اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان:

آمار مستند گواهی می‌دهد که پیشرفت های ایران بعد از انقلاب چشمگیر است

آمار مستند گواهی می‌دهد که پیشرفت های ایران بعد از انقلاب چشمگیر است
آیت الله کلانتری عضو مجلس خبرگان گفت: 57 برابر شدن صادرات غیرنفتی، 30 برابر شدن محصولات پتروشیمی، 24 برابر شدن فولاد خام و 24 برابر شدن تعداد دانشجویان کشور از جمله مهم ترین اتفاقات صورت گرفته طی 40 سال گذشته از انقلاب می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، آیت الله علی اکبر کلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت چهلمین فجر انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار شیرازه درخصوص فساد حاکم در زمان پیش از انقلاب گفت: خیلی برنامه ریزی و سرمایه گذاری در شیراز کرده بودند تا از بعد فرهنگی و معنوی شیراز افول یابد که بزرگترین نمونه آن جشن های 2500 ساله در شیراز و تخت جمشید بود و فساد آن زمان را نشان داد و در تاریخ ماندگار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه, شیرازه, شیرازه,
 
,
وی با اشاره به مبارزه روحانیون و مردم با رژیم شاه اظهار داشت: شیراز و استان فارس به برکت روحانیون اثرگذار و انقلابی حرکات و برنامه های خوبی انجام شد و در شهر شیراز شاهدیم که همزمان با سایر شهرهای ایران در صحنه حاضر شده و راهپیمایی می کردند و این امر در شهرهای کوچکتر استان همچون جهرم و کازرون نیز دیده می شد و در حرکاتی انقلابی اثرگذار بودند و حتی در جهرم حکومت نظامی نیز اعلام شد.
,
 
,
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم فارس و شیراز حرکات و کارهای خوب و ماندگاری را در مسیر انقلاب و در جهت منویات امام در زمان انقلاب صورت دادند.
,
 
,
وی درمورد مقایسه پیش و پس از انقلاب با بیان اینکه خیلی بحث مفصلی بوده که می توان درمورد آن کتاب ها نوشت، اذعان داشت: بنده 15 سال پیش یک کتابی با همین منظور به نام "رویش" تالیف کرده ام که در قالب جدول های متعدد و آمار و ارقام معتبر، مقایسه هایی در پیش و پس از انقلاب در ابعاد مختلف جامعه صورت داده ام.
,
 
,
این مقام روحانی در ادامه با ارائه آماری به مقایسه پیش و پس از انقلاب در ابعاد مختلف پرداخت و اینچنین گفت: در سال های آغازین انقلاب جمعیت ایران 30 میلیون نفر بیشتر نبود و اکنون در حدود 80 میلین نفر می باشد اما با این وجود در زمان شاه با توجه به روابط خارجی و حمایت هایی که کشورهای دیگر از ایران صورت می دادند، شاه هیچ مشکلی در زمینه فروش نفت و تجارت با سایر کشورها نداشت و برای مثال در سال 57 سالیانه 6 میلیون بشکه نفت به کشورهای دنیا صادر می کرد اما هم اکنون با توجه به مشکلات و فشار تحریم ها، نفت ایران نهایت 3 میلیون بشکه در روز صادر می شود که بازهم دریافت پول از آن کشورها ممکن است مدت زیادی به طول بینجامد.
,
 
,
وی ادامه داد: در زمان رژیم شاهنشاهی به جز چند شهر محدود که آن هم به صورت ظاهری امکاناتی را در آن ها دیده بودند، سایر شهرها و روستاهای کشور هیچگونه عمران، آبادی و امکانات رفاهی برای مردم وجود نداشت و مردم در فلاکت و بدبختی زندگی می کردند.
,
 
,
آیت الله کلانتری با اشاره به چند برابر شدن ظرفیت ها و پتانسیل های کشور تصریح کرد:  20 برابر شدن بنادر کشور، 30 برابر شدن سدهای مخزنی کشور، 14 برابر شدن تولید برق کشور، 211 برابر شدن انشعاب گاز در کشور، 57 برابر شدن صادرات غیرنفتی، 30 برابر شدن محصولات پتروشیمی، 24 برابر شدن فولاد خام و 24 برابر شدن تعداد دانشجویان کشور از جمله مهم ترین اتفاقات صورت گرفته طی 40 سال گذشته از انقلاب می باشد.
,
 
,
وی در ادامه به اتفاقات مثبت صورت گرفته برای ایران در سطح دنیا پرداخت و ابراز داشت: ایران سومین کشور در پیوند سلول های بنیادی، جز 5 کشور سازنده ناوهای جنگی، رتبه چهارم جهان در تولید علم نانو، جز 5 کشور برتر جهان در دقت موشکی، جز 9 کشور دارای فناوری کامل چرخه ماهواره، رتبه اول در میان 57 کشور اسلامی از نظر تولید علم و پژوهش، رتبه اول دنیا در جراحی قلب کودکان و رتبه سوم جهان در پیوند اعضا می باشد.
,
 
,
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به مقایسه میزان سواد مردم پرداخت و افزود: در سال 57 حدود 47 مردم سواد داشتند و در سال 93 این رقم به 90 درصد رسیده و هم اکنون به حدود 95 درصد باسواد رسیده است.
,
 
,
وی در ادامه به افزایش امید به زندگی در میان مردم پرداخت و متذکر شد: افزایش امید به زندگی از سال 57 که 54 سال بوده به 75 سال در سال 94 رسیده است.
,
 
,
آیت الله کلانتری با اشاره به اینکه استقلال مهم و بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی بوده است، تصریح کرد: همه جهان اذعان دارد که در حال حاضر و به معنای واقعی کلمه مستقل ترین کشور دنیا ایران می باشد و در زمان قبل از انقلاب آنطور که یادم می آید، کشورهای اروپایی و آمریکا همیشه در عزل و نصب مسئولین کشور به صورت مستقیم دخالت داشتند و مهره های خود را نصب و حمایت می کردند و خود شخص شاه به عنوان یک مهره سرسپرده از آن ها دستور می گرفت.
,
 
,
وی با ابراز اینکه کشور در زمان بعد از انقلاب دچار تحولی اساسی و کلی شده و گویی یک کشور جدید متولد شده، اغراق نکرده ام، اضافه کرد: روستاها همه امکانات را دارند، مردم زندگی راحت تری دارند و به عنوان یک کشور مستقل در کل جهان همچنان می درخشیم و این در حالی ست که کشورهای دشمن در حال افول و نابودی می باشند.
,
 
,
عضو مجلس خبرگان به فعالیت های انقلابی خود در سال 57 اشاره کرد و گفت: در سال 57 و زمان انقلاب من سوم نظری در دبیرستانی در شهر ارسنجان بودم و 18 سال سن داشتم. در راهپیمایی ها و مراسمات آن زمان شرکت می کردم و درک خوبی از دوره قبل و بعد از انقلاب دارم.
,
 
,
وی درمورد فعالیت های انقلابی صورت گرفته در شهر ارسنجان در زمان انقلاب عنوان کرد: گردهمایی هایی میان نیروهای انقلاب بود، نوارها و اعلامیه های حضرت امام را پخش می کردند، تحصن و راهپیمایی بود. فعالیت هایی در مساجد و ساماندهی مردم برای انجام کارها صورت می گرفت و هر اقدامی که به مبارزه با حکومت طاغوت کمک کرده و به ترویج راه و رسم امام می انجامید.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه