباشد ولی به مردم خودش خدمت می‌کند و زحمت می‌کشد؛ خداوند متعال این حکومت را تائید می‌کند- اما حکومتی که بر اساس ظلم و ستم باشد قطعاً پایدار نمی‌ماند. لذا در طول تاریخ، حکومت‌هایی که ظالمانه بودن، عاقبت‌به‌خیر نشدند و نابود شدند؛ نظام شاهنشاهی از این دسته بود و امروز، نظام ستمگر آمریکا هم همین‌طور است.

,

مقام معظم رهبری اخیراً چندین بار تکرار کردند که حکومت آمریکا روبه افول است چون اساس آن بر ظلم است. وقتی ظلم به وجود آمد، در کنارش مظلوم خلق می‌شود، خداوند هم آه مظلوم را مستجاب می‌کند و قطعاً پایه‌های چنین حکومتی را می‌پوساند و نابود می‌کند.

,

چه وقایعی منجر به شکل‌گیری انقلاب در سطح گسترده شد؟

, چه وقایعی منجر به شکل‌گیری انقلاب در سطح گسترده شد؟,

وقتی امام خمینی(ره) انقلاب خود را شروع کردند، دشمنان خیلی تلاش کردند که این انقلاب به نتیجه نرسد.  خیلی گذرا به این وقایع اشاره می‌کنیم: قضیه مدرسه فیضیه و به شهادت رساندن طلبه‌ها و آتش زدن حجره و پایین انداختن آن سید بزرگوار از پشت‌بام، ۱۵ خرداد در ورامین و قم و ... که حدود ۱۵ هزار نفر را در ۱۵ خرداد ۴۲ به شهادت رساندند، خود امام را زندانی، محاصره و تبعید کردند. همچنین شاگردان امام را محاصره و تبعید کردند یا افرادی مثل آیت‌الله سعیدی، آیت‌الله غفاری و بزرگان دیگر را به شهادت رساندند. خفقان عجیبی را در دانشگاه‌ها به وجود آوردند و نه‌تنها رشد علمی اتفاق نمی‌افتاد و از طرح‌ها حمایت نمی‌شد، بلکه از پیشرفت‌ها جلوگیری می‌کردند. این را مقایسه کنید با تأکیدات امام و مقام معظم رهبری در طی این ۴۰ سال به استفاده از توان جوان‌ها، و گفتند که جوان‌ها می‌توانند گره‌های کشور را باز کنند.؛ اما متأسفانه در آن دوران این‌طور نبود. دانشگاه بود ولی دانشگاهی در خدمت انگلیس و آمریکا بود و اگر کسی استعدادی داشت، او را جذب می‌کردند و در خارج از کشور از او استفاده می‌کردند.

,

در آن دوران از پیشرفت کشور تبلیغات دروغین می‌کردند. زمانی که کارتر به ایران آمد گفت: ایران جزیره ثبات در منطقه است و تعریف‌های بی‌خودی از شاه و دستاوردهایش، ولی ما که شاهد بودیم، می‌دیدیم که کشور واقعاً مشکل دارد.

,

امام خمینی (ره) خستگی‌ناپذیر، انقلاب را دنبال کردند و فرمودند که ما باید به تکلیف شرعی خود عمل کنیم. هم امام و هم مردم در راه انقلاب هزینه دادند. امام خمینی (ره) فرزند خود آ سید مصطفی را دادند، آسید مصطفایی که کرسی درسش در حوزه علمیه نجف، شلوغ‌ترین کرسی درس بود و به تعبیر حضرت امام، مصطفی امید آینده اسلام بود؛ یعنی می‌توانست بعد از امام، مردم را به سمت جریان انقلابی هدایت کند.

,

متأسفانه ایشان را در تاریخ ۱ آبان سال ۵۶ به طرز مشکوکی، به شهادت رساندند و امام که انقلاب را شروع کرد، اولین کسی بود که در این راه هزینه داد. علاوه بر زحماتی که در این راه کشید، زندان رفت، شکنجه‌های سختی را تحمل کرد، در محاصره و تبعید بود، در شرایط سخت ۱۴ سال در نجف زندگی کرد، خودش هزینه داد که فرداها که مردم هم فرزند می‌دهند، در پیروی از رهبری باشد که خودش اول از همه فرزندش را داده است.

,

نظام شاهنشاهی در برابر جنبش‌های مردمی چه عکس‌العملی نشان داد؟

, نظام شاهنشاهی در برابر جنبش‌های مردمی چه عکس‌العملی نشان داد؟,

قیام ۱۹ دی‌ماه ۵۶، در قم اتفاق افتاد. سپس این حرکت‌های خودجوش مردمی، یکی پس از دیگری اتفاق افتاد. نظام شاهنشاهی مجبور شد در ۱۲ شهر ایران، حکومت‌نظامی تشکیل بدهد و کشتارهای زیادی اتفاق افتاد. مردم در ۱۷ شهریور مرگ بر شاه می‌گفتند و اعلام می‌کردند که نظام شاهنشاهی را نمی‌خواهند و آن کشتار وحشیانه اتفاق افتاد.

,

۱۳ آبان را جلوی دانشگاه ایجاد کردند. در تمام شهرهای ایران کشتارهای زیادی اتفاق افتاد. برای اینکه جلوی انقلاب را بگیرند، دولت نظامی را روی کار آوردند. دولت آشتی ملی بختیار را برای همین آوردند و تلاش‌های دیگری که این انقلاب به پیروزی نرسد. در اینجا محمدرضا مجبور شد و او را از ایران بردند. ژنرال هایزر شخصاً به ایران آمد تا محمدرضا را به خارج از کشور بفرستد.

,

چرا پهلوی بااینکه حمایت آمریکا را هم با خود داشت نتوانست بر مردم پیروز شود؟

, چرا پهلوی بااینکه حمایت آمریکا را هم با خود داشت نتوانست بر مردم پیروز شود؟,

خانم رایس در مصاحبه‌ای می‌گوید: ما کمیسیونی تشکیل دادیم، از وزارت خارجه، از نخبگان وزارت خارجه و متفکرین سیاسی وزارت خارجه و سازمان جاسوسی آمریکا و .. که بررسی کنند که چرا در این چند سال، هر توطئه و حیله علیه جمهوری اسلامی، با شکست روبه‌رو می‌شود.

,

جواب این است: همان‌طور که حضرت امام بارها گفتند و چند بار هم مقام معظم رهبری تأکید داشتند، خداوند متعال اراده کرده که این انقلاب به سرمنزل مقصود برسد. اگر غیرازاین باشد، آن‌قدر در طول۴۰ سال انقلاب حوادث داریم که هر یک از آن‌ها می‌تواند یک انقلاب را به نابودی و شکست بکشاند.اما امام خمینی(ره) در سال ۵۸ و شرایطی که ما درنهایت ضعف بودیم، فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

,

کدام حوادث انقلاب را تهدیدی برای حفظ نظام بود؟

, کدام حوادث انقلاب را تهدیدی برای حفظ نظام بود؟,

در این چهل سال، صدها، بلکه هزاران توطئه کردند: قصه کردستان، قصه گنبد، قصه خلق ترک، قصه خلق عرب، قصه خلق بلوچ، جریاناتی که منافقین در سال ۶۰ به وجود آوردند، کودتای نوژه، تبدیل سفارت آمریکا به لانه جاسوسی، حمله آمریکا به طبس، تهدید نظامی آمریکا، تحریم اقتصادی آمریکا و نهایت جنگ تحمیلی و بعدازآن هم توطئه‌ها و فتنه‌های دیگر که ایجاد کردند.

,

همه این‌ها حاکی از این است که دشمنان کار خود را کردند ولی خداوند اراده کرده که این انقلاب به پیروزی برسد. البته ما هزینه سنگینی در این راه دادیم: بیش از ۲۵۰ هزار نفر از جوانان ناب این مملکت که تابه‌حال به شهادت رسیدند، هزینه‌ای است که برای حفظ این نظام و انقلاب دادیم.

,

من دو سال در کردستان بودم و در کردستان یکجا را پیدا نمی‌کنید که خون یک شهید در آن ریخته نشده باشد. چقدر بچه‌های ما را در کردستان سر بریدند، حتی جلوی عروس خانم‌ها سر بریدند! عروس کومله و دموکرات به حجله نمی‌رفت و می‌گفت از کسانی که اسیر گرفتید برایم قربانی کنید. باوجوداین هزینه‌های سنگین، انقلاب همچنان پیش می‌رود و «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم» .

,

آیا دشمنی‌ها بعد از پیروزی ایران در جنگ تحمیلی به پایان رسید؟

, آیا دشمنی‌ها بعد از پیروزی ایران در جنگ تحمیلی به پایان رسید؟,

بعدازاینکه نتوانستند در جنگ تحمیلی موفق شوند، جنگ فرهنگی و بعد هم جنگ اقتصادی را راه انداختند. آمریکایی‌ها گفتند که سنگین‌ترین تحریم‌ها که بی‌سابقه است، بر ایران تحمیل کردیم و حضرت آقا فرمودند: بله، این کار را کردید ولی در این قصه‌ها سنگین‌ترین شکست‌ها را خواهید خورد.

,

در دهه ۷۰ تهاجم فرهنگی را در کشور کلید زدند. آن زمان ما از خارج کاغذ می‌خریدیم و در بسته‌های کاغذ ما عکس‌های مستهجن چاپ‌شده می‌فرستادند. بچه ۷-۸ ساله آدامس یا لواشک می‌خرید، داخل آن عکس مستهجن بود.

,

ولی در همین دهه هفتاد شهید حججی‌ها متولد شدند. جوان‌هایی متولد شدند که واقعاً ناب بودند. چه کسی فکر می‌کرد که هسته مقاومت در این منطقه، بتواند بر داعش پیروز شود؟ ولی پیروز شدیم.

,

امام در زمان جنگ می‌گفتند که جوان‌ها بروید جبهه، جوانان را به جبهه دعوت می‌کردند. حضرت آقا یک‌بار فرمودند که در جریان داعش و سوریه و عراق، حتی جوانان را تشویق هم نکردم-نه تنها دعوت و درخواست نکردم که به جبهه بروند بلکه تشویق هم نکردم- ولی جوان‌ها رفتند و این بساط داعش را جمع کردند.

,

شما این حرف‌ها را از کسی می‌شنوید که ۲۲ سال از اوایل عمرش را در رژیم شاهنشاهی بوده و خیلی چیزها را آنجا دیده است. و بعد از انقلاب را هم ما دیدیم و انقلاب حرکتی بود که مردم در آن سهیم شدند و کشور بااراده مردم می‌چرخد.

,

دستاورد امام خمینی(ره) برای کشور چه بود؟

, دستاورد امام خمینی(ره) برای کشور چه بود؟,

امام خمینی به کشور عزت داد، آبرو داد. آقایی در سخنرانی خود در جواب این سؤال که برجام برای ما چه آورده ، گفت: برجام برای ما آبرو آورد. عجب! یعنی ما تا قبل از برجام عزت نداشتیم! در قرآن کریم آمده است که عزت یک هدیه خدادادی است که خدا به مردم می‌دهد.

,

«اللّهُمَّ ملِکَ المُلکِ تُؤتی المُلکَ مَن تَشاءُ وتَنزِعُ المُلکَ مِمَّن تَشاءُ وتُعِزُّ مَن تَشاءُ وتُذِلُّ مَن تَشاءُ» یعنی عزت و ذلت دست خداست و خداوند به این مردم عزت داد؛ چون صداقت مردم را دید. اگر برجام به ما عزت داد، پس امام زمان چه می شود؟ پس خود امام خمینی(ره) چه می شود؟ پس شهدا چه می‌شوند؟ این‌ها بودند که به کشور عزت دادند، به مردم عزت دادند، به جامعه اسلامی عزت دادند و یک تحول فرهنگی در کشور ایجاد کردند.

,

آن روح مسیحایی امام در مردم تحول ایجاد کرد. امام خمینی(ره) در پیامی که به مناسبت پیروزی عملیات فتح المبین در ۱۰ فروردین سال ۶۱ به فرماندهان نظامی نوشت می‌گوید که این فتح و پیروزی به خاطر تحول فرهنگی است که در جوانان ما ایجاد شد، چقدر قشنگ می‌گوید: ما عقب‌ماندگان حیرت‌زدگان و آن سالکان چله نشینان، و آن عالمان و نکته سنجان و آن متفکران و اسلام شناسان و آن روشنفکران و قلم داران و آن فیلسوفان و جهان بینان و آن جامعه شناسان و انسان یابان و آن همه و همه، با چه معیار این معما را حل و این مسئله را تحلیل می‌کنند که از جامعه مسمومی که در هر گوشه آن عفونت رژیم ستم‌شاهی فضا را مسموم نموده بود، بازار و مغازه‌هایش مسموم، خیابان‌ها و خیابان‌ها و گردشگاه‌هایش مسموم، تفریحگاه‌ها و سینماهایش مسموم، مطبوعات و رسانه‌های گروهی‌اش مفتضح و مسموم، وزارتخانه‌ها و اداراتش مسموم، مجلس شورا و دادسراها و دادگاه‌هایش مسموم، مراکز تعلیم و تربیتش از کودکستان تا دانشگاهش مسموم و بدتر از مسموم و فضای حاکم بر سرتاسر کشور مسموم، که هر یک برای مسموم نمودن جوانان و به فساد کشاندن آنان عاملی فعال بود و نونهالان و تازه‌جوانان ما در یک چنین محیطی به جوانی و رشد رسیده بودند که به حسب موازین و عادت باید سرشار از مسمومیت و فساد اخلاق و عقیدت باشند که اگر معلم و مربی اخلاق و مهذب نفوس بخواهد تنها یکی از آن‌ها را با صرف سال‌های طولانی متحول گرداند میسر نگردد، چگونه در ظرف سال‌های معدود از بطن این جامعه و انقلاب که خود نیز اگر معیارهای عادی را حساب کنیم باید کمک به فساد کند، یک همچو جوانان سرشار از معرفت الله و سراپا عاشق لقاءالله و با تمام وجود داوطلب برای شهادت جان‌نثار برای اسلام که پیران هشتادساله سالکان کهن‌سال به جلوه‌ای از آن نرسیده‌اند، بسازد؟ جز دست غیبی و دستگیری الهی و تصرف ربوبی، با چه میزان و معیار می‌توان تحلیل این معما کرد؟

,

امام خمینی (ره)به ما خودباوری داد و با فرماندهانی که میانگین سن آن‌ها ۲۶ سال بود توانستیم در برابر ژنرال‌های ۴ ستاره آمریکایی، شوروی، انگلیسی، اسرائیلی و حزب بعث عراق، جنگ را اداره کنیم. هسته‌ای را به پیشرفت‌های بلندی رساندیم- هرچند بتون گرفتند و خراب کردند-، سلول‌های بنیادین، ماهواره، کسب رتبه در رقابت‌های علمی و المپیادها، پیشرفت‌های پزشکی، نانو تکنولوژی، هوا فضا، موشکی، سد سازی، ورزش بانوان، شغل و تحصیل بانوان و در خلاقیت و نوآوری و ... پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم.

,

دستاوردهای ملموس انقلاب برای مردم چه بود؟

, دستاوردهای ملموس انقلاب برای مردم چه بود؟,

واقعاً اگر به این جوان‌ها میدان داده شود چه‌کارهای بزرگی که نمی‌کنند؟ در جنگ، ۳ سال از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌کردیم، مواضع صدامیان بعثی را با همین هواپیماهای کوچک تصویربرداری می‌کردیم؛ این‌ها را همین جوانانی که از دانشگاه به جبهه می‌آمدند درست می‌کردند.

,

یکی از نعمت‌هایی که این انقلاب داشت این بود که راه رشد جوان‌ها باز شد. خداوند متعال در آیه ۴۱ سوره حج می‌فرماید : «الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ » در نگاه خدایی، هرکس در کشوری حکومت را به دست بگیرد، باید اول‌ازهمه بندگان را به سمت عبودیت خدا ببرد. نماز امروز در کشور ما با نماز پیش از انقلاب، اصلاً قابل‌مقایسه نیست. اعتکافی که جوانان دارند، فرایض دینی که انجام می‌دهند، اهمیتی که قرآن در کشور ما پیدا کرده-مسابقات قرآنی، حفظ قرآن-، روح شکست‌ناپذیری که بر مردم و جوانان ما حاکم است، از نعمت‌های انقلاب است.

,

وارد تحولاتی که از طریق کار در وزارتخانه‌ها و .. که در زندگی مردم ایجادشده، نمی‌شویم مسائلی چون کشاورزی، مخابرات، بهداشت و ... که خودش جای بحث زیادی دارد.

,

تحولات عجیبی با پیروزی انقلاب در زندگی مردم ایجاد شد که مردم باید قدر این نعمت‌های خدایی را بدانند. در رژیم گذشته و در این کشور، چند شهر بزرگ بود که گاز کشی شده بود؟ حتی شهرهای کوچک و روستاها و بخش‌ها هم نه، فقط شهرهای بزرگ، کدام‌یک گاز کشی شده بود؟ الآن ۹۰ درصد از روستاهای ما گاز کشی دارند، جاده دارند. چقدر از روستاهای ما جاده داشت؟ چقدر اتوبان و بزرگراه داشتیم؟ چند تا سد داشتیم؟ امکانات مخابراتی ما چقدر بود؟ و ...

,

مضاف بر اینکه در رژیم گذشته، سال ۵۳، نفت را ۳۶ دلار می‌فروختیم. ۵۳ دلار در ۴۴ سال پیش را با امروز مقایسه کنید. آن‌قدر درآمد زیاد بود که شاه و دار و دسته‌اش نمی‌دانستند با آنچه کنند و می‌رفتند در جزیره کیش با آن قمار بارزی می‌کردند. اگر همان پول‌ها، آن روز در کشور خرج شده بود، چقدر زندگی مردم متحول می‌شد؟ ما جنگ را با بشکه‌ای ۷ دلار اداره کردیم. الآن نفت را ۵۰-۶۰ دلار می‌فروشیم که در مقایسه باقیمت نفت در سال ۵۳، خیلی ناچیز است ولی کشور اداره می‌شود.

,

دستاوردهای فرهنگی انقلاب چه بود؟

, دستاوردهای فرهنگی انقلاب چه بود؟,

یکی از دستاوردهای انقلاب این بود که امام خمینی(ره) گفتند که تمام مسئولین رده یک و دو در مملکت باید منتخب مردم باشند. الآن اولین شخص مملکت که مقام معظم رهبری هستند، به‌طور غیرمستقیم منتخب مردم‌اند؛ مردم خبرگان را تعیین کردند و خبرگان ایشان را. رئیس‌جمهور به‌صورت مستقیم منتخب مردم است. نمایندگان مجلس به‌صورت مستقیم منتخب مردم‌اند. نمایندگان خبرگان به صورت مستقیم با رأی مردم انتخاب شدند. اعضای شورای شهر به‌صورت مستقیم، منتخب مردم‌اند. وزرا به‌صورت غیرمستقیم منتخب مردم‌اند.

,

واقعاً نعمت بزرگی است که همه مسئولین توسط مردم انتخاب می‌شوند؛ یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب، ترسیم استراتژی دفاعی کشور است. ایران، ازنظر قدرت دفاعی به مرحله‌ای رسیده که قدرت‌ها می‌دانند که هیچ‌کدام به‌تنهایی و حتی در همکاری با یکدیگر، نمی‌توانند با ایران وارد جنگ نظامی شوند و شکست نخورند.

,

بسیج، بیش از ۲۰ میلیون نیروی سازمان‌دهی شده و آموزش‌دیده، دارد. خیلی از این افراد کسانی هستند که در جنگ حضور داشتند، فرماندهی کردند، فرمانده محور، گردان و یا گروهان بودند. سپاه امروز ما با گذشته قابل‌مقایسه نیست. ما امروز یک ارتش قدرتمند داریم؛ یک سپاه فعال و قوی داریم؛ یک بسیج آماده‌به‌کار داریم؛ که به مردم امنیت و آرامش می‌دهد.

,

ما استراتژی نبرد متقارن را تعریف کردیم. از جنبش‌های آزادی‌بخش، دفاع می‌کنیم. هسته‌های مقاومت حزب‌الله در کشورهای منطقه تشکیل‌شده؛ امروز در عراق و  سوریه و لبنان و فلسطین و بحرین و یمن و افغانستان و پاکستان، بسیج تشکیل‌شده است؛ فاطمیون، زینبیون، حشد الشعبی هستند.یک قدرت عظیم مردمی در منطقه ایجادشده که خواب را از ابرقدرت‌ها گرفته است. این برکت انقلاب اسلامی است که به هرکجا نگاه می‌کنیم، بسیج را می‌بینیم.

,

آن‌کسانی که تا نزدیکی قبر حضرت زینب آمدند-داعشی های کثیف- ۸۵% خاک سوریه را اشغال کردند. داعشی که رو به حرم حضرت زینب(س) داد زد و گفت: زینب ما آمدیم، دیگر جای تو اینجا نیست. اگر قدرت پیدا می‌کردند، قبر حضرت زینب(س) را هم خراب می‌کردند،مثل آثار دیگری که در سوریه خراب کردند. قدرت و تفکر بسیجی موجب شکست آن‌ها شد و این‌که مقاومت، شرط پیروزی یک کشور است. انقلاب اسلامی این را ثابت کرده که اگر مردم مقاومت کنند قطعاً پیروز می‌شوند.

,

حرکت‌هایی که امروز در منطقه به‌عنوان بیداری اسلامی شکل می‌گیرد هم الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است؟

, حرکت‌هایی که امروز در منطقه به‌عنوان بیداری اسلامی شکل می‌گیرد هم الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است؟,

امروز ملت‌ها بیدار شدند. هدفی که امام خمینی(ره) داشتند و فرمودند که انقلاب سه مرحله دارد و ابتدا شاه را بیرون می‌کنیم، بعد بیداری جهان اسلام را انجام می‌دهیم؛ این دو مرحله انجام‌شده و ما امروز در مرحله سوم هستیم و زمینه‌های ظهور فراهم می‌شود.

,

آن روزی که امام گفتند که شاه باید بساطش را جمع کند و از این کشور برود، خیلی‌ها به او خندیدند! فکر می‌کردند چنین چیزی، غیرممکن است.روزی که امام فرمودند اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود، باز خیلی‌ها خندیدند. امام فرمودند که ما می‌خواهیم قدس را آزاد کنیم ولی بدون آزادی کربلا نمی‌توانیم. این در حالی بود که ۵ استان ما دست صدامیان بود و این حرف امام برای خیلی‌ها غیرقابل‌باور بود.

,

زمانی امام خمینی(ره) این حرف را زد که ما باید برای آزادی قدس، ۲۵۰۰ کیلومتر راه می‌رفتیم. امروز نه‌تنها ۵ استان خود را آزاد کردیم، نه‌تنها عراق و سوریه را آزاد کردیم، بلکه به ۸۰ کیلومتری بیت‌المقدس رسیدیم. اسرائیلی که می‌گفت: حدود مملکت اسرائیل از نیل تا فرات است، الآن در محل کوچکی بین فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و ایران محاصره‌شده است. زمانش که برسد و فرمان صادر شود، بساط اسرائیل جمع می‌شود و آنجاست که صداقتمان را به خداوند ثابت می‌کنیم؛ خداوند هم پرده غیبت را کنار می‌زند.

,

زمانی که حضرت آقا به اسرائیلی‌ها گفتند که شما ۲۵ سال آینده را نمی‌بینید؛ برای خیلی‌ها سنگین بود. ولی الآن می‌بینیم که همه شرایط آماده‌شده برای نابودی اسرائیل.

,

زمانی که فرمان داده شود، آن‌چنان باران موشک بر سر صهیونیست‌های خون‌آشام ریخته می‌شود که اثری از آن باقی نماند.

,

بنابراین انقلاب اسلامی نقش بزرگی درزمینهٔ سازی ظهور دارد؟

, بنابراین انقلاب اسلامی نقش بزرگی درزمینهٔ سازی ظهور دارد؟,

این واقعیت است که امروز ملت‌ها بیدار شدند و جهان برای ظهور آماده می‌شود. اگر ۵۰ سال پیش در کشورهای دیگر می‌گفتیم: حسین(ع) و امام زمان(عج) کسی آن‌ها را نمی‌شناخت اما الآن بزرگان دنیا درباره آن‌ها کتاب می‌نویسند. خود صهیونیست‌ها درباره امام زمان(عج) مطالعات دارند و فیلم می‌سازند.

,

الآن به‌جرئت می‌شود گفت که اکثر مردم دنیا، امام حسین(ع) را می‌شناسند. این حرکت اربعین مخفی و پنهان نمی‌شود. بیش از ۷۰% مردم دنیا امام زمان(عج) را می‌شناسند و چون در اعتقادات تمام طوایف دنیا، منجی وجود دارد و همه مردم دنیا معتقدند که یک روزی خداوند متعال منجی را خواهد فرستاد- روی اسم و شخص اختلاف داریم-  لذا ست که زمینه‌ها برای ظهور فراهم می‌شود.

,

از سوی دیگر با ظلمی که آمریکا و کشورهای استکباری به مردم می‌کنند، جان مردم به لبشان رسیده است. مردم به‌شدت تشنه عدالت‌اند، منتظرند که زیر پرچم منجی بروند و نجات پیدا کنند. مردم دنبال عدالت و قسط و به دشت دنبال مبارزه با فقر و فساد و تبعیض‌اند.

,

« وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ» به دست امام رحمه‌الله علیه و به‌وسیله انقلاب اسلامی، زمینه این وعده خداوند- وعده‌ای که حتماً محقق خواهد شد- آماده‌شده است.

,

سخن آخر؟

, سخن آخر؟,

امیدواریم که بلافاصله بعدازاینکه جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب را گرفتیم، خداوند هم عنایت کند و بقیه دوران غیبت را به مسلمانان ببخشد؛ پرده غیبت را کنار بزند و چشمان ما به جمال مبارکش روشن شود، چراکه گفته‌شده، خون شهدا زمینه‌ساز ظهور است.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه